14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Els treballadors de l’EMT rebutgen preacord amb empresa i inicien aturs

 

Els treballadors de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) han rebutjat el preacord aconseguit amb l’empresa sobre jubilacions parcials i prejubilacions i han decidit secundar els aturs parcials convocats pel comité d’empresa en sis dies dels mesos de gener i febrer, el primer aquest dijous 24 de gener.

    

Segons ha informat el comité d’empreses, en les assemblees celebrades anit els treballadors «han donat la seua negativa per una majoria aclaparadora a la proposta presentada per la direcció de l’empresa», encara que sense precisar els percentatges de vots registrats en la votació.

 

Aturs en el servei des de hui

  

Els aturs han començat aquest mateix matí de 7 a 9 hores i continuaran en els torns de vesprada i nocturn, de 17 a 19 hores i de 19:30 a 21:30 hores, respectivament. El dimarts 29 es repetiran els aturs en les mateixes franges horàries.

  

Els següents aturs es realitzaran els dies 4, 12, 20 i 27 de febrer, encara que el comité d’empresa no descarta incrementar les mesures de pressió si durant aquest temps no s’aconsegueix un acord amb la direcció de l’EMT sobre jubilacions parcials i prejubilacions.

  

Respecte a les jubilacions parcials, totes dos parts han aconseguit un principi d’acord per al període 2019-2017, pel qual els treballadors faran el 40% de les jornades de treball en el seu lloc habitual, i podran fer el 60% restant en una segona activitat menys penosa.

 

El preacord contemplava les prejubilacions i un increment salarial

 

El 14 de gener, la direcció de l’EMT i els sindicats van arribar a un preacord sobre les jubilacions parcials, els descansos i les hores de formació, però els treballadors ho han rebutjat en les votacions celebrades aquest dimecres 23 de gener.

  

El preacord contemplava igualment la possibilitat que els treballadors pogueren acollir-se voluntàriament als 60 anys a un lloc de treball amb menys càrrega física si tenen dificultats per a desenvolupar el seu treball habitual, baix prescripció mèdica. També contemplava un increment salarial del 2,25% i reconéixer a cada treballador les cent hores de formació que l’empresa els deu.

 

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.