15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La vacunació no impedeix un enlairament de casos COVID després de Halloween

 

La corba ascendent a les gràfiques de les xifres de nous positius COVID dels últims dies a la Comunitat Valenciana està fent saltar de nou les alarmes. A més de convertir-se ja en un territori amb una incidència acumulada que cada vegada a més municipis entra ja en zona de risc, les dades no deixen de créixer.

De fet, malgrat augment de les vacunacions i el reforç de les campanyes amb nous punts de vacunació a centres comercials, immediacions d’instal·lacions esportives o fins i tot llocs d’oci, les dades no són bones i sembla que la tendència negativa encara s’ha d’agreujar més.

En els darrers cinc dies, els positius s’han disparat fins a multiplicar-se per sis. Dels 489 casos actius del dia 4 de novembre, s’ha passat als 3.317 dels que informa Sanitat este dimarts en el comunicat oficial. Un ascens que alguns interpreten clarament com els resultats de la relaxació de Halloween i totes les celebracions i concentracions del cap de setmana de pont.

Tot i això, cal recordar que només ha passat una setmana des de la data i les conseqüències, almenys en termes estadístics i mèdics s’ha demostrat que s’evidencien al cap de 15 dies, per això la previsió apunta a un empitjorament.

 

El temor a repetir la pujada del Nadal del 2020

 

Amb estes gràfiques a la mà, la comparativa amb un dels últims grans repunts en dates assenyalades porta a pensar el Nadal del 2020. Cal recordar que en aquella ocasió va ser el pont de la Constitució, el que va acabar per omplir els hospitals a l’època nadalenca i a haver d’endurir les restriccions pel repunt de casos.

 

Històric del repunt de casos a finals del 2020

 

De moment, esta vegada queda esperar que l’augment de vacunacions i l’efecte a la població atenue els contagis i sobretot disminuïsca la gravetat i no faça efecte en la pressió hospitalària. Així i tot, els darrers dies també es tornen a comptabilitzar morts i les xifres d’hospitalitzacions i malalts a UCI no es relaxen.

 

Últimes notícies

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.