Una vaga de pilots deixa Alacant i Castelló sense connexió amb Brussel·les en el pont d’Agost

L’aerolínia de baix cost Ryanair ha cancel·lat 88 vols amb eixida o destinació a l’aeroport de Charleroi —al sud de Brussel·les— que estaven previstos per a aquest dilluns i dimarts a causa d’una vaga de pilots. Un mesura que en el cas de la Comunitat Valenciana afecta als aeroports de Castelló i Alacant.

El pilots protesten per les condicions de treball i, en particular, denuncien problemes amb els temps de descans. De fet, l’aeròdrom belga ha detallat en la pàgina web els trajectes que no podran eixir ni aterrar al llarg d’estos dos dies per les aturades dels pilots, que es produeixen en ple pont d’agost. Entre la huitantena de vols anul·lats, hi ha un total de 22 que uneixen Bèlgica amb ciutats espanyoles.

La vaga en Ryanair afecta a dues destinacions valencianes, Alacant i Castelló de la Plana. Els dos dies de vaga sumen quatre rutes suspeses en els dos aeroports del territori, dos vols amb destinació i eixida a Castelló el dilluns, i altres dos en connexió amb Alacant el dimarts.

Quins vols s’han suspés?

En concret, es tracta dels vols FR4797, que partia aquest dilluns rumb a Castelló les 6:30 hores;  FR4796, que arribava a l’aeroport belga a les 11:05 hores;  FR3534, que s’enlairava dimarts cap a l’Alacant-Elx Miguel Hernández a les 6:30 hores ; i el FR3533, que aterrava a Brussel·les a les 12:00 hores.

També han patit cancel·lacions rutes a Barcelona, Palma, Girona, Màlaga, Santander i Astúries. Altres urbs d’origen o arribada afectades entre hui i el 15 d’agost són Lisboa, Roma, Venècia, Marsella, Perpinyà, Varsòvia, Hèlsinki, Tetuan o Rabat.

Els sindicats convocants justifiquen aquesta nova protesta per «la intransigència de la direcció de Ryanair». Els pilots amb base a Charleroi denuncien en particular que no se’ls respecten els temps de descans i demanen a l’aerolínia irlandesa recuperar el nivell salarial previ a la pandèmia del coronavirus en 2020.

Segons recorda À Punt, ja van protagonitzar dues vagues anteriorment en els caps de setmana del 15 i 16 de juliol, que va obligar a cancel·lar 120 vols; i del 29 i 30 de juliol, quan se’n suspengueren fins a 96. Però tot i les nombroses reunions celebrades fins ara entre sindicats i la direcció de la companyia, encara no s’ha trobat una solució. Segons els sindicats, Ryanair continua canviant els horaris i descansos dels pilots, en contra d’un conveni col·lectiu de treball vigent.

Últimes notícies

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.
FILMOTECA D'ESTIU