Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les temperatures màximes han arribat este dilluns als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en distintes localitats de l’interior de la Comunitat Valenciana, segons dades de l’Aemet i Avamet, en la vespra d’una nova ona de calor que colpejarà amb més força dijous i divendres.

Segons la informació de la Agencia Estatal de Meteorología (Aemet), Jalance ha registrat la temperatura més alta de la jornada, amb 42,7 °C. A continuació s’han situat els 40,5 °C d’Alcoi i els 39,9 °C d’Ademuz.

Dades d’Avamet apunten que en la província de València també s’han registrat valors molt alts a Requena, amb 41,6 °C, i a Cofrentes, amb 41,4 °C. Estes xifres confirmen un ambient extremament calorós a les comarques d’interior.

En la província d’Alacant, l’Orxa ha assolit 41,2 °C i la Vall d’Alcalà ha arribat als 40,9 °C. Són valors que se situen clarament per damunt dels registres habituals de finals de juliol i que anticipen l’entrada de la tercera ona de calor del mes.

Per capitales de província, l’Aemet ha registrat 32 °C a València, 35,1 °C a Alacant i 32,9 °C a Castelló de la Plana. A les capitals, el mar modera les temperatures, però la sensació tèrmica pot ser elevada per la humitat.

Avís taronja a l’interior de València

L’Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimarts l’avís taronja a l’interior de la província de València per temperatures màximes de fins a 40 °C. Este nivell suposa perill important per calor, sobretot per a persones vulnerables i en hores centrals del dia.

Segons ha informat l’organisme en les seues xarxes socials, este episodi calorós correspon a la tercera ona de calor del mes de juliol. El pic de temperatures a la Comunitat Valenciana es preveu per als dies de dijous i divendres, quan les màximes podrien tornar a superar clarament els 40 °C a l’interior.

De cara al cap de setmana, l’Aemet preveu un descens significatiu de les temperatures en les comarques interiors. No obstant això, és probable que dissabte les màximes pugen en punts del litoral per l’entrada de vent de ponent, que sol calfar l’ambient en arribar ressecat.

Per al diumenge, el descens tèrmic s’estendrà també a les zones costaneres. Tot i això, l’agència recorda que el mar actua com a termoregulador i que les baixades al litoral són menys acusades que a l’interior.

Segons ha detallat l’Aemet, el descens previst durant el cap de setmana ‘deixaria les temperatures en els valors normals de final de juliol’. Açò suposaria l’eixida de l’ona de calor i un retorn a una calor intensa però més habitual per a l’època.

Últimes notícies

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.