València destina 100.000 euros per a entitats sense ànim de lucre

La regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI, Lucía Beamud, ha explicat que la Junta de Govern ha aprovat hui la convocatòria de subvencions a associacions i entitats sense ànim de lucre per a projectes que promoguen la igualtat entre dones i homes en el municipi de València, per a l’any 2022.

La finalitat d’esta convocatòria de subvencions és impulsar la cooperació entre la iniciativa social i l’administració local per optimitzar els recursos existents, coordinar i complementar les actuacions municipals que es desenvolupen des de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI, i impulsar i donar suport a les actuacions del moviment associatiu que fomenten l’empoderament i la participació de les dones en tots els àmbits de la vida.

L’import global de la convocatòria és de 100.000 euros, amb un màxim de 8.000 euros per projecte. Les subvencions seran per concurrència competitiva.

Són subvencionables els projectes que busquen potenciar relacions de parelles igualitàries, justes i equilibrades; informar, sensibilitzar, investigar i divulgar les desigualtats entre dones i homes, així com les causes i conseqüències del sistema sexe-gènere i les maneres d’arribar al seu qüestionament i desconstrucció, o la formació dirigida a l’empoderament i a la presa de consciència per part de les dones de les desigualtats de gènere i el suport per superar-les.

D’altra banda també es contemplen com a accions objecte de la subvenció: la protecció i defensa dels drets de les dones; la creació i manteniment de xarxes d’associacions i entitats de dones i espais de comunicació i relació; previndre i millorar l’atenció en matèria de violència masclista cap a les dones des d’una perspectiva d’empoderament per a estes.

Finalment, també el treball amb noves masculinitats per a l’empoderament de models masculins positius.

La regidora Lucía Beamud ha indicat que “des del govern municipal de Joan Ribó fem una aposta clara i decidida per la igualtat. Estes ajudes en són una mostra clara, però també la xarxa d’unitats d’igualtat als barris que estem estenent pels districtes de la ciutat. A la ja en funcionament al Cabanyal que dóna servici als barris del Marítim, ara estem en obres en la futura oficina de Torrefiel-Orriols. D’esta manera treballem en xarxa amb les diferents associacions i entitats de la ciutat amb l’objectiu de previndre la violència masclista o les agressions sexuals”.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.