Els treballadors de l’EMT rebutgen preacord amb empresa i inicien aturs

 

Els treballadors de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) han rebutjat el preacord aconseguit amb l’empresa sobre jubilacions parcials i prejubilacions i han decidit secundar els aturs parcials convocats pel comité d’empresa en sis dies dels mesos de gener i febrer, el primer aquest dijous 24 de gener.

    

Segons ha informat el comité d’empreses, en les assemblees celebrades anit els treballadors «han donat la seua negativa per una majoria aclaparadora a la proposta presentada per la direcció de l’empresa», encara que sense precisar els percentatges de vots registrats en la votació.

 

Aturs en el servei des de hui

  

Els aturs han començat aquest mateix matí de 7 a 9 hores i continuaran en els torns de vesprada i nocturn, de 17 a 19 hores i de 19:30 a 21:30 hores, respectivament. El dimarts 29 es repetiran els aturs en les mateixes franges horàries.

  

Els següents aturs es realitzaran els dies 4, 12, 20 i 27 de febrer, encara que el comité d’empresa no descarta incrementar les mesures de pressió si durant aquest temps no s’aconsegueix un acord amb la direcció de l’EMT sobre jubilacions parcials i prejubilacions.

  

Respecte a les jubilacions parcials, totes dos parts han aconseguit un principi d’acord per al període 2019-2017, pel qual els treballadors faran el 40% de les jornades de treball en el seu lloc habitual, i podran fer el 60% restant en una segona activitat menys penosa.

 

El preacord contemplava les prejubilacions i un increment salarial

 

El 14 de gener, la direcció de l’EMT i els sindicats van arribar a un preacord sobre les jubilacions parcials, els descansos i les hores de formació, però els treballadors ho han rebutjat en les votacions celebrades aquest dimecres 23 de gener.

  

El preacord contemplava igualment la possibilitat que els treballadors pogueren acollir-se voluntàriament als 60 anys a un lloc de treball amb menys càrrega física si tenen dificultats per a desenvolupar el seu treball habitual, baix prescripció mèdica. També contemplava un increment salarial del 2,25% i reconéixer a cada treballador les cent hores de formació que l’empresa els deu.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox low cost en vivendes

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines en domicilis de Tarragona, València i Alacant que aplicaven bòtox sense control sanitari per 150 euros, molt per davall del preu habitual del mercat.

Hisenda retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que aporta 3.669 milions més a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que la Generalitat la rebutge mentres Compromís denuncia l'infrafinançament històric.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a Alacant a la seua parella admet l’error davant el seu superior

El tècnic de Vivenda que va gestionar en exclusiva els expedients de la promoció pública Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer al seu superior que es va equivocar en adjudicar una de les vivendes a la seua parella. La seua actuació ha destapat un suposat colador en la normativa i ha deslligat una crisi política a Alacant.

Vox veu qüestionables les formes del seu diputat en el Congrés però descarta sancionar-li

Vox reconeix que l'actitud del seu diputat José María Sánchez en el Congrés va ser qüestionable, però descarta sancions o queixes formals i responsabilitza als insults que denuncia des d'altres escons.

La meteoròloga d’À Punt defén que amb millors avisos s’haurien salvat vides en la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que, amb avisos clars i a temps a la població, es podrien haver salvat vides en la dana i critica la tardana activació del Cecopi.

Catalá es declara ansiosa perquè la Fiscalia Anticorrupció demane tota la documentació a l’Ajuntament

María José Catalá assegura que la Fiscalia Anticorrupció encara no ha sol·licitat documentació sobre la recol·locació de personal i es mostra disposada a col·laborar activament per a dissipar qualsevol dubte.

Feijóo acusa el Govern d’ocultar les xifres d’immigrants que es beneficiaran de la regularització

Alberto Núñez Feijóo critica que el Govern no concrete en el Congrés quants immigrants s'acolliran a la regularització extraordinària, mentres la ministra Elma Saiz parla d'unes 500.000 persones com a estimació no oficial.

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i alerta d’un possible col·lapse

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i el president de la Generalitat advertix que l'arribada prevista d'altres 1.900 supera la capacitat del sistema d'acolliment autonòmic. A més, critica el nou decret de regularització del Govern central, al qual acusa de posar en risc els servicis públics i de respondre a interessos electorals.