Tots els nominats als premis Goya 2024

Tot llest per a la cita gran del cinema espanyol. Aquesta nit se celebra la 38 edició dels Premis Goya, guardons que es lliuraran aquest any 2024 a Valladolid. Els aspirants en les 28 categories viuen amb nervis els moments previs a la gala.

Amb 15 nominacions, 20.000 espècies d’abelles és la pel·lícula més nominada, seguida de La societat de la neu, amb 13 opcions a guardó. Per part seva, Tancar els ulls i Saben aquell compten amb 11 nominacions cadascuna i Un amor 7 opcions a guardó, mentre que T’estic estimant bojament i El mestre que va prometre la mar tenen 5 nominacions.

20.000 espècies d’abelles, de Estibaliz Urresola; Tancar els ulls, de Víctor Erice; La societat de la neu, de J.A. Baiona; Saben aquell, de David Trueba; i Un amor, d’Isabel Coixet, es mesuraran pel Goya a Millor Pel·lícula.

El Goya a Millor Direcció estarà entre Víctor Erice, per Tancar els ulls; Elena Martín, per Creatura; J.A. Baiona, per la societat de la neu; David Trueba, per Saben aquell i Isabel Coixet, per Un amor.

Aspiren al Goya a Millor Actriu Protagonista Patrícia López Arnaiz, per 20.000 espècies d’abelles; María Vázquez, per Matria; Malena Alterio, per Que ningú dormi; Carolina Yuste, per Saben aquell, i Laia Costa, per Un amor. Manolo Només, per Tancar els ulls; Enric Auquer, pel mestre que va prometre la mar; David Verdaguer, per Saben aquell; Hovik Keuchkerian; per Un amor; i Alberto Ammann, per Upon Entry (L’arribada), opten al Goya a Millor Actor Protagonista.

Estibaliz Urresola, per 20.000 espècies d’abelles; Itsaso Arana, per les noies estan bé; Álvaro Gago, per Matria; Alejandro Marín, per t’estic estimant bojament; i Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, per Upon Entry (L’arribada), figuren en la categoria de Millor Direcció Novella.

Per segon any, totes les categories dels premis compten amb cinc nominacions. El director de fotografia, restaurador fílmic i investigador Juan Mariné rebrà el Goya d’Honor.

Ana Belén, Javier Ambrossi i Javier Calvo presentaran la gala que se celebrarà aquesta nit a Valladolid.

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.