L’ocupació hotelera de juny situa a la Comunitat en el tercer lloc estatal en turisme nacional

La Comunitat Valenciana ha sigut al juny, al tercer lloc en ocupació hotelera de residents espanyols, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) publicats aquest divendres.

Així concentrant més d’un 13% de l’ocupació de tot l’estat i només per darrere dels destins clàssics en el rànquing com Andalusia i Catalunya.

Per tant, el podi l’ocupen aquestes tres comunitats com a destins principals dels viatgers residents a Espanya amb el 21,9%, dels qui opten pel sud d’Espanya, el 16,9% en els qui trien terres catalanes i el 13,1% del total de pernoctacions en territori valencià.

En canvi, el principal destí triat pels no residents és Illes Balears, amb un 35,6% del total de pernoctacions. Els següents destins dels no residents són Canàries i Catalunya, amb el 18,9% i el 17,5% del total, respectivament. No obstant això, encara que les illes desplacen la classificació, la Comunitat Valenciana es continua mantenint un més que digne cinqué lloc com a elecció per al turisme de fora de les fronteres, que suposa un 5,5%.

Les pernoctacions totals dupliquen a l’alça les del 2021

En termes globals en l’àmbit nacional, durant el mes de juny les pernoctacions en establiments hotelers superen els 35,1 milions, la qual cosa suposa un augment del 146,7% respecte al mateix mes de 2021, quan va haver-hi 14,2 milions.

Atesa la procedència, les pernoctacions dels viatgers residents a Espanya superen els 12,1 milions, la qual cosa representa un 34,6% del total. Per part seua, les dels no residents se situen per damunt dels 23,0 milions.

D’altra banda, l’estada mitjana augmenta un 27,3% respecte a juny de 2021, situant-se en 3,2 pernoctacions per viatger.

Últimes notícies

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.