Una vaga de pilots deixa Alacant i Castelló sense connexió amb Brussel·les en el pont d’Agost

L’aerolínia de baix cost Ryanair ha cancel·lat 88 vols amb eixida o destinació a l’aeroport de Charleroi —al sud de Brussel·les— que estaven previstos per a aquest dilluns i dimarts a causa d’una vaga de pilots. Un mesura que en el cas de la Comunitat Valenciana afecta als aeroports de Castelló i Alacant.

El pilots protesten per les condicions de treball i, en particular, denuncien problemes amb els temps de descans. De fet, l’aeròdrom belga ha detallat en la pàgina web els trajectes que no podran eixir ni aterrar al llarg d’estos dos dies per les aturades dels pilots, que es produeixen en ple pont d’agost. Entre la huitantena de vols anul·lats, hi ha un total de 22 que uneixen Bèlgica amb ciutats espanyoles.

La vaga en Ryanair afecta a dues destinacions valencianes, Alacant i Castelló de la Plana. Els dos dies de vaga sumen quatre rutes suspeses en els dos aeroports del territori, dos vols amb destinació i eixida a Castelló el dilluns, i altres dos en connexió amb Alacant el dimarts.

Quins vols s’han suspés?

En concret, es tracta dels vols FR4797, que partia aquest dilluns rumb a Castelló les 6:30 hores;  FR4796, que arribava a l’aeroport belga a les 11:05 hores;  FR3534, que s’enlairava dimarts cap a l’Alacant-Elx Miguel Hernández a les 6:30 hores ; i el FR3533, que aterrava a Brussel·les a les 12:00 hores.

També han patit cancel·lacions rutes a Barcelona, Palma, Girona, Màlaga, Santander i Astúries. Altres urbs d’origen o arribada afectades entre hui i el 15 d’agost són Lisboa, Roma, Venècia, Marsella, Perpinyà, Varsòvia, Hèlsinki, Tetuan o Rabat.

Els sindicats convocants justifiquen aquesta nova protesta per “la intransigència de la direcció de Ryanair”. Els pilots amb base a Charleroi denuncien en particular que no se’ls respecten els temps de descans i demanen a l’aerolínia irlandesa recuperar el nivell salarial previ a la pandèmia del coronavirus en 2020.

Segons recorda À Punt, ja van protagonitzar dues vagues anteriorment en els caps de setmana del 15 i 16 de juliol, que va obligar a cancel·lar 120 vols; i del 29 i 30 de juliol, quan se’n suspengueren fins a 96. Però tot i les nombroses reunions celebrades fins ara entre sindicats i la direcció de la companyia, encara no s’ha trobat una solució. Segons els sindicats, Ryanair continua canviant els horaris i descansos dels pilots, en contra d’un conveni col·lectiu de treball vigent.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.