Urtasun anuncia l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que veurà la llum ‘pròximament’ després de 30 anys

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha anunciat este dimecres l’aprovació d’un Pla Nacional d’Arqueologia que ja compta amb un document «de partida» i que veurà la llum «pròximament», ja que porta sent «reclamat» més de 30 anys.

«Aprovarem el Pla Nacional d’Arqueologia pròximament. Un pla ja ultimat i que és reclamat fa més de 30 anys després d’entrar en vigor la Llei de Patrimoni Històric Español. En diàleg amb les comunitats autònomes, hem redactat un document de partida que aborda les línies d’actuació necessàries per a impulsar la disciplina. I abordar les necessitats de les persones treballadores en aquest àmbit», ha explicat en la Comissió de Cultura del Senat, en la qual ha comparegut per a informar sobre el balanç i perspectives en el primer any de govern.

Així, a partir d’este primer document de partida, el Pla Nacional d’Arqueologia permetrà treballar en la situació dels professionals, l’adaptació de la normativa a la situació actual, la utilització de les noves tecnologies, el seu «important paper» en la planificació urbanística o la lluita contra l’espoli, segons ha assenyalat Urtasun.

D’altra banda, el ministre ha assegurat que el seu departament està preparant la commemoració del centenari de la Generació del 27, que tindrà lloc el pròxim 2025 i del que donaran detalls aquest mateix any. La commemoració implicarà a diferents departaments, entitats i administracions.

«La memòria, deia Walter Benjamin, es nodrix dels materials del present. La memòria no ens parla tan sol del passat, i en aquest present el Ministeri de Cultura ha assumit i assumirà un paper actiu en la defensa de la llibertat d’expressió i contra qualsevol tipus de censura que afecte a nostres creadors i creadores. Per això, també hem donat suport i cercat solucions quan determinades administracions han volgut desfer-se de certàmens o iniciatives culturals incòmodes o han vetat qualsevol expressió cultural en plens municipals o sessions parlamentàries», ha afegit.

Últimes notícies

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.

El Marató València assegura el futur del Valencia CA, que es bolca en la cantera

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich ha tancat un acord de patrocini amb el Valencia Club de Atletismo que garantix la seua viabilitat econòmica i redirigix el projecte cap a la cantera, amb uns huit-cents jóvens esportistes.

Aagesen defensa que la condemna a David Sánchez es pot recórrer i apel·la a la presumpció d’innocència

Sara Aagesen ha defensat a València el seu respecte a la justícia i a la presumpció d’innocència i ha remarcat que la condemna a David Sánchez és recurrible, alhora que ha mostrat suport a Cristina Narbona i ha celebrat el triomf de la selecció espanyola.

Torrevieja avança la inauguració del Certamen d’Havaneres per la final del Mundial

El Patronato de Habaneras de Torrevieja ha avançat a les 12.30 hores d’este diumenge la inauguració del 72é Certamen Internacional d’Havaneres i Polifonia per a no coincidir amb la final del Mundial que jugarà Espanya.

Compromís proposa sensors tèrmics per al personal municipal que treballa al carrer a València

Compromís ha proposat dotar les brigades municipals de València de sensors que detecten l’estrés tèrmic per a prevenir cops de calor i reforçar els protocols de seguretat en jornades d’altes temperatures.