Tots els nominats als premis Goya 2024

Tot llest per a la cita gran del cinema espanyol. Aquesta nit se celebra la 38 edició dels Premis Goya, guardons que es lliuraran aquest any 2024 a Valladolid. Els aspirants en les 28 categories viuen amb nervis els moments previs a la gala.

Amb 15 nominacions, 20.000 espècies d’abelles és la pel·lícula més nominada, seguida de La societat de la neu, amb 13 opcions a guardó. Per part seva, Tancar els ulls i Saben aquell compten amb 11 nominacions cadascuna i Un amor 7 opcions a guardó, mentre que T’estic estimant bojament i El mestre que va prometre la mar tenen 5 nominacions.

20.000 espècies d’abelles, de Estibaliz Urresola; Tancar els ulls, de Víctor Erice; La societat de la neu, de J.A. Baiona; Saben aquell, de David Trueba; i Un amor, d’Isabel Coixet, es mesuraran pel Goya a Millor Pel·lícula.

El Goya a Millor Direcció estarà entre Víctor Erice, per Tancar els ulls; Elena Martín, per Creatura; J.A. Baiona, per la societat de la neu; David Trueba, per Saben aquell i Isabel Coixet, per Un amor.

Aspiren al Goya a Millor Actriu Protagonista Patrícia López Arnaiz, per 20.000 espècies d’abelles; María Vázquez, per Matria; Malena Alterio, per Que ningú dormi; Carolina Yuste, per Saben aquell, i Laia Costa, per Un amor. Manolo Només, per Tancar els ulls; Enric Auquer, pel mestre que va prometre la mar; David Verdaguer, per Saben aquell; Hovik Keuchkerian; per Un amor; i Alberto Ammann, per Upon Entry (L’arribada), opten al Goya a Millor Actor Protagonista.

Estibaliz Urresola, per 20.000 espècies d’abelles; Itsaso Arana, per les noies estan bé; Álvaro Gago, per Matria; Alejandro Marín, per t’estic estimant bojament; i Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez, per Upon Entry (L’arribada), figuren en la categoria de Millor Direcció Novella.

Per segon any, totes les categories dels premis compten amb cinc nominacions. El director de fotografia, restaurador fílmic i investigador Juan Mariné rebrà el Goya d’Honor.

Ana Belén, Javier Ambrossi i Javier Calvo presentaran la gala que se celebrarà aquesta nit a Valladolid.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.