València reobri la setmana que ve els mercats ambulants i el Rastre

 

Els mercats ambulants i el Rastre de la ciutat de València reobriran a partir de la setmana que ve, davant de la millora de les dades de la pandèmia, amb «molta prudència i noves mesures per a garantir la seguretat de tota la ciutadania».

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat la reobertura després de la Junta Local de Protecció Civil que s’ha celebrat este dijous. L’acord conseguit preveu que els mercats ambulants tornen a partir del dilluns, mentres que el Rastre ho farà el diumenge.

 

El primer edil ha manifestat que la decisió es deu «que actualment hi ha una millora important en les dades» de Covid-19 en la ciutat, començant pels treballadors de l’Ajuntament, que han passat d’un centenar de positius a una dotzena en tres setmanes. De la mateixa manera, la tendència és a la baixa en l’anàlisi del virus en les aigües residuals i les xifres sanitàries.

 

«Hi ha una desescalada de persones contagiades i això ens permet normalitzar amb molta prudència», ha dit Ribó, que, no obstant això, ha recalcat que des de l’administració local són «conscients que eixos resultats són conseqüència de l’esforç de control de les interaccions personals».

 

S’ha de mantindre la guàrdia alta

Per això, ha demanat que es continuen complint les normes encara que es tendisca a una «normalització» en temes com els mercats ambulants, les terrasses o els jocs infantils als parcs. «Hem de fer-ho amb precaució; la immensa majoria no estem immunitzats pel que hem d’anar amb molta cura», ha asseverat. 

 

Per part seua, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha subratllat que l’obertura dels mercats ambulants extraordinaris es durà a terme amb «mesures addicionals que venen a incidir sobre la informació que se li ha de donar a la ciutadania».

 

En concret, ha detallat que es proporcionarà cartelleria a totes les parades i es tancarà i controlarà millor el clos d’estes àrees. «Treballarem per a posar noves mesures que garantisquen la seguretat de tota la ciutadania», ha declarat.

 

«Continuem insistint –continua– en la necessitat de mantindre la guàrdia alta. Els casos estan baixant perquè les mesures restrictives han funcionat molt bé. No ens podem permetre el luxe de desfer camí i hem d’estar en les millors condicions per a afrontar-ho perquè si torna a haver-hi una quarta ona amb la incidència tan alta de l’anterior es retardarà el procés».

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.