València reobri la setmana que ve els mercats ambulants i el Rastre

 

Els mercats ambulants i el Rastre de la ciutat de València reobriran a partir de la setmana que ve, davant de la millora de les dades de la pandèmia, amb «molta prudència i noves mesures per a garantir la seguretat de tota la ciutadania».

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat la reobertura després de la Junta Local de Protecció Civil que s’ha celebrat este dijous. L’acord conseguit preveu que els mercats ambulants tornen a partir del dilluns, mentres que el Rastre ho farà el diumenge.

 

El primer edil ha manifestat que la decisió es deu «que actualment hi ha una millora important en les dades» de Covid-19 en la ciutat, començant pels treballadors de l’Ajuntament, que han passat d’un centenar de positius a una dotzena en tres setmanes. De la mateixa manera, la tendència és a la baixa en l’anàlisi del virus en les aigües residuals i les xifres sanitàries.

 

«Hi ha una desescalada de persones contagiades i això ens permet normalitzar amb molta prudència», ha dit Ribó, que, no obstant això, ha recalcat que des de l’administració local són «conscients que eixos resultats són conseqüència de l’esforç de control de les interaccions personals».

 

S’ha de mantindre la guàrdia alta

Per això, ha demanat que es continuen complint les normes encara que es tendisca a una «normalització» en temes com els mercats ambulants, les terrasses o els jocs infantils als parcs. «Hem de fer-ho amb precaució; la immensa majoria no estem immunitzats pel que hem d’anar amb molta cura», ha asseverat. 

 

Per part seua, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha subratllat que l’obertura dels mercats ambulants extraordinaris es durà a terme amb «mesures addicionals que venen a incidir sobre la informació que se li ha de donar a la ciutadania».

 

En concret, ha detallat que es proporcionarà cartelleria a totes les parades i es tancarà i controlarà millor el clos d’estes àrees. «Treballarem per a posar noves mesures que garantisquen la seguretat de tota la ciutadania», ha declarat.

 

«Continuem insistint –continua– en la necessitat de mantindre la guàrdia alta. Els casos estan baixant perquè les mesures restrictives han funcionat molt bé. No ens podem permetre el luxe de desfer camí i hem d’estar en les millors condicions per a afrontar-ho perquè si torna a haver-hi una quarta ona amb la incidència tan alta de l’anterior es retardarà el procés».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.