Trump qüestiona l’estratègia de Zelenski sobre Crimea: ‘Si la volen, per què no van lluitar?’

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha tornat a dirigir les seves crítiques cap al president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, pel seu rebuig a reconèixer la sobirania russa sobre la península de Crimea. En un recent missatge publicat al seu perfil oficial a Truth Social, Trump va afirmar que Zelenski hauria d’haver defensat Crimea quan Moscou la va annexar «sense un sol tret» fa més d’una dècada.

«Ningú no li demana a Zelenski que reconegui Crimea com a territori rus, però si la vol, per què no van lluitar per ella fa onze anys?», es preguntava Trump, apuntant a la falta de resposta d’Ucraïna davant l’annexió russa.

En el context actual, el reconeixement de Crimea com a territori rus es presenta com un dels possibles aspectes que Ucraïna podria haver d’acceptar en un futur acord de pau que posi fi a la guerra que va començar el febrer del 2022. Trump, que ha reiterat que té la «clau» per acabar amb aquest conflicte, destaca la seva postura crítica envers les decisions estratègiques preses per Zelenski, la qual cosa obre un debat sobre la responsabilitat i les accions que han de prendre els líders en situacions de crisi.

Últimes notícies

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.