Els treballadors de l’EMT rebutgen preacord amb empresa i inicien aturs

 

Els treballadors de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) han rebutjat el preacord aconseguit amb l’empresa sobre jubilacions parcials i prejubilacions i han decidit secundar els aturs parcials convocats pel comité d’empresa en sis dies dels mesos de gener i febrer, el primer aquest dijous 24 de gener.

    

Segons ha informat el comité d’empreses, en les assemblees celebrades anit els treballadors «han donat la seua negativa per una majoria aclaparadora a la proposta presentada per la direcció de l’empresa», encara que sense precisar els percentatges de vots registrats en la votació.

 

Aturs en el servei des de hui

  

Els aturs han començat aquest mateix matí de 7 a 9 hores i continuaran en els torns de vesprada i nocturn, de 17 a 19 hores i de 19:30 a 21:30 hores, respectivament. El dimarts 29 es repetiran els aturs en les mateixes franges horàries.

  

Els següents aturs es realitzaran els dies 4, 12, 20 i 27 de febrer, encara que el comité d’empresa no descarta incrementar les mesures de pressió si durant aquest temps no s’aconsegueix un acord amb la direcció de l’EMT sobre jubilacions parcials i prejubilacions.

  

Respecte a les jubilacions parcials, totes dos parts han aconseguit un principi d’acord per al període 2019-2017, pel qual els treballadors faran el 40% de les jornades de treball en el seu lloc habitual, i podran fer el 60% restant en una segona activitat menys penosa.

 

El preacord contemplava les prejubilacions i un increment salarial

 

El 14 de gener, la direcció de l’EMT i els sindicats van arribar a un preacord sobre les jubilacions parcials, els descansos i les hores de formació, però els treballadors ho han rebutjat en les votacions celebrades aquest dimecres 23 de gener.

  

El preacord contemplava igualment la possibilitat que els treballadors pogueren acollir-se voluntàriament als 60 anys a un lloc de treball amb menys càrrega física si tenen dificultats per a desenvolupar el seu treball habitual, baix prescripció mèdica. També contemplava un increment salarial del 2,25% i reconéixer a cada treballador les cent hores de formació que l’empresa els deu.

 

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.