Veïns de Campanar comencen a recuperar alguns estris després de permetre el jutge l’accés als habitatges

Els veïns de l’edifici incendiat al barri de Campanar de València han pogut començar a recuperar alguns dels seus estris personals després d’autoritzar el jutjat l’entrada als habitatges.

Al llarg del matí d’aquest dimarts, i després del vistiplau del jutge, entorn d’una vintena de veïns de l’immoble sinistrat s’han acostat a la zona, on un equip de Policia Bombers els han atès.

Sobre un plànol, els afectats han pogut explicar als bombers –que són els qui han accedit als habitatges– la distribució de les cases. Aquests efectius han anat fent viatges a l’edifici per a rescatar diverses pertinences de les famílies.

Un dels veïns, Othimani Boudaud, ha explicat que els bombers han pogut accedir diverses vegades a la seua casa, en la cinquena planta. Aquest ciutadà ha passat bona part del matí a la zona i ha pogut recuperar diverses borses amb efectes personals, encara que ha explicat que els bombers li han traslladat que l’habitatge estava «completament afectat«.

UN PARC DE BOMBERS DE JOGUET, INTACTE

Caixes fortes i borses amb objectes personals han sigut els estris més habituals que han anat traient els efectius, i com a curiositat, una de les famílies ha pogut recuperar una caixa intacta del joguet d’un parc de bombers.

La recuperació ha sigut possible després que el titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de València, el que investiga l’incendi dels dos edificis de Campanar en el qual van morir deu persones, haja autoritzat hui l’entrada dels veïns als seus pisos i a l’aparcament per a la retirada d’estris personals i els vehicles estacionats, respectivament.

Segons ha detallat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el magistrat ha pres aquesta decisió després que la Policia Nacional li haja comunicat que aquesta mesura no afecta a la investigació sobre el sinistre.

S’EXCLOU EL PIS 86

En qualsevol cas, aquesta autorització exclou expressament al pis 86 del bloc de 14 plantes on es van originar les flames, en el qual se centren les perquisicions.

Últimes notícies

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.