Una vaga de pilots deixa Alacant i Castelló sense connexió amb Brussel·les en el pont d’Agost

L’aerolínia de baix cost Ryanair ha cancel·lat 88 vols amb eixida o destinació a l’aeroport de Charleroi —al sud de Brussel·les— que estaven previstos per a aquest dilluns i dimarts a causa d’una vaga de pilots. Un mesura que en el cas de la Comunitat Valenciana afecta als aeroports de Castelló i Alacant.

El pilots protesten per les condicions de treball i, en particular, denuncien problemes amb els temps de descans. De fet, l’aeròdrom belga ha detallat en la pàgina web els trajectes que no podran eixir ni aterrar al llarg d’estos dos dies per les aturades dels pilots, que es produeixen en ple pont d’agost. Entre la huitantena de vols anul·lats, hi ha un total de 22 que uneixen Bèlgica amb ciutats espanyoles.

La vaga en Ryanair afecta a dues destinacions valencianes, Alacant i Castelló de la Plana. Els dos dies de vaga sumen quatre rutes suspeses en els dos aeroports del territori, dos vols amb destinació i eixida a Castelló el dilluns, i altres dos en connexió amb Alacant el dimarts.

Quins vols s’han suspés?

En concret, es tracta dels vols FR4797, que partia aquest dilluns rumb a Castelló les 6:30 hores;  FR4796, que arribava a l’aeroport belga a les 11:05 hores;  FR3534, que s’enlairava dimarts cap a l’Alacant-Elx Miguel Hernández a les 6:30 hores ; i el FR3533, que aterrava a Brussel·les a les 12:00 hores.

També han patit cancel·lacions rutes a Barcelona, Palma, Girona, Màlaga, Santander i Astúries. Altres urbs d’origen o arribada afectades entre hui i el 15 d’agost són Lisboa, Roma, Venècia, Marsella, Perpinyà, Varsòvia, Hèlsinki, Tetuan o Rabat.

Els sindicats convocants justifiquen aquesta nova protesta per «la intransigència de la direcció de Ryanair». Els pilots amb base a Charleroi denuncien en particular que no se’ls respecten els temps de descans i demanen a l’aerolínia irlandesa recuperar el nivell salarial previ a la pandèmia del coronavirus en 2020.

Segons recorda À Punt, ja van protagonitzar dues vagues anteriorment en els caps de setmana del 15 i 16 de juliol, que va obligar a cancel·lar 120 vols; i del 29 i 30 de juliol, quan se’n suspengueren fins a 96. Però tot i les nombroses reunions celebrades fins ara entre sindicats i la direcció de la companyia, encara no s’ha trobat una solució. Segons els sindicats, Ryanair continua canviant els horaris i descansos dels pilots, en contra d’un conveni col·lectiu de treball vigent.

Últimes notícies

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.