València impulsa la declaració dels refugis antiaeris com a Béns de Rellevància Local

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat sotmetre a nova informació pública la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana, amb l’objectiu d’incorporar al catàleg les fitxes de protecció ‘Refugis antiaeris de València’ com a Béns de Rellevància Local.

D’esta manera, es dona «un nou impuls» a la declaració dels refugis antiaeris de València com a Béns de Rellevància Local, destaca el consistori.

El passat 1 de març, l’Oficina Tècnica d’Ordenació Urbanística (OTOU) va presentar la documentació corresponent a la Modificació del Catàleg Estructural de Béns i Espais Protegits de València per a la incorporació de les fitxes de protecció «Refugis antiaeris de València» com a Béns de Rellevància Local amb la categoria d’Espai Etnològic d’Interès Local (BRL-EEIL), que va ser aprovada pel Ple Municipal este mateix mes.

El document proposava una ‘fitxa general de protecció’, en la qual es classifiquen els diferents tipus de refugis antiaeris, així com fitxes individualitzades per a cadascun dels refugis. També s’incorporava un apartat de normes de protecció, una justificació de la viabilitat econòmica i estudi de sostenibilitat econòmica, un informe d’impacte de gènere, un informe d’impacte normatiu en la infància, en l’adolescència i en la família, i un annex fotogràfic.

De fet, el passat mes de gener, la secció municipal d’Arqueologia va presentar un estudi general dels 55 refugis situats fora de l’àmbit del PEP de Ciutat Vella per a la seua consideració conjunta i homogènia, de manera que fins i tot els refugis que en un futur puguen descobrir-se per trobar-se en propietats privades o espais amb impossibilitat o de difícil accés en l’actualitat puguen anar-se incorporant amb idèntics criteris de catalogació.

DIPÒSIT JUNT AMB EL PONT DE LES FLORS

Durant la sessió plenària, la corporació ha sigut informada de l’acord de la Comissió d’Urbanisme pel qual s’ha aprovat definitivament la declaració com BRL del dipòsit d’aigua situat junt amb el Pont de les Flors-Alcaldessa Rita Barberá.

Urbanisme va aprovar dimecres passat la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana de València per a la incorporació com BRL de la fitxa corresponent al dipòsit, una vegada ha conclòs el període d’exposició pública de l’expedient.

Es tracta d’un element patrimonial del barri del Pla del Remei, construït el 1927, que s’alimentava de les aigües del marge del riu Turia, i que fins ara no comptava amb cap tipus de protecció. És un dels pocs que queden del seu estil, i té una capacitat de 12 metres cúbics.

L’estructura del dipòsit conserva dos troneres, amb un ràcord de gran grandària en el qual s’acoblaven les mànegues per a l’ompliment de cubes de aigualeig dels carrers i reg dels jardins propers, així com el proveïment de cotxes bomba del cos de bombers de la ciutat. Constituïx un exemple d’enginyeria hidràulica pública de la primera cambra del segle XX i, a més, és un vestigi de la trucada ‘corrent higienista’ que va dotar a les ciutats europees de modernes instal·lacions de proveïment d’aigua per a millorar les condicions dels seus ciutadans i lluitar contra les epidèmies.

Últimes notícies

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.

Roben el coure d’un pou agrícola arranjat per la dana només un dia després d’acabar les obres

La comunitat de regants La Serreta i La Escala, que rega quasi 500 hectàrees en pobles com Real i Montroi, ha patit un robatori de coure valorat en més de 25.000 euros només 24 hores després de finalitzar les obres de reparació del pou danyat per la dana.

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.