Trump augura que Aràbia Saudita s’unirà als Acords d’Abraham amb Israel

En una recent entrevista amb el magazín ‘Time’, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva convicció que Aràbia Saudita s’integrarà als Acords d’Abraham, una iniciativa que promou la normalització de les relacions entre Israel i diverses nacions àrabs. Aquest acord suposaria un gran canvi en la dinàmica del conflicte palestí, on Aràbia Saudita, fins ara, ha mantingut una postura contrària envers Israel.

Trump va declarar: “Et diré alguna cosa: crec que Aràbia Saudita s’adherirà als Acords d’Abraham“. Aquesta afirmació sorgeix en un moment en què les relacions entre els EUA i les nacions de l’Orient Pròxim es perceben com “molt bones”, incloent la dinastia saudita, amb qui Trump ha expressat un bon enteniment. En les seves paraules, “m’agrada bastant la gent i el príncep i el rei (saudites) m’agraden, ells han acordat invertir un bilió de dòlars en la nostra economia”.

A més, el president ha aprofitat l’ocasió per criticar el seu predecessor, Joe Biden, indicant que “no farà gens” amb els Acords d’Abraham quan ell va deixar tot “lligat”. Aquesta afirmació subratlla el seu punt de vista que els acords representen un gran èxit en la política exterior americana.

Els Acords d’Abraham no només han implicat Israel, sinó també altres països com la Unió dels Emirats Àrabs, Bahréin, Sudan i Marroc, que es van unir durant el primer mandat de Trump a accions diplomàtiques que han estat vistes com un pas cap a un futur de pau a l’Orient Pròxim.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.