Tots els nominats als premis Goya 2024

Tot llest per a la cita gran del cinema espanyol. Aquesta nit se celebra la 38 edició dels Premis Goya, guardons que es lliuraran aquest any 2024 a Valladolid. Els aspirants en les 28 categories viuen amb nervis els moments previs a la gala.

Amb 15 nominacions, 20.000 espècies d’abelles és la pel·lícula més nominada, seguida de La societat de la neu, amb 13 opcions a guardó. Per part seva, Tancar els ulls i Saben aquell compten amb 11 nominacions cadascuna i Un amor 7 opcions a guardó, mentre que T’estic estimant bojament i El mestre que va prometre la mar tenen 5 nominacions.

20.000 espècies d’abelles, de Estibaliz Urresola; Tancar els ulls, de Víctor Erice; La societat de la neu, de J.A. Baiona; Saben aquell, de David Trueba; i Un amor, d’Isabel Coixet, es mesuraran pel Goya a Millor Pel·lícula.

El Goya a Millor Direcció estarà entre Víctor Erice, per Tancar els ulls; Elena Martín, per Creatura; J.A. Baiona, per la societat de la neu; David Trueba, per Saben aquell i Isabel Coixet, per Un amor.

Aspiren al Goya a Millor Actriu Protagonista Patrícia López Arnaiz, per 20.000 espècies d’abelles; María Vázquez, per Matria; Malena Alterio, per Que ningú dormi; Carolina Yuste, per Saben aquell, i Laia Costa, per Un amor. Manolo Només, per Tancar els ulls; Enric Auquer, pel mestre que va prometre la mar; David Verdaguer, per Saben aquell; Hovik Keuchkerian; per Un amor; i Alberto Ammann, per Upon Entry (L’arribada), opten al Goya a Millor Actor Protagonista.

Estibaliz Urresola, per 20.000 espècies d’abelles; Itsaso Arana, per les noies estan bé; Álvaro Gago, per Matria; Alejandro Marín, per t’estic estimant bojament; i Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, per Upon Entry (L’arribada), figuren en la categoria de Millor Direcció Novella.

Per segon any, totes les categories dels premis compten amb cinc nominacions. El director de fotografia, restaurador fílmic i investigador Juan Mariné rebrà el Goya d’Honor.

Ana Belén, Javier Ambrossi i Javier Calvo presentaran la gala que se celebrarà aquesta nit a Valladolid.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.