València impulsa la declaració dels refugis antiaeris com a Béns de Rellevància Local

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat sotmetre a nova informació pública la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana, amb l’objectiu d’incorporar al catàleg les fitxes de protecció ‘Refugis antiaeris de València’ com a Béns de Rellevància Local.

D’esta manera, es dona “un nou impuls” a la declaració dels refugis antiaeris de València com a Béns de Rellevància Local, destaca el consistori.

El passat 1 de març, l’Oficina Tècnica d’Ordenació Urbanística (OTOU) va presentar la documentació corresponent a la Modificació del Catàleg Estructural de Béns i Espais Protegits de València per a la incorporació de les fitxes de protecció “Refugis antiaeris de València” com a Béns de Rellevància Local amb la categoria d’Espai Etnològic d’Interès Local (BRL-EEIL), que va ser aprovada pel Ple Municipal este mateix mes.

El document proposava una ‘fitxa general de protecció’, en la qual es classifiquen els diferents tipus de refugis antiaeris, així com fitxes individualitzades per a cadascun dels refugis. També s’incorporava un apartat de normes de protecció, una justificació de la viabilitat econòmica i estudi de sostenibilitat econòmica, un informe d’impacte de gènere, un informe d’impacte normatiu en la infància, en l’adolescència i en la família, i un annex fotogràfic.

De fet, el passat mes de gener, la secció municipal d’Arqueologia va presentar un estudi general dels 55 refugis situats fora de l’àmbit del PEP de Ciutat Vella per a la seua consideració conjunta i homogènia, de manera que fins i tot els refugis que en un futur puguen descobrir-se per trobar-se en propietats privades o espais amb impossibilitat o de difícil accés en l’actualitat puguen anar-se incorporant amb idèntics criteris de catalogació.

DIPÒSIT JUNT AMB EL PONT DE LES FLORS

Durant la sessió plenària, la corporació ha sigut informada de l’acord de la Comissió d’Urbanisme pel qual s’ha aprovat definitivament la declaració com BRL del dipòsit d’aigua situat junt amb el Pont de les Flors-Alcaldessa Rita Barberá.

Urbanisme va aprovar dimecres passat la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana de València per a la incorporació com BRL de la fitxa corresponent al dipòsit, una vegada ha conclòs el període d’exposició pública de l’expedient.

Es tracta d’un element patrimonial del barri del Pla del Remei, construït el 1927, que s’alimentava de les aigües del marge del riu Turia, i que fins ara no comptava amb cap tipus de protecció. És un dels pocs que queden del seu estil, i té una capacitat de 12 metres cúbics.

L’estructura del dipòsit conserva dos troneres, amb un ràcord de gran grandària en el qual s’acoblaven les mànegues per a l’ompliment de cubes de aigualeig dels carrers i reg dels jardins propers, així com el proveïment de cotxes bomba del cos de bombers de la ciutat. Constituïx un exemple d’enginyeria hidràulica pública de la primera cambra del segle XX i, a més, és un vestigi de la trucada ‘corrent higienista’ que va dotar a les ciutats europees de modernes instal·lacions de proveïment d’aigua per a millorar les condicions dels seus ciutadans i lluitar contra les epidèmies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.