Trump augura que Aràbia Saudita s’unirà als Acords d’Abraham amb Israel

En una recent entrevista amb el magazín ‘Time’, el president dels Estats Units, Donald Trump, ha expressat la seva convicció que Aràbia Saudita s’integrarà als Acords d’Abraham, una iniciativa que promou la normalització de les relacions entre Israel i diverses nacions àrabs. Aquest acord suposaria un gran canvi en la dinàmica del conflicte palestí, on Aràbia Saudita, fins ara, ha mantingut una postura contrària envers Israel.

Trump va declarar: «Et diré alguna cosa: crec que Aràbia Saudita s’adherirà als Acords d’Abraham«. Aquesta afirmació sorgeix en un moment en què les relacions entre els EUA i les nacions de l’Orient Pròxim es perceben com «molt bones», incloent la dinastia saudita, amb qui Trump ha expressat un bon enteniment. En les seves paraules, «m’agrada bastant la gent i el príncep i el rei (saudites) m’agraden, ells han acordat invertir un bilió de dòlars en la nostra economia».

A més, el president ha aprofitat l’ocasió per criticar el seu predecessor, Joe Biden, indicant que «no farà gens» amb els Acords d’Abraham quan ell va deixar tot «lligat». Aquesta afirmació subratlla el seu punt de vista que els acords representen un gran èxit en la política exterior americana.

Els Acords d’Abraham no només han implicat Israel, sinó també altres països com la Unió dels Emirats Àrabs, Bahréin, Sudan i Marroc, que es van unir durant el primer mandat de Trump a accions diplomàtiques que han estat vistes com un pas cap a un futur de pau a l’Orient Pròxim.

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.