11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Un espectacle pirotècnic ‘a l’antiga’ de Nadal-Martí per a commemorar Sant Vicent Ferrer

VALÈNCIA

La pirotècnia Nadal-Martí, situada a l’Olleria, estrenarà este dissabte un espectacular castell pirotècnic ‘a l’antiga’ en honor a la celebració de Sant Vicent Ferrer. Este esdeveniment tindrà lloc a les 21.30 hores a la plaça de la Crida, davant les majestuoses Torres dels Serrans, un dels monuments més icònics de València.

L’Ajuntament de València ha qualificat aquest espectacle de “dissenyat especialment per a l’ocasió”, prometent una combinació de tradició i innovació. La pirotècnia Nadal-Martí ha preparat un total de nou minuts de foc i color, on es fusionaran efectes tradicionals amb matisos pirodigitals, amb l’objectiu de crear una experiència visual inoblidable.

Este tipus de castell pirotècnic està dissenyat per a recordar el format clàssic, revitalitzant així la cultura i les tradicions que envolten la celebració del patró de la Comunitat Valenciana. Es tractarà d’una oportunitat única no sols per a veïns i visitants de València, sinó també per a aquells que valoren la rica herència cultural de la ciutat.

Espectacles com aquest serveixen per a mantenir viva la tradició pirotècnica, un element clau de les festivitats valencianes, i també per a fomentar un sentiment de comunitat entre els assistents. No et perdes esta oportunitat per gaudir d’un llenguatge visual enriquit amb llums, colors i soroll, una autèntica festa per a tots els sentits!

Últimes notícies

Un ciclista ha sigut rescatat després d’una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau de Tibi

Un ciclista de 52 anys ha sigut reanimat i evacuat en helicòpter després de patir una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau, a Tibi. L'operació s'ha completat en poc més d'una hora.

Rescaten de matinada a un home en un penya-segat de Peníscola i l’evacuen a Reus

Un helicòpter de Salvament Marítim ha rescatat de matinada a un home amb contusions i hipotèrmia en un penya-segat de Peníscola. Va ser traslladat a Reus i des d'allí en ambulància a un hospital.

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.

Ferrero reapareix en xarxes, agraïx el suport i no descarta tornar al circuit

Juan Carlos Ferrero va reaparéixer en Instagram el dia del debut de Carlos Alcaraz a Austràlia. Va agrair el suport i va deixar oberta la porta a un retorn.

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.