14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Trump qüestiona l’estratègia de Zelenski sobre Crimea: ‘Si la volen, per què no van lluitar?’

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha tornat a dirigir les seves crítiques cap al president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, pel seu rebuig a reconèixer la sobirania russa sobre la península de Crimea. En un recent missatge publicat al seu perfil oficial a Truth Social, Trump va afirmar que Zelenski hauria d’haver defensat Crimea quan Moscou la va annexar “sense un sol tret” fa més d’una dècada.

«Ningú no li demana a Zelenski que reconegui Crimea com a territori rus, però si la vol, per què no van lluitar per ella fa onze anys?», es preguntava Trump, apuntant a la falta de resposta d’Ucraïna davant l’annexió russa.

En el context actual, el reconeixement de Crimea com a territori rus es presenta com un dels possibles aspectes que Ucraïna podria haver d’acceptar en un futur acord de pau que posi fi a la guerra que va començar el febrer del 2022. Trump, que ha reiterat que té la “clau” per acabar amb aquest conflicte, destaca la seva postura crítica envers les decisions estratègiques preses per Zelenski, la qual cosa obre un debat sobre la responsabilitat i les accions que han de prendre els líders en situacions de crisi.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.