UGT denuncia impagaments de sis mesos del Consell a entitats d’atenció a víctimes de violència de gènere

La Federació de Serveis Públics d’UGT del País Valencià ha denunciat aquest divendres que la Conselleria de Serveis Socials porta sis mesos, des d’agost del 2023, sense pagar a les entitats que gestionen els centres d’atenció a les víctimes de violència de gènere.

Els impagaments afecten a 20 dels 30 centres residencials, segons ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assegura que la situació “ha arribat al tal extrem que, en alguns d’ells, el personal, en la seua majoria treballadores, ha deixat de percebre la seua nòmina”.

UGT ha recalcat que el gruix dels centres d’atenció social per a dones víctimes de violència concertats per la Conselleria. Es tracta de 20 centres distribuïts per tota la Comunitat Valenciana, que sumen un total de 215 places i s’integren en la xarxa pública valenciana de Serveis Socials.

“Suposen dos terços dels centres residencials i la major part de les places disponibles a la Xarxa —215 places d’un total de 370–“, ha apuntat el sindicat, que ha recalcat que els Centres d’Emergències, Centres de Recuperació Integral i Habitatges tutelats per a dones víctimes de violència de gènere eren finançats per la Conselleria de Serveis Socials mitjançant un concert social que es va convocar para a l’any 2022 i que es va prorrogar fins al 31 agost de 2023.

No obstant això, assegura que Serveis Socials “ni ha prorrogat el concert ni ha convocat un nou, per la qual cosa des de setembre del 2023 la Conselleria no paga a les entitats que els gestionen“. El resultat, ha afegit, és que “s’han quedat sense finançament públic i han d’assumir totes les despeses necessàries per a atendre a les dones que resideixen en ells, moltes de les quals amb fills al seu càrrec, i també els salaris del personal treballador”.

Al no existir un concert social que finance aquests centres i els integre a la Conselleria de Serveis Socials, UGT denuncia que el resultat és que la major part dels centres i les places per a l’atenció a dones víctimes de violència “està fora de la xarxa pública i a la mercè de la bona voluntat de les entitats titulars dels centres“.

90% TREBALLADORES

El sindicat ha afirmat que més del 90 per cent són treballadores, “moltes amb càrregues familiars, i no estan cobrant el salari pel treball realitzat“. En aquesta línia, ha afegit que les entitats “manquen d’ànim de lucre i, moltes són de caràcter religiós, per la qual cosa no disposen de suficient capacitat econòmica per a cobrir els i les despeses de manteniment del centre, motiu pel qual algunes han deixat d’abonar aquests salaris”.

Per a Toni Femenía, delegat sindical d’UGT, “ni les entitats del sector ni les seues treballadores són culpables d’aquesta situació, però són les que pateixen l’abandó de la Conselleria, que ha deixat a aquests centres sense la cobertura del concert social i a la xarxa pública sense la major part dels seus centres“.

El sindicat ha exigit una solució “urgent i que es prioritze el pagament a les entitats“. A Alacant els afectats són un centre d’emergències, quatre centres de recuperació i un habitatge tutelat; a Castelló, dos habitatges tutelats i a València un centre de recuperació i onze habitatges tutelats.

“PRIORITAT” EL PAGAMENT

Per la seua banda, la Conselleria de Serveis Socials assegura que és “una prioritat pagar com més prompte millor” a les entitats i, per aquest motiu, “s’estan agilitant els tràmits per a poder abonar al més prompte possible el deute” que es manté amb ells.

El departament que dirigeix Susana Camarero ha indicat que aquesta situació és “un exemple més de la mala gestió” del Botànic que “van deixar sense tramitar l’expedient administratiu de la nova convocatòria per a poder renovar-la i no van tenir cap previsió d’iniciar l’expedient de la nova convocatòria d’acció concertada, que porta un llarg tràmit administratiu, amb antelació suficient per a haver-ho convocat en termini“, han informat fonts de la Conselleria a Europa Press.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.