Temps estable en la Comunitat Valenciana i lleu descens de les temperatures

Ejemplo de shortcode con estilo
La Comunitat Valenciana afronta el tram final de la setmana amb oratge estable, alguns intervals de núvols i un lleu descens tèrmic este dijous. El vent bufarà fluix amb canvis de direcció i hi haurà marejadeta a les aigües costaneres.

La Comunitat Valenciana afronta la recta final de la setmana amb temps estable, alguns intervals de núvols i temperatures lleugerament més baixes este dijous, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Per a hui, Aemet ha indicat que en el nord de Castelló bufarà vent fluix de nord-oest. Este vent canviarà al matí a direcció variable fluixa i, ja de vesprada, girarà a component sud.

En la resta del territori, el vent serà fluix de direcció variable, amb predomini de la component oest durant les primeres hores. Al llarg del dia anirà girant a sud-est i sud moderat en el litoral.

Previsió per al divendres

Per a este divendres s’esperen intervals de núvols alts en el conjunt de la Comunitat Valenciana. Les temperatures mínimes presentaran canvis lleugers, mentres que les màximes pujaran lleugerament o es mantindran sense variacions significatives.

El vent bufarà moderat de nord-oest en la mitat nord de la província de Castelló, on Aemet considera probables intervals molt forts en zones exposades de l’interior. En la resta del territori, el vent serà fluix a moderat de ponent i nord-oest.

En les hores centrals del dia, este vent girarà a component est en les zones litorals del sud de la Comunitat Valenciana, la qual cosa pot suavitzar la sensació tèrmica en punts costaners.

Temperatures registrades en les capitals

Les temperatures extremes registrades en les últimes vint-i-quatre hores en les tres capitals de província han sigut destacades per l’ambient suau de migdia.

A Castelló, els valors han arribat als 25,4 graus de màxima i 15,1 graus de mínima. A València, la temperatura màxima ha sigut de 28,1 graus i la mínima de 16,1 graus, la qual cosa reflectix una nit relativament temperada. A Alacant, la màxima ha arribat als 27,5 graus i la mínima s’ha quedat en 14,1 graus.

Oratge marítim en la costa valenciana

Pel que fa a la mar, el pronòstic d’Aemet també apunta estabilitat relativa en les aigües costaneres, amb vent moderat i onatge generalment reduït.

En les aigües costaneres de Castelló, bufarà vent de component nord de força 3 a 5, que rolarà a sud de força 3 a 4 al matí. L’estat de la mar serà de marejadeta a marejada.

En les aigües costaneres de València, s’espera vent de component oest de força 3 a 5, que serà temporalment variable de força 2 a 3. L’onatge oscil·larà entre marejada i marejadeta.

En les aigües costaneres d’Alacant, el vent bufarà de l’est i nord-est de força 2 a 3. No obstant això, al sud d’este tram hi haurà vent de sud-oest de força 4 a primeres hores, roland a sud de força 3 a 4 durant la vesprada. La mar presentarà marejadeta, localment marejada a l’inici del període.

Últimes notícies

Bernabé acusa el PP de voler que es vote ‘a colp de bulo’ el 29-N

Pilar Bernabé, cap de llista del PSPV-PSOE per València al Congrés, critica que el PP encara no haja registrat les seues llistes en la Comunitat Valenciana i alerta que volen que es vote ‘a colp de bulo’ el 29-N.

Compromís alerta de 787 famílies vulnerables amb ordre de desnonament a València en un any

Compromís assegura que 787 famílies amb informe de vulnerabilitat dels serveis socials han tingut una ordre de desnonament a València en un any i critica que l'Ajuntament no oferix alternatives habitacionals. La formació responsabilitza el govern de María José Catalá del tancament de l'Oficina pel Dret a l'Habitatge i de rebutjar mesures per a frenar els preus.

València invertirà prop de mig milió d’euros en tres carrils bici

La Junta de Govern Local ha aprovat l'inici de l'adjudicació dels treballs, que es distribuiran en tres contractes diferenciats.

Taxis al col·le i policies reforçades per la dana Adam a la Safor

Els municipis de la Safor afectats per la dana Adam han organitzat taxis escolars, reforç policial i punts d’informació per atendre veïns i segones residències. Miramar, Piles, Daimús i Guardamar de la Safor treballen en la neteja, la seguretat i la tramitació d’ajudes.

València aspira a ser Capital Europea de la Innovació 2027 junt amb Madrid i Montpellier

València ha sigut triada finalista als Premis iCapital 2027 junt amb Madrid i Montpellier, amb un milió d’euros en joc per a la ciutat guanyadora. La candidatura valenciana se sustenta en el projecte València Urban Sandbox i en un potent ecosistema d’startups i innovació.

Alboraya estrena un sistema pioner amb IA per a vigilar les séquies i evitar abocaments

Alboraya ha posat en marxa un sistema de vigilància ambiental basat en intel·ligència artificial per a detectar abocaments a les séquies de l'Horta i generar alertes primerenques. El projecte busca reforçar la protecció de l'entorn hídric i millorar la gestió ambiental municipal.

Més de 30 experts expliquen com ensenyar a l’aula a afrontar fenòmens naturals extrems

Un nou anàlisi coordinat per professors de la UV i la UA arreplega aportacions de més de 30 experts internacionals sobre com treballar a l’aula els riscos associats a fenòmens naturals extrems en un context de crisi climàtica.

Eixen de casa Daniel, investigador de la UV, amb un fort desplegament policial a Burjassot

La Policia Nacional ha executat este dijous de bon matí el desnonament de Daniel, investigador de la Universitat de València, al seu domicili de Burjassot, després d’haver-lo paralitzat el 30 de setembre, i enmig de la denúncia del Sindicat d’Habitatge de València per l’ús d’un fort dispositiu policial.