Una vaga de pilots deixa Alacant i Castelló sense connexió amb Brussel·les en el pont d’Agost

L’aerolínia de baix cost Ryanair ha cancel·lat 88 vols amb eixida o destinació a l’aeroport de Charleroi —al sud de Brussel·les— que estaven previstos per a aquest dilluns i dimarts a causa d’una vaga de pilots. Un mesura que en el cas de la Comunitat Valenciana afecta als aeroports de Castelló i Alacant.

El pilots protesten per les condicions de treball i, en particular, denuncien problemes amb els temps de descans. De fet, l’aeròdrom belga ha detallat en la pàgina web els trajectes que no podran eixir ni aterrar al llarg d’estos dos dies per les aturades dels pilots, que es produeixen en ple pont d’agost. Entre la huitantena de vols anul·lats, hi ha un total de 22 que uneixen Bèlgica amb ciutats espanyoles.

La vaga en Ryanair afecta a dues destinacions valencianes, Alacant i Castelló de la Plana. Els dos dies de vaga sumen quatre rutes suspeses en els dos aeroports del territori, dos vols amb destinació i eixida a Castelló el dilluns, i altres dos en connexió amb Alacant el dimarts.

Quins vols s’han suspés?

En concret, es tracta dels vols FR4797, que partia aquest dilluns rumb a Castelló les 6:30 hores;  FR4796, que arribava a l’aeroport belga a les 11:05 hores;  FR3534, que s’enlairava dimarts cap a l’Alacant-Elx Miguel Hernández a les 6:30 hores ; i el FR3533, que aterrava a Brussel·les a les 12:00 hores.

També han patit cancel·lacions rutes a Barcelona, Palma, Girona, Màlaga, Santander i Astúries. Altres urbs d’origen o arribada afectades entre hui i el 15 d’agost són Lisboa, Roma, Venècia, Marsella, Perpinyà, Varsòvia, Hèlsinki, Tetuan o Rabat.

Els sindicats convocants justifiquen aquesta nova protesta per «la intransigència de la direcció de Ryanair». Els pilots amb base a Charleroi denuncien en particular que no se’ls respecten els temps de descans i demanen a l’aerolínia irlandesa recuperar el nivell salarial previ a la pandèmia del coronavirus en 2020.

Segons recorda À Punt, ja van protagonitzar dues vagues anteriorment en els caps de setmana del 15 i 16 de juliol, que va obligar a cancel·lar 120 vols; i del 29 i 30 de juliol, quan se’n suspengueren fins a 96. Però tot i les nombroses reunions celebrades fins ara entre sindicats i la direcció de la companyia, encara no s’ha trobat una solució. Segons els sindicats, Ryanair continua canviant els horaris i descansos dels pilots, en contra d’un conveni col·lectiu de treball vigent.

Últimes notícies

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.

Juny es tanca amb 59 morts per calor a la Comunitat Valenciana, 17 d’elles a la província de València

El mes de juny ha registrat 59 morts atribuïdes a les altes temperatures a la Comunitat Valenciana, 54 d’elles concentrades en l’última setmana de l’episodi de calor extrema.

Mompó diu al jutjat que no recorda l’avís de la batlessa de Torrent sobre el desbordament

Vicent Mompó ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda la telefonada en què la batlessa de Torrent li hauria advertit del desbordament del barranc de l’Horteta durant la DANA.

Recuperat l’entorn del riu Buñol i reforçada la seguretat davant noves avingudes

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha completat obres d’emergència al riu Buñol i altres afluents del Magre amb 3,5 milions d’euros per a reduir el risc d’inundacions i recuperar espais naturals i d’ús públic.