Nicolaes i Camino brillen en un ICAN Triathlon Gandia de rècord malgrat l’amenaça de pluja

Ejemplo de shortcode con estilo
L’ICAN Triathlon Gandia 2026 ha batut rècords de participació en mitja i llarga distància, amb victòries de Julian Nicolaes i Ana Camino en la prova Full i una jornada condicionada per la incertesa meteorològica.

L’ICAN Triathlon Gandia ha tancat este cap de setmana una edició de rècord, amb una participació històrica en les proves de mitja i llarga distància, i una jornada esportiva que s’ha desenvolupat amb normalitat malgrat la incertesa meteorològica i les alertes per pluja previstes per a la nit.

El belga Julian Nicolaes, en el seu debut en la distància completa, i Ana Camino s’han imposat en la prova Full, mentres que Julen Andueza i Cristina Roselló han sigut els més ràpids en la modalitat Half.

Mesures per l’oratge i canvis en el protocol

Davant les previsions de pluja, l’organització ha aplicat diverses mesures preventives. Entre elles ha destacat la cancel·lació de la cerimònia de lliurament de trofeus de la distància Full, que tradicionalment estava prevista per a l’endemà a la Universitat Politècnica de València, al campus de Gandia.

Esta decisió ha buscat facilitar el retorn dels participants, que han arribat des de diferents punts d’Espanya i de 25 països més. Tot i les alertes, la competició s’ha pogut disputar amb normalitat durant la jornada.

Domini absolut de Julian Nicolaes en la distància completa

Julian Nicolaes s’ha proclamat vencedor de la distància Full amb un temps total de 8 hores, 24 minuts i 39 segons, en una actuació que ha dominat des del primer segment.

El triatleta belga ha eixit primer de l’aigua després de completar la natació en 52:16 i ha marcat també un gran ritme en el marató final, que ha cobert en 2:53:44.

Nicolaes ha mantingut el lideratge durant tota la prova i ha creuat la meta en solitari. El seu principal rival, l’argentí Nacho Villarruel, ha hagut d’abandonar després de patir un punxó en la roda de darrere en el tram ciclista, quan passava per Tavernes de la Valldigna.

La segona posició masculina ha sigut per a Pablo López, que ha completat la Full amb un crono de 8:39:10, mentres que Guillermo Atance ha tancat el podi amb un temps de 9:02:38.

Revanxa esportiva d’Ana Camino en categoria femenina

En dones, Ana Camino s’ha pres la seua particular revanxa després d’haver acabat segona en l’edició anterior. Enguany ha aconseguit la victòria en la distància Full amb un registre de 10:41:13.

El seu triomf confirma la progressió i regularitat que ha mostrat en esta prova, on ja coneixia el recorregut i les seues exigències.

Triomfs d’Andueza i Roselló en la Half

En la distància Half, Julen Andueza, del Saltoki Trikideak, ha confirmat els pronòstics amb una actuació molt sòlida de principi a fi. S’ha imposat amb un temps de 3:39:00, després d’una destacada natació i de liderar també els segments de ciclisme i carrera a peu.

Miguel Serón, del Valle de Aranguren, ha finalitzat segon, a 5 minuts i 27 segons del guanyador, mentres que el valencià David Blasco, del CEA Bétera, ha pujat al tercer escaló del podi amb un registre de 3:47:49.

En categoria femenina de la Half, Cristina Roselló, del Tripublidom, s’ha adjudicat la victòria amb un temps de 4:32:29. Larraitz Torrontegui, de l’Ondarruko Koaxi TT, ha sigut segona amb 4:37:09 i Pilar Raro, del CDT Resistentia T3, ha completat el podi amb 4:42:01.

Short, Aquabike i campionats autonòmics

La jornada s’ha completat amb les proves Short i Aquabike, tant en mitja com en llarga distància, que han arrodonit l’ambient esportiu a Gandia.

En la distància curta, s’han imposat Aarón Maroto, del CT Ondarreta Alcorcón, i Paula Irala, de l’Ohana Sport Club.

En Aquabike de mitja distància, les victòries han sigut per a Manuel del Castillo, del Triatlón Forjadores Ciudad Real, i Beatriz Alonso, del CT Tritones Rioja. En la prova d’Aquabike de llarga distància, els guanyadors han sigut Deborah Schembrild, independent, i Javier López, del Tribombers d’Eivissa.

La distància Half i l’Aquabike de mitja distància han acollit també el Campionat Autonòmic.

En Half, Cristina Roselló, del Tripublidom, i el valencià David Blasco, del CEA Bétera, s’han proclamat campions autonòmics. En dones, Pilar Raro ha sigut subcampiona, mentres que en categoria masculina el segon i tercer lloc han correspost a Óscar Espinosa i Joan Salvador, tots dos del CDT Resistentia T3.

En Aquabike de mitja distància, el títol autonòmic ha sigut per a Víctor Savall, del CT Gandia. Francisco Javier Suviela, del CEA Bétera, ha finalitzat segon i José Javier Martínez, del Concabeza Inovacar CT Paiporta, ha completat el podi.

Últimes notícies

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.

La UME es desplega a Oliva per les inundacions extremes causades per la dana Adam

Unitats de la UME han eixit de la base de Bétera per reforçar els serveis d’emergències davant les greus inundacions a Oliva i la Safor, amb registres de pluja històrics que superen els 600 litres per metre quadrat.

Pluges històriques a la Safor i la Marina Alta amb més de 600 l/m²

El temporal de pluges intenses al litoral sud de la província de València i el nord d'Alacant ha deixat més de 600 l/m² en 24 hores en municipis de la Safor i la Marina Alta, amb registres rècord a Pego i Forna.

Nou avís Es-Alert per pluges a la Comunitat: es demana no eixir de casa

La Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert a les zones afectades per les pluges persistents i les inundacions a la Comunitat Valenciana i demana a la població que evite desplaçaments i romanga en la vivenda.

Desallotgen un càmping a Xàbia i més de 100 persones passen la nit en un alberg

Els bombers han desallotjat el càmping El Naranjal de Xàbia per l’episodi intens de pluges, i més d’un centenar de persones s’han traslladat a un alberg municipal. Les autoritats demanen evitar desplaçaments innecessaris mentres continuen els avisos per pluja a la Comunitat Valenciana.

Gandia reforça la vigilància a Beniopa i obri el pavelló del Raval per la pluja extrema

Gandia ha reforçat la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i està habilitant el pavelló del Raval per als veïns, davant les fortes pluges que han deixat 309,2 litres per metre quadrat en 24 hores.