Urtasun anuncia l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que veurà la llum ‘pròximament’ després de 30 anys

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha anunciat este dimecres l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que ja compta amb un document “de partida” i que veurà la llum “pròximament”, ja que porta sent “reclamat” més de 30 anys.

“Aprovarem el Pla Nacional d’Arqueologia pròximament. Un pla ja ultimat i que és reclamat fa més de 30 anys després d’entrar en vigor la Llei de Patrimoni Històric Español. En diàleg amb les comunitats autònomes, hem redactat un document de partida que aborda les línies d’actuació necessàries per a impulsar la disciplina. I abordar les necessitats de les persones treballadores en aquest àmbit”, ha explicat en la Comissió de Cultura del Senat, en la qual ha comparegut per a informar sobre el balanç i perspectives en el primer any de govern.

Així, a partir d’este primer document de partida, el Pla Nacional d’Arqueologia permetrà treballar en la situació dels professionals, l’adaptació de la normativa a la situació actual, la utilització de les noves tecnologies, el seu “important paper” en la planificació urbanística o la lluita contra l’espoli, segons ha assenyalat Urtasun.

D’altra banda, el ministre ha assegurat que el seu departament està preparant la commemoració del centenari de la Generació del 27, que tindrà lloc el pròxim 2025 i del que donaran detalls aquest mateix any. La commemoració implicarà a diferents departaments, entitats i administracions.

“La memòria, deia Walter Benjamin, es nodrix dels materials del present. La memòria no ens parla tan sol del passat, i en aquest present el Ministeri de Cultura ha assumit i assumirà un paper actiu en la defensa de la llibertat d’expressió i contra qualsevol tipus de censura que afecte a nostres creadors i creadores. Per això, també hem donat suport i cercat solucions quan determinades administracions han volgut desfer-se de certàmens o iniciatives culturals incòmodes o han vetat qualsevol expressió cultural en plens municipals o sessions parlamentàries”, ha afegit.

Últimes notícies

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.