9.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

UGT denuncia impagaments de sis mesos del Consell a entitats d’atenció a víctimes de violència de gènere

La Federació de Serveis Públics d’UGT del País Valencià ha denunciat aquest divendres que la Conselleria de Serveis Socials porta sis mesos, des d’agost del 2023, sense pagar a les entitats que gestionen els centres d’atenció a les víctimes de violència de gènere.

Els impagaments afecten a 20 dels 30 centres residencials, segons ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assegura que la situació “ha arribat al tal extrem que, en alguns d’ells, el personal, en la seua majoria treballadores, ha deixat de percebre la seua nòmina”.

UGT ha recalcat que el gruix dels centres d’atenció social per a dones víctimes de violència concertats per la Conselleria. Es tracta de 20 centres distribuïts per tota la Comunitat Valenciana, que sumen un total de 215 places i s’integren en la xarxa pública valenciana de Serveis Socials.

“Suposen dos terços dels centres residencials i la major part de les places disponibles a la Xarxa —215 places d’un total de 370–“, ha apuntat el sindicat, que ha recalcat que els Centres d’Emergències, Centres de Recuperació Integral i Habitatges tutelats per a dones víctimes de violència de gènere eren finançats per la Conselleria de Serveis Socials mitjançant un concert social que es va convocar para a l’any 2022 i que es va prorrogar fins al 31 agost de 2023.

No obstant això, assegura que Serveis Socials “ni ha prorrogat el concert ni ha convocat un nou, per la qual cosa des de setembre del 2023 la Conselleria no paga a les entitats que els gestionen“. El resultat, ha afegit, és que “s’han quedat sense finançament públic i han d’assumir totes les despeses necessàries per a atendre a les dones que resideixen en ells, moltes de les quals amb fills al seu càrrec, i també els salaris del personal treballador”.

Al no existir un concert social que finance aquests centres i els integre a la Conselleria de Serveis Socials, UGT denuncia que el resultat és que la major part dels centres i les places per a l’atenció a dones víctimes de violència “està fora de la xarxa pública i a la mercè de la bona voluntat de les entitats titulars dels centres“.

90% TREBALLADORES

El sindicat ha afirmat que més del 90 per cent són treballadores, “moltes amb càrregues familiars, i no estan cobrant el salari pel treball realitzat“. En aquesta línia, ha afegit que les entitats “manquen d’ànim de lucre i, moltes són de caràcter religiós, per la qual cosa no disposen de suficient capacitat econòmica per a cobrir els i les despeses de manteniment del centre, motiu pel qual algunes han deixat d’abonar aquests salaris”.

Per a Toni Femenía, delegat sindical d’UGT, “ni les entitats del sector ni les seues treballadores són culpables d’aquesta situació, però són les que pateixen l’abandó de la Conselleria, que ha deixat a aquests centres sense la cobertura del concert social i a la xarxa pública sense la major part dels seus centres“.

El sindicat ha exigit una solució “urgent i que es prioritze el pagament a les entitats“. A Alacant els afectats són un centre d’emergències, quatre centres de recuperació i un habitatge tutelat; a Castelló, dos habitatges tutelats i a València un centre de recuperació i onze habitatges tutelats.

“PRIORITAT” EL PAGAMENT

Per la seua banda, la Conselleria de Serveis Socials assegura que és “una prioritat pagar com més prompte millor” a les entitats i, per aquest motiu, “s’estan agilitant els tràmits per a poder abonar al més prompte possible el deute” que es manté amb ells.

El departament que dirigeix Susana Camarero ha indicat que aquesta situació és “un exemple més de la mala gestió” del Botànic que “van deixar sense tramitar l’expedient administratiu de la nova convocatòria per a poder renovar-la i no van tenir cap previsió d’iniciar l’expedient de la nova convocatòria d’acció concertada, que porta un llarg tràmit administratiu, amb antelació suficient per a haver-ho convocat en termini“, han informat fonts de la Conselleria a Europa Press.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.