16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Trobar joguines no estereotipades continua sent difícil

La campanya de Nadal és una de les més fortes per al sector de la joguina. Milers de persones fan llargues cues per a poder comprar la joguina més demandada del moment. Però la veritat és que trobar una joguina no estereotipada continua sent difícil.

L’Institut Tecnològic AIJU ha realitzat un estudi en el qual assegura que el 64% de les famílies troba joguines no estereotipades. Encara que semble una bona xifra, els professionals del sector asseguren que encara queda un llarg camí perquè això es complesca al 100%.

A les botigues de joguines continuen apareixent passadissos roses, amb nines, cuines i productes de cura; i un passadís blau amb camions, cotxes i eines. Així i tot, és cert que la situació està canviant i en la publicitat ja es pot apreciar.

A pesar que el 48% de les famílies que ixen en l’estudi han comprat joguines d’acció a nenes, l’Institut de la Dona assegura que el 40% dels anuncis mostren a les nenes productes relacionats amb la bellesa i la cosmètica, mentre que als nens productes relacionats amb professions com a militar o policia.

Últimes notícies

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.