Unidos Podemos demana reformes legals per a limitar detectius privats després del judici a ‘La Manada’

Idoia Villanueva, senadora de Podemos por Navarra

Idoia Villanueva, senadora de Podemos per Navarra | Cedida

 

 

  

Unidos Podemos en el Senat ha presentat una moció per a impulsar al Govern a escometre reformes legals que establisca límits a la recerca privada que, com en el cas que es jutja a Pamplona per una violació en grup, puga «menyscabar els drets fonamentals de la ciutadania».

 

 

  

Per a la senadora de Podemos per Navarra, Idoia Villanueva, l’admissió com a prova dels informes d’un detectiu privat pot violar la intimitat i la dignitat de qui ha patit una violació. L’informe sobre la conducta, després de l’altercat, de la presumpta víctima de la violació durant els Sanfermins del 2016 ha generat un fort debat social.

 

 

  

  

Per açò la formació morada demana impulsar les reformes legals i reglamentàries necessàries per a establir els límits de la recerca privada a l’efecte de salvaguardar els drets fonamentals i dotar de mecanismes de control públic respecte a estes recerques privades. Amb açò se buscarà garantir «la dignitat, el dret a l’honor, la intimitat personal o familiar de la ciutadania».

 

Últimes notícies

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.

El Villarreal posa a prova la seua nova etapa en un amistós exigent a Eindhoven

El Villarreal visita este dissabte el PSV Eindhoven en el seu segon amistós de pretemporada, amb moltes baixes però amb la vista posada en la millora física i tàctica. Diversos jóvens del planter, com Macià, busquen guanyar-se minuts davant un rival d’alt nivell.

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.