Anuncios

València impulsa la declaració dels refugis antiaeris com a Béns de Rellevància Local

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat sotmetre a nova informació pública la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana, amb l’objectiu d’incorporar al catàleg les fitxes de protecció ‘Refugis antiaeris de València’ com a Béns de Rellevància Local.

Anuncios

D’esta manera, es dona “un nou impuls” a la declaració dels refugis antiaeris de València com a Béns de Rellevància Local, destaca el consistori.

El passat 1 de març, l’Oficina Tècnica d’Ordenació Urbanística (OTOU) va presentar la documentació corresponent a la Modificació del Catàleg Estructural de Béns i Espais Protegits de València per a la incorporació de les fitxes de protecció “Refugis antiaeris de València” com a Béns de Rellevància Local amb la categoria d’Espai Etnològic d’Interès Local (BRL-EEIL), que va ser aprovada pel Ple Municipal este mateix mes.

El document proposava una ‘fitxa general de protecció’, en la qual es classifiquen els diferents tipus de refugis antiaeris, així com fitxes individualitzades per a cadascun dels refugis. També s’incorporava un apartat de normes de protecció, una justificació de la viabilitat econòmica i estudi de sostenibilitat econòmica, un informe d’impacte de gènere, un informe d’impacte normatiu en la infància, en l’adolescència i en la família, i un annex fotogràfic.

De fet, el passat mes de gener, la secció municipal d’Arqueologia va presentar un estudi general dels 55 refugis situats fora de l’àmbit del PEP de Ciutat Vella per a la seua consideració conjunta i homogènia, de manera que fins i tot els refugis que en un futur puguen descobrir-se per trobar-se en propietats privades o espais amb impossibilitat o de difícil accés en l’actualitat puguen anar-se incorporant amb idèntics criteris de catalogació.

DIPÒSIT JUNT AMB EL PONT DE LES FLORS

Durant la sessió plenària, la corporació ha sigut informada de l’acord de la Comissió d’Urbanisme pel qual s’ha aprovat definitivament la declaració com BRL del dipòsit d’aigua situat junt amb el Pont de les Flors-Alcaldessa Rita Barberá.

Urbanisme va aprovar dimecres passat la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana de València per a la incorporació com BRL de la fitxa corresponent al dipòsit, una vegada ha conclòs el període d’exposició pública de l’expedient.

Es tracta d’un element patrimonial del barri del Pla del Remei, construït el 1927, que s’alimentava de les aigües del marge del riu Turia, i que fins ara no comptava amb cap tipus de protecció. És un dels pocs que queden del seu estil, i té una capacitat de 12 metres cúbics.

L’estructura del dipòsit conserva dos troneres, amb un ràcord de gran grandària en el qual s’acoblaven les mànegues per a l’ompliment de cubes de aigualeig dels carrers i reg dels jardins propers, així com el proveïment de cotxes bomba del cos de bombers de la ciutat. Constituïx un exemple d’enginyeria hidràulica pública de la primera cambra del segle XX i, a més, és un vestigi de la trucada ‘corrent higienista’ que va dotar a les ciutats europees de modernes instal·lacions de proveïment d’aigua per a millorar les condicions dels seus ciutadans i lluitar contra les epidèmies.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.
Anuncios