Trump augura que Aràbia Saudita s’unirà als Acords d’Abraham amb Israel

En una recent entrevista amb el magazín ‘Time’, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva convicció que Aràbia Saudita s’integrarà als Acords d’Abraham, una iniciativa que promou la normalització de les relacions entre Israel i diverses nacions àrabs. Aquest acord suposaria un gran canvi en la dinàmica del conflicte palestí, on Aràbia Saudita, fins ara, ha mantingut una postura contrària envers Israel.

Trump va declarar: “Et diré alguna cosa: crec que Aràbia Saudita s’adherirà als Acords d’Abraham“. Aquesta afirmació sorgeix en un moment en què les relacions entre els EUA i les nacions de l’Orient Pròxim es perceben com “molt bones”, incloent la dinastia saudita, amb qui Trump ha expressat un bon enteniment. En les seves paraules, “m’agrada bastant la gent i el príncep i el rei (saudites) m’agraden, ells han acordat invertir un bilió de dòlars en la nostra economia”.

A més, el president ha aprofitat l’ocasió per criticar el seu predecessor, Joe Biden, indicant que “no farà gens” amb els Acords d’Abraham quan ell va deixar tot “lligat”. Aquesta afirmació subratlla el seu punt de vista que els acords representen un gran èxit en la política exterior americana.

Els Acords d’Abraham no només han implicat Israel, sinó també altres països com la Unió dels Emirats Àrabs, Bahréin, Sudan i Marroc, que es van unir durant el primer mandat de Trump a accions diplomàtiques que han estat vistes com un pas cap a un futur de pau a l’Orient Pròxim.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.