Tots els nominats als premis Goya 2024

Tot llest per a la cita gran del cinema espanyol. Aquesta nit se celebra la 38 edició dels Premis Goya, guardons que es lliuraran aquest any 2024 a Valladolid. Els aspirants en les 28 categories viuen amb nervis els moments previs a la gala.

Amb 15 nominacions, 20.000 espècies d’abelles és la pel·lícula més nominada, seguida de La societat de la neu, amb 13 opcions a guardó. Per part seva, Tancar els ulls i Saben aquell compten amb 11 nominacions cadascuna i Un amor 7 opcions a guardó, mentre que T’estic estimant bojament i El mestre que va prometre la mar tenen 5 nominacions.

20.000 espècies d’abelles, de Estibaliz Urresola; Tancar els ulls, de Víctor Erice; La societat de la neu, de J.A. Baiona; Saben aquell, de David Trueba; i Un amor, d’Isabel Coixet, es mesuraran pel Goya a Millor Pel·lícula.

El Goya a Millor Direcció estarà entre Víctor Erice, per Tancar els ulls; Elena Martín, per Creatura; J.A. Baiona, per la societat de la neu; David Trueba, per Saben aquell i Isabel Coixet, per Un amor.

Aspiren al Goya a Millor Actriu Protagonista Patrícia López Arnaiz, per 20.000 espècies d’abelles; María Vázquez, per Matria; Malena Alterio, per Que ningú dormi; Carolina Yuste, per Saben aquell, i Laia Costa, per Un amor. Manolo Només, per Tancar els ulls; Enric Auquer, pel mestre que va prometre la mar; David Verdaguer, per Saben aquell; Hovik Keuchkerian; per Un amor; i Alberto Ammann, per Upon Entry (L’arribada), opten al Goya a Millor Actor Protagonista.

Estibaliz Urresola, per 20.000 espècies d’abelles; Itsaso Arana, per les noies estan bé; Álvaro Gago, per Matria; Alejandro Marín, per t’estic estimant bojament; i Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, per Upon Entry (L’arribada), figuren en la categoria de Millor Direcció Novella.

Per segon any, totes les categories dels premis compten amb cinc nominacions. El director de fotografia, restaurador fílmic i investigador Juan Mariné rebrà el Goya d’Honor.

Ana Belén, Javier Ambrossi i Javier Calvo presentaran la gala que se celebrarà aquesta nit a Valladolid.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU