La vacunació no impedeix un enlairament de casos COVID després de Halloween

 

La corba ascendent a les gràfiques de les xifres de nous positius COVID dels últims dies a la Comunitat Valenciana està fent saltar de nou les alarmes. A més de convertir-se ja en un territori amb una incidència acumulada que cada vegada a més municipis entra ja en zona de risc, les dades no deixen de créixer.

De fet, malgrat augment de les vacunacions i el reforç de les campanyes amb nous punts de vacunació a centres comercials, immediacions d’instal·lacions esportives o fins i tot llocs d’oci, les dades no són bones i sembla que la tendència negativa encara s’ha d’agreujar més.

En els darrers cinc dies, els positius s’han disparat fins a multiplicar-se per sis. Dels 489 casos actius del dia 4 de novembre, s’ha passat als 3.317 dels que informa Sanitat este dimarts en el comunicat oficial. Un ascens que alguns interpreten clarament com els resultats de la relaxació de Halloween i totes les celebracions i concentracions del cap de setmana de pont.

Tot i això, cal recordar que només ha passat una setmana des de la data i les conseqüències, almenys en termes estadístics i mèdics s’ha demostrat que s’evidencien al cap de 15 dies, per això la previsió apunta a un empitjorament.

 

El temor a repetir la pujada del Nadal del 2020

 

Amb estes gràfiques a la mà, la comparativa amb un dels últims grans repunts en dates assenyalades porta a pensar el Nadal del 2020. Cal recordar que en aquella ocasió va ser el pont de la Constitució, el que va acabar per omplir els hospitals a l’època nadalenca i a haver d’endurir les restriccions pel repunt de casos.

 

Històric del repunt de casos a finals del 2020

 

De moment, esta vegada queda esperar que l’augment de vacunacions i l’efecte a la població atenue els contagis i sobretot disminuïsca la gravetat i no faça efecte en la pressió hospitalària. Així i tot, els darrers dies també es tornen a comptabilitzar morts i les xifres d’hospitalitzacions i malalts a UCI no es relaxen.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metrovalencia tancarà Xàtiva i Colón i el passe a Alacant durant les mascletaes

Metrovalencia tancarà els accessos de Xàtiva i Colón i el pas Xàtiva–Alacant durant les mascletaes, amb horaris per a evitar aglomeracions. Hi haurà alternatives i ajustos pels castells des de la Ciutat de les Arts i de les Ciències

Els preus van pujar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

L'IPC va augmentar un 0,5% al febrer en la Comunitat Valenciana, una dècima més que la mitjana. La taxa anual va aconseguir el 2,6% i l'acumulat de l'any va quedar en el 0,2%.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; la víctima està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva per, presumptament, calar foc a la seua parella. L'home, de 49, roman molt greu en la Unitat de Cremats de La Fe.

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.