16.1 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Urtasun anuncia l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que veurà la llum ‘pròximament’ després de 30 anys

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha anunciat este dimecres l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que ja compta amb un document “de partida” i que veurà la llum “pròximament”, ja que porta sent “reclamat” més de 30 anys.

“Aprovarem el Pla Nacional d’Arqueologia pròximament. Un pla ja ultimat i que és reclamat fa més de 30 anys després d’entrar en vigor la Llei de Patrimoni Històric Español. En diàleg amb les comunitats autònomes, hem redactat un document de partida que aborda les línies d’actuació necessàries per a impulsar la disciplina. I abordar les necessitats de les persones treballadores en aquest àmbit”, ha explicat en la Comissió de Cultura del Senat, en la qual ha comparegut per a informar sobre el balanç i perspectives en el primer any de govern.

Així, a partir d’este primer document de partida, el Pla Nacional d’Arqueologia permetrà treballar en la situació dels professionals, l’adaptació de la normativa a la situació actual, la utilització de les noves tecnologies, el seu “important paper” en la planificació urbanística o la lluita contra l’espoli, segons ha assenyalat Urtasun.

D’altra banda, el ministre ha assegurat que el seu departament està preparant la commemoració del centenari de la Generació del 27, que tindrà lloc el pròxim 2025 i del que donaran detalls aquest mateix any. La commemoració implicarà a diferents departaments, entitats i administracions.

“La memòria, deia Walter Benjamin, es nodrix dels materials del present. La memòria no ens parla tan sol del passat, i en aquest present el Ministeri de Cultura ha assumit i assumirà un paper actiu en la defensa de la llibertat d’expressió i contra qualsevol tipus de censura que afecte a nostres creadors i creadores. Per això, també hem donat suport i cercat solucions quan determinades administracions han volgut desfer-se de certàmens o iniciatives culturals incòmodes o han vetat qualsevol expressió cultural en plens municipals o sessions parlamentàries”, ha afegit.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.