14.7 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

UGT denuncia impagaments de sis mesos del Consell a entitats d’atenció a víctimes de violència de gènere

La Federació de Serveis Públics d’UGT del País Valencià ha denunciat aquest divendres que la Conselleria de Serveis Socials porta sis mesos, des d’agost del 2023, sense pagar a les entitats que gestionen els centres d’atenció a les víctimes de violència de gènere.

Els impagaments afecten a 20 dels 30 centres residencials, segons ha assegurat el sindicat en un comunicat, en el qual assegura que la situació “ha arribat al tal extrem que, en alguns d’ells, el personal, en la seua majoria treballadores, ha deixat de percebre la seua nòmina”.

UGT ha recalcat que el gruix dels centres d’atenció social per a dones víctimes de violència concertats per la Conselleria. Es tracta de 20 centres distribuïts per tota la Comunitat Valenciana, que sumen un total de 215 places i s’integren en la xarxa pública valenciana de Serveis Socials.

“Suposen dos terços dels centres residencials i la major part de les places disponibles a la Xarxa —215 places d’un total de 370–“, ha apuntat el sindicat, que ha recalcat que els Centres d’Emergències, Centres de Recuperació Integral i Habitatges tutelats per a dones víctimes de violència de gènere eren finançats per la Conselleria de Serveis Socials mitjançant un concert social que es va convocar para a l’any 2022 i que es va prorrogar fins al 31 agost de 2023.

No obstant això, assegura que Serveis Socials “ni ha prorrogat el concert ni ha convocat un nou, per la qual cosa des de setembre del 2023 la Conselleria no paga a les entitats que els gestionen“. El resultat, ha afegit, és que “s’han quedat sense finançament públic i han d’assumir totes les despeses necessàries per a atendre a les dones que resideixen en ells, moltes de les quals amb fills al seu càrrec, i també els salaris del personal treballador”.

Al no existir un concert social que finance aquests centres i els integre a la Conselleria de Serveis Socials, UGT denuncia que el resultat és que la major part dels centres i les places per a l’atenció a dones víctimes de violència “està fora de la xarxa pública i a la mercè de la bona voluntat de les entitats titulars dels centres“.

90% TREBALLADORES

El sindicat ha afirmat que més del 90 per cent són treballadores, “moltes amb càrregues familiars, i no estan cobrant el salari pel treball realitzat“. En aquesta línia, ha afegit que les entitats “manquen d’ànim de lucre i, moltes són de caràcter religiós, per la qual cosa no disposen de suficient capacitat econòmica per a cobrir els i les despeses de manteniment del centre, motiu pel qual algunes han deixat d’abonar aquests salaris”.

Per a Toni Femenía, delegat sindical d’UGT, “ni les entitats del sector ni les seues treballadores són culpables d’aquesta situació, però són les que pateixen l’abandó de la Conselleria, que ha deixat a aquests centres sense la cobertura del concert social i a la xarxa pública sense la major part dels seus centres“.

El sindicat ha exigit una solució “urgent i que es prioritze el pagament a les entitats“. A Alacant els afectats són un centre d’emergències, quatre centres de recuperació i un habitatge tutelat; a Castelló, dos habitatges tutelats i a València un centre de recuperació i onze habitatges tutelats.

“PRIORITAT” EL PAGAMENT

Per la seua banda, la Conselleria de Serveis Socials assegura que és “una prioritat pagar com més prompte millor” a les entitats i, per aquest motiu, “s’estan agilitant els tràmits per a poder abonar al més prompte possible el deute” que es manté amb ells.

El departament que dirigeix Susana Camarero ha indicat que aquesta situació és “un exemple més de la mala gestió” del Botànic que “van deixar sense tramitar l’expedient administratiu de la nova convocatòria per a poder renovar-la i no van tenir cap previsió d’iniciar l’expedient de la nova convocatòria d’acció concertada, que porta un llarg tràmit administratiu, amb antelació suficient per a haver-ho convocat en termini“, han informat fonts de la Conselleria a Europa Press.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.