València destina 100.000 euros per a entitats sense ànim de lucre

La regidora d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI, Lucía Beamud, ha explicat que la Junta de Govern ha aprovat hui la convocatòria de subvencions a associacions i entitats sense ànim de lucre per a projectes que promoguen la igualtat entre dones i homes en el municipi de València, per a l’any 2022.

La finalitat d’esta convocatòria de subvencions és impulsar la cooperació entre la iniciativa social i l’administració local per optimitzar els recursos existents, coordinar i complementar les actuacions municipals que es desenvolupen des de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI, i impulsar i donar suport a les actuacions del moviment associatiu que fomenten l’empoderament i la participació de les dones en tots els àmbits de la vida.

L’import global de la convocatòria és de 100.000 euros, amb un màxim de 8.000 euros per projecte. Les subvencions seran per concurrència competitiva.

Són subvencionables els projectes que busquen potenciar relacions de parelles igualitàries, justes i equilibrades; informar, sensibilitzar, investigar i divulgar les desigualtats entre dones i homes, així com les causes i conseqüències del sistema sexe-gènere i les maneres d’arribar al seu qüestionament i desconstrucció, o la formació dirigida a l’empoderament i a la presa de consciència per part de les dones de les desigualtats de gènere i el suport per superar-les.

D’altra banda també es contemplen com a accions objecte de la subvenció: la protecció i defensa dels drets de les dones; la creació i manteniment de xarxes d’associacions i entitats de dones i espais de comunicació i relació; previndre i millorar l’atenció en matèria de violència masclista cap a les dones des d’una perspectiva d’empoderament per a estes.

Finalment, també el treball amb noves masculinitats per a l’empoderament de models masculins positius.

La regidora Lucía Beamud ha indicat que “des del govern municipal de Joan Ribó fem una aposta clara i decidida per la igualtat. Estes ajudes en són una mostra clara, però també la xarxa d’unitats d’igualtat als barris que estem estenent pels districtes de la ciutat. A la ja en funcionament al Cabanyal que dóna servici als barris del Marítim, ara estem en obres en la futura oficina de Torrefiel-Orriols. D’esta manera treballem en xarxa amb les diferents associacions i entitats de la ciutat amb l’objectiu de previndre la violència masclista o les agressions sexuals”.

Últimes notícies

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.