UGT denuncia impagaments de sis mesos del Consell a entitats d’atenció a víctimes de violència de gènere

La Federació de Serveis Públics d’UGT del País Valencià ha denunciat aquest divendres que la Conselleria de Serveis Socials porta sis mesos, des d’agost del 2023, sense pagar a les entitats que gestionen els centres d’atenció a les víctimes de violència de gènere.

Els impagaments afecten a 20 dels 30 centres residencials, segons ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assegura que la situació “ha arribat al tal extrem que, en alguns d’ells, el personal, en la seua majoria treballadores, ha deixat de percebre la seua nòmina”.

UGT ha recalcat que el gruix dels centres d’atenció social per a dones víctimes de violència concertats per la Conselleria. Es tracta de 20 centres distribuïts per tota la Comunitat Valenciana, que sumen un total de 215 places i s’integren en la xarxa pública valenciana de Serveis Socials.

“Suposen dos terços dels centres residencials i la major part de les places disponibles a la Xarxa —215 places d’un total de 370–“, ha apuntat el sindicat, que ha recalcat que els Centres d’Emergències, Centres de Recuperació Integral i Habitatges tutelats per a dones víctimes de violència de gènere eren finançats per la Conselleria de Serveis Socials mitjançant un concert social que es va convocar para a l’any 2022 i que es va prorrogar fins al 31 agost de 2023.

No obstant això, assegura que Serveis Socials “ni ha prorrogat el concert ni ha convocat un nou, per la qual cosa des de setembre del 2023 la Conselleria no paga a les entitats que els gestionen“. El resultat, ha afegit, és que “s’han quedat sense finançament públic i han d’assumir totes les despeses necessàries per a atendre a les dones que resideixen en ells, moltes de les quals amb fills al seu càrrec, i també els salaris del personal treballador”.

Al no existir un concert social que finance aquests centres i els integre a la Conselleria de Serveis Socials, UGT denuncia que el resultat és que la major part dels centres i les places per a l’atenció a dones víctimes de violència “està fora de la xarxa pública i a la mercè de la bona voluntat de les entitats titulars dels centres“.

90% TREBALLADORES

El sindicat ha afirmat que més del 90 per cent són treballadores, “moltes amb càrregues familiars, i no estan cobrant el salari pel treball realitzat“. En aquesta línia, ha afegit que les entitats “manquen d’ànim de lucre i, moltes són de caràcter religiós, per la qual cosa no disposen de suficient capacitat econòmica per a cobrir els i les despeses de manteniment del centre, motiu pel qual algunes han deixat d’abonar aquests salaris”.

Per a Toni Femenía, delegat sindical d’UGT, “ni les entitats del sector ni les seues treballadores són culpables d’aquesta situació, però són les que pateixen l’abandó de la Conselleria, que ha deixat a aquests centres sense la cobertura del concert social i a la xarxa pública sense la major part dels seus centres“.

El sindicat ha exigit una solució “urgent i que es prioritze el pagament a les entitats“. A Alacant els afectats són un centre d’emergències, quatre centres de recuperació i un habitatge tutelat; a Castelló, dos habitatges tutelats i a València un centre de recuperació i onze habitatges tutelats.

“PRIORITAT” EL PAGAMENT

Per la seua banda, la Conselleria de Serveis Socials assegura que és “una prioritat pagar com més prompte millor” a les entitats i, per aquest motiu, “s’estan agilitant els tràmits per a poder abonar al més prompte possible el deute” que es manté amb ells.

El departament que dirigeix Susana Camarero ha indicat que aquesta situació és “un exemple més de la mala gestió” del Botànic que “van deixar sense tramitar l’expedient administratiu de la nova convocatòria per a poder renovar-la i no van tenir cap previsió d’iniciar l’expedient de la nova convocatòria d’acció concertada, que porta un llarg tràmit administratiu, amb antelació suficient per a haver-ho convocat en termini“, han informat fonts de la Conselleria a Europa Press.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.