Sanitat vacunarà dijous a xiquets i xiquetes de 5 a 8 anys a les escoles

La segona fase de la campanya de vacunació pediàtrica contra el coronavirus que comença  aquesta setmana a la Comunitat Valenciana se centra en els 186.088 xiquets i xiquetes d’edats compreses entre 5 i 8 anys que estudien en centres escolars de la Comunitat Valenciana, amb independència de la seua titularitat.

L’operatiu, coordinat per les conselleries de Sanitat Universal i Salut Pública i Educació, Cultura i Esport, va arrencar dilluns passat amb la sol·licitud de les autoritzacions per vacunar i prossegueix aquest dijous amb la inoculació de les primeres dosis. Està previst que aquesta segona fase de la campanya seguisca activa fins, almenys, la setmana que ve.

Per nivells educatius, aquesta etapa cobreix l’alumnat d’infantil que haja complert 5 anys i el de 1r, 2n i 3r de Primària. En total es preveu vacunar 22.085 alumnes a la província de Castelló, 68.332 a la d’Alacant i 95.671 a la de València. D’aquest total es vacunarà a menors les famílies dels quals lliuren al centre educatiu l’autorització de vacunació i que el dia que reben la vacuna no estiguen confinats, malalts o malaltes o absents per qualsevol altre motiu.

En aquest sentit, durant aquesta segona etapa de la campanya de vacunació pediàtrica també s’oferirà una nova oportunitat als que no es van poder vacunar a la fase anterior.

Per cobrir aquesta fase de la campanya de vacunació pediàtrica, la Comunitat Valenciana ja compta amb 192.640 dosis i rebrà 138.000 més en els pròxims dies. En total, 330.640 dosis.

 

Recollida d’autoritzacions

 

El primer per poder rebre la vacuna és que la família emplene, ferma i lliure a l’escola l’autorització i el qüestionari sobre la salut de cada menor que el centre li haurà fet arribar. Les famílies tenen de termini per completar aquest tràmit fins a hui dimecres, 12 de gener.

Un cop finalitzada la recollida d’autoritzacions la direcció del centre educatiu es coordina amb l’equip mèdic que es desplaçarà fins al col·legi per inocular les vacunes a fi de conéixer amb precisió el nombre de dosis necessàries, així com per a organitzar amb antelació l’operatiu.

La unitat que acudeix al centre escolar està integrada per personal facultatiu, infermeria i suport logístic, i compta amb els mitjans adequats per atendre possibles eventualitats.

El procés es desenvolupa als mateixos centres escolars, en horari lectiu i per nivell educatiu per preservar els grups habituals de convivència. Això vol dir que si algun xiquet o xiqueta ha complert els 7 anys però per qualsevol circumstància segueix a primer de Primària es vacuna amb els seus companys i companyes d’aula.

Com a la primera fase de la campanya, amb els més petits també es permet que en el moment de la vacunació un familiar accedisca al centre per acompanyar-lo emocionalment. És molt important que en tot moment s’eviten les aglomeracions i, per aquest motiu, la persona ha de romandre al recinte escolar el menor temps possible.

De fet, a molts centres educatius les persones acompanyants esperen fora del recinte els 15 i 30 minuts posteriors a la injecció, temps en què els i les menors romanen en observació.

Amb aquesta segona etapa de la campanya de vacunació pediàtrica quedaran coberts tots els nens i nenes d’11 a 5 anys que resideixen a la Comunitat Valenciana, uns 330.000.

A la primera fase, que es va desenvolupar amb normalitat abans de les vacances nadalenques, es va immunitzar tots els xiquets i xiquetes dels centres d’educació especial, de centres rurals i de 4t, 5é i 6é de Primària els progenitors o tutors dels quals van autoritzar la vacuna i que estaven en disposició de rebre-la (no es trobaven confinats ni tenien contraindicat el sèrum per motius mèdics).

En concret, van ser 107.360 alumnes que van rebre la primera dosi de la vacuna pediàtrica de Pfizer, és a dir, set de cada deu escolars d’aquests nivells.

 

Segona dosi a partir de febrer

 

La segona dosi de la vacuna s’administrarà huit setmanes després de la primera per incrementar la resposta immune, tal com marca l’Estratègia Nacional de Vacunació.

Per això, si algun nen o nena malalta, està en aïllament el dia de la vacunació o no pot acudir a la cita per qualsevol altra causa, està previst oferir noves oportunitats, tal com s’ha fet amb les persones adultes.

D’altra banda, els que complisquen els 12 anys entre la primera i la segona dosi rebran la primera dosi de la vacuna pediàtrica i la segona dosi d’adult (la recomanada a partir dels 12 anys) amb el període establert de vuit setmanes per a la segona dosi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.