Trump qüestiona l’estratègia de Zelenski sobre Crimea: ‘Si la volen, per què no van lluitar?’

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha tornat a dirigir les seves crítiques cap al president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, pel seu rebuig a reconèixer la sobirania russa sobre la península de Crimea. En un recent missatge publicat al seu perfil oficial a Truth Social, Trump va afirmar que Zelenski hauria d’haver defensat Crimea quan Moscou la va annexar «sense un sol tret» fa més d’una dècada.

«Ningú no li demana a Zelenski que reconegui Crimea com a territori rus, però si la vol, per què no van lluitar per ella fa onze anys?», es preguntava Trump, apuntant a la falta de resposta d’Ucraïna davant l’annexió russa.

En el context actual, el reconeixement de Crimea com a territori rus es presenta com un dels possibles aspectes que Ucraïna podria haver d’acceptar en un futur acord de pau que posi fi a la guerra que va començar el febrer del 2022. Trump, que ha reiterat que té la «clau» per acabar amb aquest conflicte, destaca la seva postura crítica envers les decisions estratègiques preses per Zelenski, la qual cosa obre un debat sobre la responsabilitat i les accions que han de prendre els líders en situacions de crisi.

Últimes notícies

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.

Nit sufocant a Benidorm amb mínimes de fins a 27,2 graus

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tropical i tòrrida, amb una mínima de 27,2 graus a Benidorm i valors molt elevats en altres localitats del litoral i de les capitals de província.

40 detinguts i quasi 1.000 identificats a València en la Nit de Sant Joan

La Policia Nacional ha detingut 40 persones i ha identificat 927 ciutadans en el dispositiu especial de la Nit de Sant Joan a València, amb 225 actes, sobretot per drogues, i denúncies per una agressió sexual i dos casos de violència de gènere.

Cel ras i lleu descens de les màximes este dimecres a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’espera cel ras a la Comunitat Valenciana, amb temperatures mínimes sense canvis, màximes en lleuger descens i vent fluix variable que girarà a llevant a migdia.

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.