Els treballadors de l’EMT rebutgen preacord amb empresa i inicien aturs

 

Els treballadors de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) han rebutjat el preacord aconseguit amb l’empresa sobre jubilacions parcials i prejubilacions i han decidit secundar els aturs parcials convocats pel comité d’empresa en sis dies dels mesos de gener i febrer, el primer aquest dijous 24 de gener.

    

Segons ha informat el comité d’empreses, en les assemblees celebrades anit els treballadors «han donat la seua negativa per una majoria aclaparadora a la proposta presentada per la direcció de l’empresa», encara que sense precisar els percentatges de vots registrats en la votació.

 

Aturs en el servei des de hui

  

Els aturs han començat aquest mateix matí de 7 a 9 hores i continuaran en els torns de vesprada i nocturn, de 17 a 19 hores i de 19:30 a 21:30 hores, respectivament. El dimarts 29 es repetiran els aturs en les mateixes franges horàries.

  

Els següents aturs es realitzaran els dies 4, 12, 20 i 27 de febrer, encara que el comité d’empresa no descarta incrementar les mesures de pressió si durant aquest temps no s’aconsegueix un acord amb la direcció de l’EMT sobre jubilacions parcials i prejubilacions.

  

Respecte a les jubilacions parcials, totes dos parts han aconseguit un principi d’acord per al període 2019-2017, pel qual els treballadors faran el 40% de les jornades de treball en el seu lloc habitual, i podran fer el 60% restant en una segona activitat menys penosa.

 

El preacord contemplava les prejubilacions i un increment salarial

 

El 14 de gener, la direcció de l’EMT i els sindicats van arribar a un preacord sobre les jubilacions parcials, els descansos i les hores de formació, però els treballadors ho han rebutjat en les votacions celebrades aquest dimecres 23 de gener.

  

El preacord contemplava igualment la possibilitat que els treballadors pogueren acollir-se voluntàriament als 60 anys a un lloc de treball amb menys càrrega física si tenen dificultats per a desenvolupar el seu treball habitual, baix prescripció mèdica. També contemplava un increment salarial del 2,25% i reconéixer a cada treballador les cent hores de formació que l’empresa els deu.

 

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.