UGT denuncia impagaments de sis mesos del Consell a entitats d’atenció a víctimes de violència de gènere

La Federació de Serveis Públics d’UGT del País Valencià ha denunciat aquest divendres que la Conselleria de Serveis Socials porta sis mesos, des d’agost del 2023, sense pagar a les entitats que gestionen els centres d’atenció a les víctimes de violència de gènere.

Els impagaments afecten a 20 dels 30 centres residencials, segons ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assegura que la situació «ha arribat al tal extrem que, en alguns d’ells, el personal, en la seua majoria treballadores, ha deixat de percebre la seua nòmina».

UGT ha recalcat que el gruix dels centres d’atenció social per a dones víctimes de violència concertats per la Conselleria. Es tracta de 20 centres distribuïts per tota la Comunitat Valenciana, que sumen un total de 215 places i s’integren en la xarxa pública valenciana de Serveis Socials.

«Suposen dos terços dels centres residencials i la major part de les places disponibles a la Xarxa —215 places d’un total de 370–«, ha apuntat el sindicat, que ha recalcat que els Centres d’Emergències, Centres de Recuperació Integral i Habitatges tutelats per a dones víctimes de violència de gènere eren finançats per la Conselleria de Serveis Socials mitjançant un concert social que es va convocar para a l’any 2022 i que es va prorrogar fins al 31 agost de 2023.

No obstant això, assegura que Serveis Socials «ni ha prorrogat el concert ni ha convocat un nou, per la qual cosa des de setembre del 2023 la Conselleria no paga a les entitats que els gestionen«. El resultat, ha afegit, és que «s’han quedat sense finançament públic i han d’assumir totes les despeses necessàries per a atendre a les dones que resideixen en ells, moltes de les quals amb fills al seu càrrec, i també els salaris del personal treballador».

Al no existir un concert social que finance aquests centres i els integre a la Conselleria de Serveis Socials, UGT denuncia que el resultat és que la major part dels centres i les places per a l’atenció a dones víctimes de violència «està fora de la xarxa pública i a la mercè de la bona voluntat de les entitats titulars dels centres«.

90% TREBALLADORES

El sindicat ha afirmat que més del 90 per cent són treballadores, «moltes amb càrregues familiars, i no estan cobrant el salari pel treball realitzat«. En aquesta línia, ha afegit que les entitats «manquen d’ànim de lucre i, moltes són de caràcter religiós, per la qual cosa no disposen de suficient capacitat econòmica per a cobrir els i les despeses de manteniment del centre, motiu pel qual algunes han deixat d’abonar aquests salaris».

Per a Toni Femenía, delegat sindical d’UGT, «ni les entitats del sector ni les seues treballadores són culpables d’aquesta situació, però són les que pateixen l’abandó de la Conselleria, que ha deixat a aquests centres sense la cobertura del concert social i a la xarxa pública sense la major part dels seus centres«.

El sindicat ha exigit una solució «urgent i que es prioritze el pagament a les entitats«. A Alacant els afectats són un centre d’emergències, quatre centres de recuperació i un habitatge tutelat; a Castelló, dos habitatges tutelats i a València un centre de recuperació i onze habitatges tutelats.

«PRIORITAT» EL PAGAMENT

Per la seua banda, la Conselleria de Serveis Socials assegura que és «una prioritat pagar com més prompte millor» a les entitats i, per aquest motiu, «s’estan agilitant els tràmits per a poder abonar al més prompte possible el deute» que es manté amb ells.

El departament que dirigeix Susana Camarero ha indicat que aquesta situació és «un exemple més de la mala gestió» del Botànic que «van deixar sense tramitar l’expedient administratiu de la nova convocatòria per a poder renovar-la i no van tenir cap previsió d’iniciar l’expedient de la nova convocatòria d’acció concertada, que porta un llarg tràmit administratiu, amb antelació suficient per a haver-ho convocat en termini«, han informat fonts de la Conselleria a Europa Press.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.