16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La vacunació no impedeix un enlairament de casos COVID després de Halloween

 

La corba ascendent a les gràfiques de les xifres de nous positius COVID dels últims dies a la Comunitat Valenciana està fent saltar de nou les alarmes. A més de convertir-se ja en un territori amb una incidència acumulada que cada vegada a més municipis entra ja en zona de risc, les dades no deixen de créixer.

De fet, malgrat augment de les vacunacions i el reforç de les campanyes amb nous punts de vacunació a centres comercials, immediacions d’instal·lacions esportives o fins i tot llocs d’oci, les dades no són bones i sembla que la tendència negativa encara s’ha d’agreujar més.

En els darrers cinc dies, els positius s’han disparat fins a multiplicar-se per sis. Dels 489 casos actius del dia 4 de novembre, s’ha passat als 3.317 dels que informa Sanitat este dimarts en el comunicat oficial. Un ascens que alguns interpreten clarament com els resultats de la relaxació de Halloween i totes les celebracions i concentracions del cap de setmana de pont.

Tot i això, cal recordar que només ha passat una setmana des de la data i les conseqüències, almenys en termes estadístics i mèdics s’ha demostrat que s’evidencien al cap de 15 dies, per això la previsió apunta a un empitjorament.

 

El temor a repetir la pujada del Nadal del 2020

 

Amb estes gràfiques a la mà, la comparativa amb un dels últims grans repunts en dates assenyalades porta a pensar el Nadal del 2020. Cal recordar que en aquella ocasió va ser el pont de la Constitució, el que va acabar per omplir els hospitals a l’època nadalenca i a haver d’endurir les restriccions pel repunt de casos.

 

Històric del repunt de casos a finals del 2020

 

De moment, esta vegada queda esperar que l’augment de vacunacions i l’efecte a la població atenue els contagis i sobretot disminuïsca la gravetat i no faça efecte en la pressió hospitalària. Així i tot, els darrers dies també es tornen a comptabilitzar morts i les xifres d’hospitalitzacions i malalts a UCI no es relaxen.

 

Últimes notícies

Diana Morant defén que el PSOE no ha robat ni s’ha finançat il·legalment

Diana Morant sosté que l'auditoria forense encarregada pel PSOE buida dubtes sobre finançament il·legal. Obri la porta a accions si el partit es considera perjudicat.

El Consell abona ajudes del Mecanisme XARXA a 5.000 treballadors de l’automoció

La Generalitat ha abonat les ajudes del Mecanisme XARXA per a complementar les prestacions de prop de 5.000 empleats del sector de l'automoció. Els imports van de 16 a 56 euros al mes i s'han gestionat sense tràmits per als beneficiaris.

Cau una banda de lladres en autocaravana després de robar una caixa forta a Elx

La Policia Nacional ha detingut a quatre integrants d'un grup itinerant que actuava en zones d'alt poder adquisitiu; se'ls atribuïxen 25 fets i un botí pròxim a 200.000 euros.

Quinta jornada de busca sense èxit dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

L'operatiu en l'est d'Indonèsia ha tancat la seua quinta jornada sense localitzar als tres desapareguts i seguirà el dimecres. El mal temps obliga a extremar la seguretat i dificulta el rastreig.

Un informe encarregat pel PSOE descarta finançament il·legal i detecta gastos cridaners en l’etapa de Ábalos

L'auditoria forense sol·licitada pel partit nega fons no declarats i avala un sistema de caixa traçable, però qüestiona rebuts excessius i localitzacions inusuals.

Hotels del litoral valencià preveuen un 70% d’ocupació en Nit de cap d’any

Els hotels del litoral de la Comunitat Valenciana esperen prop del 70% d'ocupació entre Nit de cap d'any i el dissabte 3 de gener. Benidorm lidera amb el 84,6% i València ronda el 71%.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 22 hm³ i del Segura en 12 hm³

Les precipitacions recents han incrementat en una setmana 22 hm³ en la conca del Xúquer i 12 hm³ en la del Segura. El conjunt d'Espanya puja al 56,3% amb 31.546 hm³.

Sense resultats en la quinta jornada de busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

La quinta jornada de rastreig ha conclòs sense troballes en aigües de l'est d'Indonèsia després del naufragi d'un vaixell turístic. L'operatiu seguirà el dimecres amb més mitjans malgrat el mal temps.