La vacunació no impedeix un enlairament de casos COVID després de Halloween

 

La corba ascendent a les gràfiques de les xifres de nous positius COVID dels últims dies a la Comunitat Valenciana està fent saltar de nou les alarmes. A més de convertir-se ja en un territori amb una incidència acumulada que cada vegada a més municipis entra ja en zona de risc, les dades no deixen de créixer.

De fet, malgrat augment de les vacunacions i el reforç de les campanyes amb nous punts de vacunació a centres comercials, immediacions d’instal·lacions esportives o fins i tot llocs d’oci, les dades no són bones i sembla que la tendència negativa encara s’ha d’agreujar més.

En els darrers cinc dies, els positius s’han disparat fins a multiplicar-se per sis. Dels 489 casos actius del dia 4 de novembre, s’ha passat als 3.317 dels que informa Sanitat este dimarts en el comunicat oficial. Un ascens que alguns interpreten clarament com els resultats de la relaxació de Halloween i totes les celebracions i concentracions del cap de setmana de pont.

Tot i això, cal recordar que només ha passat una setmana des de la data i les conseqüències, almenys en termes estadístics i mèdics s’ha demostrat que s’evidencien al cap de 15 dies, per això la previsió apunta a un empitjorament.

 

El temor a repetir la pujada del Nadal del 2020

 

Amb estes gràfiques a la mà, la comparativa amb un dels últims grans repunts en dates assenyalades porta a pensar el Nadal del 2020. Cal recordar que en aquella ocasió va ser el pont de la Constitució, el que va acabar per omplir els hospitals a l’època nadalenca i a haver d’endurir les restriccions pel repunt de casos.

 

Històric del repunt de casos a finals del 2020

 

De moment, esta vegada queda esperar que l’augment de vacunacions i l’efecte a la població atenue els contagis i sobretot disminuïsca la gravetat i no faça efecte en la pressió hospitalària. Així i tot, els darrers dies també es tornen a comptabilitzar morts i les xifres d’hospitalitzacions i malalts a UCI no es relaxen.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.