Trump augura que Aràbia Saudita s’unirà als Acords d’Abraham amb Israel

En una recent entrevista amb el magazín ‘Time’, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva convicció que Aràbia Saudita s’integrarà als Acords d’Abraham, una iniciativa que promou la normalització de les relacions entre Israel i diverses nacions àrabs. Aquest acord suposaria un gran canvi en la dinàmica del conflicte palestí, on Aràbia Saudita, fins ara, ha mantingut una postura contrària envers Israel.

Trump va declarar: «Et diré alguna cosa: crec que Aràbia Saudita s’adherirà als Acords d’Abraham«. Aquesta afirmació sorgeix en un moment en què les relacions entre els EUA i les nacions de l’Orient Pròxim es perceben com «molt bones», incloent la dinastia saudita, amb qui Trump ha expressat un bon enteniment. En les seves paraules, «m’agrada bastant la gent i el príncep i el rei (saudites) m’agraden, ells han acordat invertir un bilió de dòlars en la nostra economia».

A més, el president ha aprofitat l’ocasió per criticar el seu predecessor, Joe Biden, indicant que «no farà gens» amb els Acords d’Abraham quan ell va deixar tot «lligat». Aquesta afirmació subratlla el seu punt de vista que els acords representen un gran èxit en la política exterior americana.

Els Acords d’Abraham no només han implicat Israel, sinó també altres països com la Unió dels Emirats Àrabs, Bahréin, Sudan i Marroc, que es van unir durant el primer mandat de Trump a accions diplomàtiques que han estat vistes com un pas cap a un futur de pau a l’Orient Pròxim.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.