Una vaga de pilots deixa Alacant i Castelló sense connexió amb Brussel·les en el pont d’Agost

L’aerolínia de baix cost Ryanair ha cancel·lat 88 vols amb eixida o destinació a l’aeroport de Charleroi —al sud de Brussel·les— que estaven previstos per a aquest dilluns i dimarts a causa d’una vaga de pilots. Un mesura que en el cas de la Comunitat Valenciana afecta als aeroports de Castelló i Alacant.

El pilots protesten per les condicions de treball i, en particular, denuncien problemes amb els temps de descans. De fet, l’aeròdrom belga ha detallat en la pàgina web els trajectes que no podran eixir ni aterrar al llarg d’estos dos dies per les aturades dels pilots, que es produeixen en ple pont d’agost. Entre la huitantena de vols anul·lats, hi ha un total de 22 que uneixen Bèlgica amb ciutats espanyoles.

La vaga en Ryanair afecta a dues destinacions valencianes, Alacant i Castelló de la Plana. Els dos dies de vaga sumen quatre rutes suspeses en els dos aeroports del territori, dos vols amb destinació i eixida a Castelló el dilluns, i altres dos en connexió amb Alacant el dimarts.

Quins vols s’han suspés?

En concret, es tracta dels vols FR4797, que partia aquest dilluns rumb a Castelló les 6:30 hores;  FR4796, que arribava a l’aeroport belga a les 11:05 hores;  FR3534, que s’enlairava dimarts cap a l’Alacant-Elx Miguel Hernández a les 6:30 hores ; i el FR3533, que aterrava a Brussel·les a les 12:00 hores.

També han patit cancel·lacions rutes a Barcelona, Palma, Girona, Màlaga, Santander i Astúries. Altres urbs d’origen o arribada afectades entre hui i el 15 d’agost són Lisboa, Roma, Venècia, Marsella, Perpinyà, Varsòvia, Hèlsinki, Tetuan o Rabat.

Els sindicats convocants justifiquen aquesta nova protesta per «la intransigència de la direcció de Ryanair». Els pilots amb base a Charleroi denuncien en particular que no se’ls respecten els temps de descans i demanen a l’aerolínia irlandesa recuperar el nivell salarial previ a la pandèmia del coronavirus en 2020.

Segons recorda À Punt, ja van protagonitzar dues vagues anteriorment en els caps de setmana del 15 i 16 de juliol, que va obligar a cancel·lar 120 vols; i del 29 i 30 de juliol, quan se’n suspengueren fins a 96. Però tot i les nombroses reunions celebrades fins ara entre sindicats i la direcció de la companyia, encara no s’ha trobat una solució. Segons els sindicats, Ryanair continua canviant els horaris i descansos dels pilots, en contra d’un conveni col·lectiu de treball vigent.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.