7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

València suspén l’estacionament regulat amb limitació horària durant els dies de Falles

Zona blava al centre de Terrassa

Zona blava en una imatge d’arxiu | València Diari

Amb motiu de les pròximes festes de Falles, a partir de les 09.00 hores del pròxim dimecres, dia 11, quedarà suspés l’estacionament regulat amb limitació horària en la ciutat de València, l’ORA, tal com s’establix en el Ban de Falles que va ser publicat recentment. La suspensió es prolongarà fins a les 09.00 hores del 20 de març, en tot el terme municipal.

 

A més, amb la finalitat de permetre una major accessibilitat i inclusió en la festa fallera, l’Ajuntament reservarà espais per a persones amb mobilitat reduïda en els principals actes fallers, com les mascletaes de la plaça de l’Ajuntament i els castells de focs artificials que es fan en el Passeig de l’Albereda. 

 

Quant a l’estacionament de vehicles autoritzats, el Ban Faller establix els llocs reservats durant els dies festius: l’avinguda de l’Oest (entre la plaça de Sant Agustí i el carrer Requena), i el carrer del Poeta Querol (tram comprés entre el carrer de Minyana i el carrer dels Ballesters, i el carrer de les Barques i el carrer del Pintor Sorolla).

 

A demés, i amb la finalitat de què les persones que visiten la ciutat estos dies puguen estacionar el seu vehicle en zones exteriors en l’àrea restringida, es col·locarà senyalització d’accés en les entrades a la ciutat marcant les zones d’aparcament permés: per a l’accés des de la V-21 (Castelló i Barcelona): avinguda d’Aragó i zona de la Universitat Politècnica; per a l’accés des de la V-31 (Alacant i Albacete), les zones de l’avinguda dels Germans Maristes i avinguda d’Antonio Ferrandis; per a l’accés des de l’A-3 (Madrid): zones avingudes de Tres Forques, de les Tres Encreuaments i de Campos Crespo; i per a l’accés des de la CV-35 (Ademuz), les illes compreses entre les avingudes del Mestre Rodrigo, de Burjassot, de Menéndez Pidal i de Tirso de Molina.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.