22.5 C
València
Dimecres, 15 octubre, 2025

Els treballadors de l’EMT rebutgen preacord amb empresa i inicien aturs

 

Els treballadors de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) han rebutjat el preacord aconseguit amb l’empresa sobre jubilacions parcials i prejubilacions i han decidit secundar els aturs parcials convocats pel comité d’empresa en sis dies dels mesos de gener i febrer, el primer aquest dijous 24 de gener.

    

Segons ha informat el comité d’empreses, en les assemblees celebrades anit els treballadors «han donat la seua negativa per una majoria aclaparadora a la proposta presentada per la direcció de l’empresa», encara que sense precisar els percentatges de vots registrats en la votació.

 

Aturs en el servei des de hui

  

Els aturs han començat aquest mateix matí de 7 a 9 hores i continuaran en els torns de vesprada i nocturn, de 17 a 19 hores i de 19:30 a 21:30 hores, respectivament. El dimarts 29 es repetiran els aturs en les mateixes franges horàries.

  

Els següents aturs es realitzaran els dies 4, 12, 20 i 27 de febrer, encara que el comité d’empresa no descarta incrementar les mesures de pressió si durant aquest temps no s’aconsegueix un acord amb la direcció de l’EMT sobre jubilacions parcials i prejubilacions.

  

Respecte a les jubilacions parcials, totes dos parts han aconseguit un principi d’acord per al període 2019-2017, pel qual els treballadors faran el 40% de les jornades de treball en el seu lloc habitual, i podran fer el 60% restant en una segona activitat menys penosa.

 

El preacord contemplava les prejubilacions i un increment salarial

 

El 14 de gener, la direcció de l’EMT i els sindicats van arribar a un preacord sobre les jubilacions parcials, els descansos i les hores de formació, però els treballadors ho han rebutjat en les votacions celebrades aquest dimecres 23 de gener.

  

El preacord contemplava igualment la possibilitat que els treballadors pogueren acollir-se voluntàriament als 60 anys a un lloc de treball amb menys càrrega física si tenen dificultats per a desenvolupar el seu treball habitual, baix prescripció mèdica. També contemplava un increment salarial del 2,25% i reconéixer a cada treballador les cent hores de formació que l’empresa els deu.

 

Últimes notícies

VDS 2025 reunirà a València a 12.000 assistents i fundadors d’unicorns amb focus en IA

L'octava edició de VDS se celebra el 22 i 23 d'octubre a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb un enfocament pràctic i transversal. Participaran 3.000 startups, 800 inversors i referents globals de companyies unicorn.

L’oposició titlla d’incomplet el llistat de crides de Mazón i Compromís acudirà a la Justícia

L'oposició en Les Corts veu incomplet el llistat de 26 crides de Mazón del dia de la DANA. Compromís recorrerà al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Morant valora el compromís de donar veu a les víctimes de la DANA en el Congrés

La comissió d'investigació sobre la DANA arrancarà amb el testimoniatge de les víctimes abans de cridar a Sánchez i Mazón. El pla en dos fases ja està registrat.

Compromís acusa el PP d’un comentari sobre Auschwitz dirigit a Juan Bordera

Compromís acusa el diputat popular Manuel Pérez Fenoll de proferir una al·lusió a Auschwitz contra Juan Bordera en l'arrancada del ple. El PP demana no agitar el carrer i Bordera critica un acord de pau que considera insuficient.

Albares inaugura a la Xina la seu de la UPV, primer campus espanyol a l’estranger

L'Institut de la UPV en la Universitat de Beihang obri en Hangzhou com a primer centre espanyol amb docència oficial fora del país i reforça els llaços amb la Xina.

Detinguda a Torrent l’administradora d’un estudi d’arquitectura per estafa de 22.000 euros

La Policia Nacional arresta a l'administradora d'un estudi per presumpta estafa i falsedat documental després d'exigir pagaments per tràmits urbanístics que mai es van realitzar. El client va abonar quasi 22.000 euros i va descobrir l'engany en consultar a l'ajuntament.

Mazón remet a la comissió el llistat de 26 crides que va realitzar durant la DANA del 29-O

Presidència ha enviat a les Corts el detall de 26 crides realitzades el 29 d'octubre, algunes des del mòbil d'un col·laborador per fallades tècniques. El registre abasta contactes amb càrrecs autonòmics, Govern, líders polítics i l'operadora.

Presidència remet a les Corts el llistat de 26 crides de Mazón del 29-O

La Generalitat ha enviat a la comissió del 29-O en Les Corts un registre amb 26 crides fetes per Carlos Mazón entre les 17.37 i les 23.29. El document inclou comunicacions per telefono i WhatsApp i l'ús del movil d'un col·laborador davant fallades de xarxa.