Urtasun anuncia l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que veurà la llum ‘pròximament’ després de 30 anys

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha anunciat este dimecres l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que ja compta amb un document «de partida» i que veurà la llum «pròximament», ja que porta sent «reclamat» més de 30 anys.

«Aprovarem el Pla Nacional d’Arqueologia pròximament. Un pla ja ultimat i que és reclamat fa més de 30 anys després d’entrar en vigor la Llei de Patrimoni Històric Español. En diàleg amb les comunitats autònomes, hem redactat un document de partida que aborda les línies d’actuació necessàries per a impulsar la disciplina. I abordar les necessitats de les persones treballadores en aquest àmbit», ha explicat en la Comissió de Cultura del Senat, en la qual ha comparegut per a informar sobre el balanç i perspectives en el primer any de govern.

Així, a partir d’este primer document de partida, el Pla Nacional d’Arqueologia permetrà treballar en la situació dels professionals, l’adaptació de la normativa a la situació actual, la utilització de les noves tecnologies, el seu «important paper» en la planificació urbanística o la lluita contra l’espoli, segons ha assenyalat Urtasun.

D’altra banda, el ministre ha assegurat que el seu departament està preparant la commemoració del centenari de la Generació del 27, que tindrà lloc el pròxim 2025 i del que donaran detalls aquest mateix any. La commemoració implicarà a diferents departaments, entitats i administracions.

«La memòria, deia Walter Benjamin, es nodrix dels materials del present. La memòria no ens parla tan sol del passat, i en aquest present el Ministeri de Cultura ha assumit i assumirà un paper actiu en la defensa de la llibertat d’expressió i contra qualsevol tipus de censura que afecte a nostres creadors i creadores. Per això, també hem donat suport i cercat solucions quan determinades administracions han volgut desfer-se de certàmens o iniciatives culturals incòmodes o han vetat qualsevol expressió cultural en plens municipals o sessions parlamentàries», ha afegit.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.