13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

València impulsa la declaració dels refugis antiaeris com a Béns de Rellevància Local

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat sotmetre a nova informació pública la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana, amb l’objectiu d’incorporar al catàleg les fitxes de protecció ‘Refugis antiaeris de València’ com a Béns de Rellevància Local.

D’esta manera, es dona “un nou impuls” a la declaració dels refugis antiaeris de València com a Béns de Rellevància Local, destaca el consistori.

El passat 1 de març, l’Oficina Tècnica d’Ordenació Urbanística (OTOU) va presentar la documentació corresponent a la Modificació del Catàleg Estructural de Béns i Espais Protegits de València per a la incorporació de les fitxes de protecció “Refugis antiaeris de València” com a Béns de Rellevància Local amb la categoria d’Espai Etnològic d’Interès Local (BRL-EEIL), que va ser aprovada pel Ple Municipal este mateix mes.

El document proposava una ‘fitxa general de protecció’, en la qual es classifiquen els diferents tipus de refugis antiaeris, així com fitxes individualitzades per a cadascun dels refugis. També s’incorporava un apartat de normes de protecció, una justificació de la viabilitat econòmica i estudi de sostenibilitat econòmica, un informe d’impacte de gènere, un informe d’impacte normatiu en la infància, en l’adolescència i en la família, i un annex fotogràfic.

De fet, el passat mes de gener, la secció municipal d’Arqueologia va presentar un estudi general dels 55 refugis situats fora de l’àmbit del PEP de Ciutat Vella per a la seua consideració conjunta i homogènia, de manera que fins i tot els refugis que en un futur puguen descobrir-se per trobar-se en propietats privades o espais amb impossibilitat o de difícil accés en l’actualitat puguen anar-se incorporant amb idèntics criteris de catalogació.

DIPÒSIT JUNT AMB EL PONT DE LES FLORS

Durant la sessió plenària, la corporació ha sigut informada de l’acord de la Comissió d’Urbanisme pel qual s’ha aprovat definitivament la declaració com BRL del dipòsit d’aigua situat junt amb el Pont de les Flors-Alcaldessa Rita Barberá.

Urbanisme va aprovar dimecres passat la modificació puntual del Catàleg estructural de béns i espais protegits de naturalesa urbana de València per a la incorporació com BRL de la fitxa corresponent al dipòsit, una vegada ha conclòs el període d’exposició pública de l’expedient.

Es tracta d’un element patrimonial del barri del Pla del Remei, construït el 1927, que s’alimentava de les aigües del marge del riu Turia, i que fins ara no comptava amb cap tipus de protecció. És un dels pocs que queden del seu estil, i té una capacitat de 12 metres cúbics.

L’estructura del dipòsit conserva dos troneres, amb un ràcord de gran grandària en el qual s’acoblaven les mànegues per a l’ompliment de cubes de aigualeig dels carrers i reg dels jardins propers, així com el proveïment de cotxes bomba del cos de bombers de la ciutat. Constituïx un exemple d’enginyeria hidràulica pública de la primera cambra del segle XX i, a més, és un vestigi de la trucada ‘corrent higienista’ que va dotar a les ciutats europees de modernes instal·lacions de proveïment d’aigua per a millorar les condicions dels seus ciutadans i lluitar contra les epidèmies.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.