Sanitat vacunarà dijous a xiquets i xiquetes de 5 a 8 anys a les escoles

La segona fase de la campanya de vacunació pediàtrica contra el coronavirus que comença  aquesta setmana a la Comunitat Valenciana se centra en els 186.088 xiquets i xiquetes d’edats compreses entre 5 i 8 anys que estudien en centres escolars de la Comunitat Valenciana, amb independència de la seua titularitat.

L’operatiu, coordinat per les conselleries de Sanitat Universal i Salut Pública i Educació, Cultura i Esport, va arrencar dilluns passat amb la sol·licitud de les autoritzacions per vacunar i prossegueix aquest dijous amb la inoculació de les primeres dosis. Està previst que aquesta segona fase de la campanya seguisca activa fins, almenys, la setmana que ve.

Per nivells educatius, aquesta etapa cobreix l’alumnat d’infantil que haja complert 5 anys i el de 1r, 2n i 3r de Primària. En total es preveu vacunar 22.085 alumnes a la província de Castelló, 68.332 a la d’Alacant i 95.671 a la de València. D’aquest total es vacunarà a menors les famílies dels quals lliuren al centre educatiu l’autorització de vacunació i que el dia que reben la vacuna no estiguen confinats, malalts o malaltes o absents per qualsevol altre motiu.

En aquest sentit, durant aquesta segona etapa de la campanya de vacunació pediàtrica també s’oferirà una nova oportunitat als que no es van poder vacunar a la fase anterior.

Per cobrir aquesta fase de la campanya de vacunació pediàtrica, la Comunitat Valenciana ja compta amb 192.640 dosis i rebrà 138.000 més en els pròxims dies. En total, 330.640 dosis.

 

Recollida d’autoritzacions

 

El primer per poder rebre la vacuna és que la família emplene, ferma i lliure a l’escola l’autorització i el qüestionari sobre la salut de cada menor que el centre li haurà fet arribar. Les famílies tenen de termini per completar aquest tràmit fins a hui dimecres, 12 de gener.

Un cop finalitzada la recollida d’autoritzacions la direcció del centre educatiu es coordina amb l’equip mèdic que es desplaçarà fins al col·legi per inocular les vacunes a fi de conéixer amb precisió el nombre de dosis necessàries, així com per a organitzar amb antelació l’operatiu.

La unitat que acudeix al centre escolar està integrada per personal facultatiu, infermeria i suport logístic, i compta amb els mitjans adequats per atendre possibles eventualitats.

El procés es desenvolupa als mateixos centres escolars, en horari lectiu i per nivell educatiu per preservar els grups habituals de convivència. Això vol dir que si algun xiquet o xiqueta ha complert els 7 anys però per qualsevol circumstància segueix a primer de Primària es vacuna amb els seus companys i companyes d’aula.

Com a la primera fase de la campanya, amb els més petits també es permet que en el moment de la vacunació un familiar accedisca al centre per acompanyar-lo emocionalment. És molt important que en tot moment s’eviten les aglomeracions i, per aquest motiu, la persona ha de romandre al recinte escolar el menor temps possible.

De fet, a molts centres educatius les persones acompanyants esperen fora del recinte els 15 i 30 minuts posteriors a la injecció, temps en què els i les menors romanen en observació.

Amb aquesta segona etapa de la campanya de vacunació pediàtrica quedaran coberts tots els nens i nenes d’11 a 5 anys que resideixen a la Comunitat Valenciana, uns 330.000.

A la primera fase, que es va desenvolupar amb normalitat abans de les vacances nadalenques, es va immunitzar tots els xiquets i xiquetes dels centres d’educació especial, de centres rurals i de 4t, 5é i 6é de Primària els progenitors o tutors dels quals van autoritzar la vacuna i que estaven en disposició de rebre-la (no es trobaven confinats ni tenien contraindicat el sèrum per motius mèdics).

En concret, van ser 107.360 alumnes que van rebre la primera dosi de la vacuna pediàtrica de Pfizer, és a dir, set de cada deu escolars d’aquests nivells.

 

Segona dosi a partir de febrer

 

La segona dosi de la vacuna s’administrarà huit setmanes després de la primera per incrementar la resposta immune, tal com marca l’Estratègia Nacional de Vacunació.

Per això, si algun nen o nena malalta, està en aïllament el dia de la vacunació o no pot acudir a la cita per qualsevol altra causa, està previst oferir noves oportunitats, tal com s’ha fet amb les persones adultes.

D’altra banda, els que complisquen els 12 anys entre la primera i la segona dosi rebran la primera dosi de la vacuna pediàtrica i la segona dosi d’adult (la recomanada a partir dels 12 anys) amb el període establert de vuit setmanes per a la segona dosi.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.