València impulsa la declaració dels refugis antiaeris com a Béns de Rellevància Local

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat sotmetre a nova informació pública la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana, amb l’objectiu d’incorporar al catàleg les fitxes de protecció ‘Refugis antiaeris de València’ com a Béns de Rellevància Local.

D’esta manera, es dona “un nou impuls” a la declaració dels refugis antiaeris de València com a Béns de Rellevància Local, destaca el consistori.

El passat 1 de març, l’Oficina Tècnica d’Ordenació Urbanística (OTOU) va presentar la documentació corresponent a la Modificació del Catàleg Estructural de Béns i Espais Protegits de València per a la incorporació de les fitxes de protecció “Refugis antiaeris de València” com a Béns de Rellevància Local amb la categoria d’Espai Etnològic d’Interès Local (BRL-EEIL), que va ser aprovada pel Ple Municipal este mateix mes.

El document proposava una ‘fitxa general de protecció’, en la qual es classifiquen els diferents tipus de refugis antiaeris, així com fitxes individualitzades per a cadascun dels refugis. També s’incorporava un apartat de normes de protecció, una justificació de la viabilitat econòmica i estudi de sostenibilitat econòmica, un informe d’impacte de gènere, un informe d’impacte normatiu en la infància, en l’adolescència i en la família, i un annex fotogràfic.

De fet, el passat mes de gener, la secció municipal d’Arqueologia va presentar un estudi general dels 55 refugis situats fora de l’àmbit del PEP de Ciutat Vella per a la seua consideració conjunta i homogènia, de manera que fins i tot els refugis que en un futur puguen descobrir-se per trobar-se en propietats privades o espais amb impossibilitat o de difícil accés en l’actualitat puguen anar-se incorporant amb idèntics criteris de catalogació.

DIPÒSIT JUNT AMB EL PONT DE LES FLORS

Durant la sessió plenària, la corporació ha sigut informada de l’acord de la Comissió d’Urbanisme pel qual s’ha aprovat definitivament la declaració com BRL del dipòsit d’aigua situat junt amb el Pont de les Flors-Alcaldessa Rita Barberá.

Urbanisme va aprovar dimecres passat la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana de València per a la incorporació com BRL de la fitxa corresponent al dipòsit, una vegada ha conclòs el període d’exposició pública de l’expedient.

Es tracta d’un element patrimonial del barri del Pla del Remei, construït el 1927, que s’alimentava de les aigües del marge del riu Turia, i que fins ara no comptava amb cap tipus de protecció. És un dels pocs que queden del seu estil, i té una capacitat de 12 metres cúbics.

L’estructura del dipòsit conserva dos troneres, amb un ràcord de gran grandària en el qual s’acoblaven les mànegues per a l’ompliment de cubes de aigualeig dels carrers i reg dels jardins propers, així com el proveïment de cotxes bomba del cos de bombers de la ciutat. Constituïx un exemple d’enginyeria hidràulica pública de la primera cambra del segle XX i, a més, és un vestigi de la trucada ‘corrent higienista’ que va dotar a les ciutats europees de modernes instal·lacions de proveïment d’aigua per a millorar les condicions dels seus ciutadans i lluitar contra les epidèmies.

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.