Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha sigut trobat sense vida a la platja de Pau Pi, en el municipi valencià d’Oliva, en un avançat estat de descomposició. El descobriment de l’animal, de gran grandària i ja molt deteriorat, ha obligat a activar immediatament un dispositiu especial per a organitzar la seua retirada i garantir la seguretat en la zona.

La presència d’un gran cetaci en descomposició en l’arena suposa un risc sanitari i de seguretat, ja que pot atraure fauna, generar males olors i dificultar l’ús normal de la platja. Per este motiu, des del primer moment s’ha coordinat la intervenció de diferents servicis per a gestionar la situació de manera controlada.

Dispositiu d’emergència a la platja de Pau Pi

Fins al lloc s’han desplaçat efectius de la Guàrdia Civil, la Policia Local i el cos de bombers, que han treballat al costat de la Brigada Municipal en la delimitació de l’àrea i en la planificació de les maniobres necessàries per a retirar el cos de l’animal. Este tipus d’operacions requerixen mitjans específics i una organització precisa, ja que es tracta d’un exemplar de gran pes i volum que no pot ser mogut amb mitjans habituals.

Els equips d’emergència han centrat les seues primeres actuacions a assegurar la zona, impedir accessos no autoritzats i valorar l’estat de l’animal per a decidir la millor manera de procedir a la seua retirada. En estos casos, és habitual estudiar el punt exacte de la costa i l’accessibilitat de maquinària pesant i les possibles afeccions sobre l’arena i l’entorn.

Al lloc també han acudit responsables municipals per a seguir de prop l’evolució dels treballs. Entre ells es trobaven l’alcaldessa d’Oliva, Yolanda Pastor; el regidor d’Obres i Servicis, Álvaro Sánchez, i el regidor de Medi Ambient, Enrique Parra, que han supervisat sobre el terreny la coordinació entre els diferents cossos implicats. La presència institucional ha servit per agilitar la presa de decisions.

L’Ajuntament d’Oliva ha explicat a través dels seus canals oficials que informarà de qualsevol novetat relacionada amb esta actuació. El consistori ha subratllat la importància que la ciutadania col·labore i respecte les indicacions dels equips desplaçats, especialment mentres es desenrotllen les tasques tècniques més delicades. La comunicació oficial busca evitar rumors i garantir la seguretat.

Per a facilitar el treball dels servicis d’emergència i garantir la seguretat, l’Ajuntament ha demanat expressament a veïns i curiosos que eviten acostar-se a la zona on es troba el catxalot. Mantindre buidat el perímetre permet als equips actuar amb rapidesa i reduïx el risc d’incidents i ajuda al fet que la platja puga recuperar-se com més prompte millor per al seu ús habitual.

Últimes notícies

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.