Trump augura que Aràbia Saudita s’unirà als Acords d’Abraham amb Israel

En una recent entrevista amb el magazín ‘Time’, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva convicció que Aràbia Saudita s’integrarà als Acords d’Abraham, una iniciativa que promou la normalització de les relacions entre Israel i diverses nacions àrabs. Aquest acord suposaria un gran canvi en la dinàmica del conflicte palestí, on Aràbia Saudita, fins ara, ha mantingut una postura contrària envers Israel.

Trump va declarar: «Et diré alguna cosa: crec que Aràbia Saudita s’adherirà als Acords d’Abraham«. Aquesta afirmació sorgeix en un moment en què les relacions entre els EUA i les nacions de l’Orient Pròxim es perceben com «molt bones», incloent la dinastia saudita, amb qui Trump ha expressat un bon enteniment. En les seves paraules, «m’agrada bastant la gent i el príncep i el rei (saudites) m’agraden, ells han acordat invertir un bilió de dòlars en la nostra economia».

A més, el president ha aprofitat l’ocasió per criticar el seu predecessor, Joe Biden, indicant que «no farà gens» amb els Acords d’Abraham quan ell va deixar tot «lligat». Aquesta afirmació subratlla el seu punt de vista que els acords representen un gran èxit en la política exterior americana.

Els Acords d’Abraham no només han implicat Israel, sinó també altres països com la Unió dels Emirats Àrabs, Bahréin, Sudan i Marroc, que es van unir durant el primer mandat de Trump a accions diplomàtiques que han estat vistes com un pas cap a un futur de pau a l’Orient Pròxim.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.