València es manté quart i Vila-real sext en la classificació del segle de Cihefe

El València conserva la quarta posició i el Vila-real s’assentisca en la sexta en la classificació del que va de segle que elabora el Centre d’Investigacions d’Història i Estadística del Futbol Espanyol (Cihefe). El llistat no es limita a la Lliga: integra també el rendiment en la Copa del Rei i en competicions europees, i manté al Reial Madrid com a líder, per davant de Barcelona i Atlètic de Madrid.

Metodo i abast del rànquing

La taula de Cihefe atorga tres punts per victòria, un per empat i zero per derrota en Lliga, però afig ponderacions específiques segons el torneig. Els triomfs en fases finals de la Lliga de Campions aconseguixen fins a 12 punts, mentres que guanyar un partit en Segona Divisió suma 1,5. Este sistema perseguix equiparar trajectòries de clubs poderosos i modestos i, per tant, premia amb més pes els contextos de màxima exigència competitiva. Així s’explica que les bones campanyes europees eleven posicions fins i tot quan els resultats de lliga són irregulars.

En el cim es manté el Reial Madrid, amb 4.602 punts, seguit pel FC Barcelona, amb 4.424,3, i l’Atlètic de Madrid, amb 2.872,5. A continuació apareix el València, quart amb 2.464 punts. La diferència amb el Sevilla és mínima: 2,5 punts separen als dos, perquè el conjunt andalús figura quint amb 2.461,5. En el cas valencianista, els punts acumulats en els primers anys del segle compensen el menor rendiment de l’últim lustre i sostenen la seua plaça en l’elit del futbol espanyol.

Vila-real pren avantatge sobre l’Athletic

El Vila-real suma 2.154 punts i s’aferma com a sext amb marge folgat sobre l’Athletic Club, que acumula 1.794. La fortalesa de l’equip groc a Europa en els últims anys, inclosa la seua conquesta de la Lliga Europa, ha impulsat la seua posició. L’Athletic, malgrat la seua solidesa en Lliga i en la Copa del Rei, ha tingut menys recorregut en la Lliga de Campions que l’equip que ara entrena Marcelino, i eixa diferència es reflectix en la ponderació de Cihefe.

Per darrere, el Betis ocupa l’octava plaça i la Reial Societat és novena, a tot just 0,5 punts de distància, una mostra de la igualtat en eixa franja de la taula. L’Esportiu de la Corunya tanca el top-10 amb 1.567 punts, un lloc que conserva gràcies al pes de les seues millors temporades a pesar que en l’última dècada ha transitat majorment per la Segona Divisió.

El mapa valencià queda repartit: el Llevant figura en la dessetena posició, amb 1.094,5 punts, mentres que l’Elx se situa vint-i-seté, amb 850,5. L’Hèrcules apareix en el número 44 d’este primer quart de segle, una mostra de l’escaló que separa als equips amb més continuïtat en l’elit d’aquells amb trajectòries més intermitents entre categories.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.