Trump qüestiona l’estratègia de Zelenski sobre Crimea: ‘Si la volen, per què no van lluitar?’

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha tornat a dirigir les seves crítiques cap al president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, pel seu rebuig a reconèixer la sobirania russa sobre la península de Crimea. En un recent missatge publicat al seu perfil oficial a Truth Social, Trump va afirmar que Zelenski hauria d’haver defensat Crimea quan Moscou la va annexar «sense un sol tret» fa més d’una dècada.

«Ningú no li demana a Zelenski que reconegui Crimea com a territori rus, però si la vol, per què no van lluitar per ella fa onze anys?», es preguntava Trump, apuntant a la falta de resposta d’Ucraïna davant l’annexió russa.

En el context actual, el reconeixement de Crimea com a territori rus es presenta com un dels possibles aspectes que Ucraïna podria haver d’acceptar en un futur acord de pau que posi fi a la guerra que va començar el febrer del 2022. Trump, que ha reiterat que té la «clau» per acabar amb aquest conflicte, destaca la seva postura crítica envers les decisions estratègiques preses per Zelenski, la qual cosa obre un debat sobre la responsabilitat i les accions que han de prendre els líders en situacions de crisi.

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.