La vacunació no impedeix un enlairament de casos COVID després de Halloween

 

La corba ascendent a les gràfiques de les xifres de nous positius COVID dels últims dies a la Comunitat Valenciana està fent saltar de nou les alarmes. A més de convertir-se ja en un territori amb una incidència acumulada que cada vegada a més municipis entra ja en zona de risc, les dades no deixen de créixer.

De fet, malgrat augment de les vacunacions i el reforç de les campanyes amb nous punts de vacunació a centres comercials, immediacions d’instal·lacions esportives o fins i tot llocs d’oci, les dades no són bones i sembla que la tendència negativa encara s’ha d’agreujar més.

En els darrers cinc dies, els positius s’han disparat fins a multiplicar-se per sis. Dels 489 casos actius del dia 4 de novembre, s’ha passat als 3.317 dels que informa Sanitat este dimarts en el comunicat oficial. Un ascens que alguns interpreten clarament com els resultats de la relaxació de Halloween i totes les celebracions i concentracions del cap de setmana de pont.

Tot i això, cal recordar que només ha passat una setmana des de la data i les conseqüències, almenys en termes estadístics i mèdics s’ha demostrat que s’evidencien al cap de 15 dies, per això la previsió apunta a un empitjorament.

 

El temor a repetir la pujada del Nadal del 2020

 

Amb estes gràfiques a la mà, la comparativa amb un dels últims grans repunts en dates assenyalades porta a pensar el Nadal del 2020. Cal recordar que en aquella ocasió va ser el pont de la Constitució, el que va acabar per omplir els hospitals a l’època nadalenca i a haver d’endurir les restriccions pel repunt de casos.

 

Històric del repunt de casos a finals del 2020

 

De moment, esta vegada queda esperar que l’augment de vacunacions i l’efecte a la població atenue els contagis i sobretot disminuïsca la gravetat i no faça efecte en la pressió hospitalària. Així i tot, els darrers dies també es tornen a comptabilitzar morts i les xifres d’hospitalitzacions i malalts a UCI no es relaxen.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.