L’ocupació hotelera de juny situa a la Comunitat en el tercer lloc estatal en turisme nacional

La Comunitat Valenciana ha sigut al juny, al tercer lloc en ocupació hotelera de residents espanyols, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) publicats aquest divendres.

Així concentrant més d’un 13% de l’ocupació de tot l’estat i només per darrere dels destins clàssics en el rànquing com Andalusia i Catalunya.

Per tant, el podi l’ocupen aquestes tres comunitats com a destins principals dels viatgers residents a Espanya amb el 21,9%, dels qui opten pel sud d’Espanya, el 16,9% en els qui trien terres catalanes i el 13,1% del total de pernoctacions en territori valencià.

En canvi, el principal destí triat pels no residents és Illes Balears, amb un 35,6% del total de pernoctacions. Els següents destins dels no residents són Canàries i Catalunya, amb el 18,9% i el 17,5% del total, respectivament. No obstant això, encara que les illes desplacen la classificació, la Comunitat Valenciana es continua mantenint un més que digne cinqué lloc com a elecció per al turisme de fora de les fronteres, que suposa un 5,5%.

Les pernoctacions totals dupliquen a l’alça les del 2021

En termes globals en l’àmbit nacional, durant el mes de juny les pernoctacions en establiments hotelers superen els 35,1 milions, la qual cosa suposa un augment del 146,7% respecte al mateix mes de 2021, quan va haver-hi 14,2 milions.

Atesa la procedència, les pernoctacions dels viatgers residents a Espanya superen els 12,1 milions, la qual cosa representa un 34,6% del total. Per part seua, les dels no residents se situen per damunt dels 23,0 milions.

D’altra banda, l’estada mitjana augmenta un 27,3% respecte a juny de 2021, situant-se en 3,2 pernoctacions per viatger.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.