Urtasun anuncia l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que veurà la llum ‘pròximament’ després de 30 anys

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha anunciat este dimecres l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que ja compta amb un document «de partida» i que veurà la llum «pròximament», ja que porta sent «reclamat» més de 30 anys.

«Aprovarem el Pla Nacional d’Arqueologia pròximament. Un pla ja ultimat i que és reclamat fa més de 30 anys després d’entrar en vigor la Llei de Patrimoni Històric Español. En diàleg amb les comunitats autònomes, hem redactat un document de partida que aborda les línies d’actuació necessàries per a impulsar la disciplina. I abordar les necessitats de les persones treballadores en aquest àmbit», ha explicat en la Comissió de Cultura del Senat, en la qual ha comparegut per a informar sobre el balanç i perspectives en el primer any de govern.

Així, a partir d’este primer document de partida, el Pla Nacional d’Arqueologia permetrà treballar en la situació dels professionals, l’adaptació de la normativa a la situació actual, la utilització de les noves tecnologies, el seu «important paper» en la planificació urbanística o la lluita contra l’espoli, segons ha assenyalat Urtasun.

D’altra banda, el ministre ha assegurat que el seu departament està preparant la commemoració del centenari de la Generació del 27, que tindrà lloc el pròxim 2025 i del que donaran detalls aquest mateix any. La commemoració implicarà a diferents departaments, entitats i administracions.

«La memòria, deia Walter Benjamin, es nodrix dels materials del present. La memòria no ens parla tan sol del passat, i en aquest present el Ministeri de Cultura ha assumit i assumirà un paper actiu en la defensa de la llibertat d’expressió i contra qualsevol tipus de censura que afecte a nostres creadors i creadores. Per això, també hem donat suport i cercat solucions quan determinades administracions han volgut desfer-se de certàmens o iniciatives culturals incòmodes o han vetat qualsevol expressió cultural en plens municipals o sessions parlamentàries», ha afegit.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.