25 C
València
Dissabte, 12 juliol, 2025

València rebrà este estiu a 375.000 creueristes, xifra comparable a la població d’Alacant

València es prepara per a un estiu amb una arribada massiva de creueristes, estimada en 375.000, una xifra que quasi coincidix amb la població total d’Alacant. Esta dada va ser destacada per Borja Sanjuan, portaveu socialista a l’Ajuntament de València, qui subratlla el gran impacte que este fenomen turístic té a la ciutat.

El debat sobre el turisme de creuers a València s’intensifica, especialment després dels anuncis oficials que suggerien la possible restricció d’esta mena de turisme. No obstant això, les dades oficials mostren un panorama molt distint, amb una previsió d’arribada de fins a 107 creuers en el que resta d’estiu.

- Advertisement -Telegram València Diari

Saturació turística i pressió sobre els veïns

Sanjuan ha criticat durament a l’alcaldessa María José Catalá, acusant-la de voler convertir València en un parc temàtic i de no impedir l’arribada de megacruceros malgrat les seues declaracions públiques. La realitat actual indica que la ciutat ja està saturada de turisme, una situació que comença a expulsar a més veïns a causa de la pressió i expansió del sector turístic.

El portaveu socialista destaca la falta de suport de l’Ajuntament enfront de l’especulació en el mercat d’apartaments turístics. Per exemple, els veïns del carrer Poeta Mas i Ros estan enmig d’un litigi amb una empresa que ha obert claraboies en zones comunes per a atendre nombrosos apartaments turístics en els baixos de l’edifici.

A més, en el barri de Safranar, un altre fons d’inversió està intentant sortejar la moratòria municipal per a obrir 24 nous apartaments turístics, augmentant encara més la pressió sobre els residents locals.

Creix la preocupació per l’especulació immobiliària i l’impacte socioeconòmic

L’obertura creixent d’apartaments turístics a València durant els dos últims anys ha elevat la tensió en les comunitats afectades i ha posat en evidència la necessitat d’una regulació més eficaç. Els veïns afectats denuncien la falta de suport institucional, la qual cosa dificulta la seua capacitat per a enfrontar la proliferació turística i protegir la seua qualitat de vida.

Este escenari obri el debat sobre l’equilibri necessari entre desenrotllament turístic i benestar comunitari, una qüestió que continua sent central en l’agenda municipal durant l’estiu de 2025.

Últimes notícies

San Fulgencio convocarà ple extraordinari el 25 de juliol per a debatre moció de censura del PSPV contra el PP

L'Ajuntament de San Fulgencio reunirà un ple el 25 de juliol per a tractar la moció de censura presentada pel PSPV-PSOE contra el PP, després de suspensió al juny.

Tràgic accident a Finestrat: Mor un home després de caure un camió sobre una vivenda

Un home de 47 anys mor després de ser atropellat per un camió de material en una obra a Finestrat, Alacant. S'investiga com a possible accident laboral.

Defender i defensar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna de hui parla sobre que la forma defendre és ben valenciana i normativa en els diccionaris valencians i catalans

Tragèdia a Finestrat: Mor un home després de precipitar-se un camió sobre la seua casa

Un home de 47 anys va morir a Finestrat després que un camió es precipitara sobre una vivenda. Els equips mèdics van intentar reanimar-ho sense èxit.

El Govern impulsa la rehabilitació de l’històric Pont Vell de Riba-roja amb una inversió de 1,5 milions d’euros

El Govern d'Espanya destina 1,5 milions per a rehabilitar el Pont Vell de Riba-roja (València), danyat per la dana, millorant connexions i preservant el seu patrimoni històric.

La Diputació de València impulsa un pla de huit milions per a modernitzar els ‘trinquets’ i revitalitzar la pilota valenciana

La Diputació de València ha llançat un ambiciós pla amb una inversió de huit milions d'euros per a modernitzar els 'trinquets' i assegurar el futur de la pilota valenciana, amb 11 actuacions previstes en diversos municipis.

La Diputació de València impulsarà un itinerari ciclopedestre segur entre Tavernes i Xeraco

La Diputació de València presenta un projecte per a transformar la via pecuària entre Tavernes i Xeraco en una carretera segura amb carril ciclopedestre, millorant la connexió entre Cullera i Gandia.

Carlos Mazón destaca inversió històrica en Bombers Forestals per a reforçar la lluita contra incendis en la Comunitat Valenciana

El president Carlos Mazón anuncia la major inversió pressupostària i dotacional en Bombers Forestals de la Comunitat Valenciana per a la temporada d'incendis amb ampliació de plantilla i modernització de recursos.