Veïns de Campanar comencen a recuperar alguns estris després de permetre el jutge l’accés als habitatges

Els veïns de l’edifici incendiat al barri de Campanar de València han pogut començar a recuperar alguns dels seus estris personals després d’autoritzar el jutjat l’entrada als habitatges.

Al llarg del matí d’aquest dimarts, i després del vistiplau del jutge, entorn d’una vintena de veïns de l’immoble sinistrat s’han acostat a la zona, on un equip de Policia Bombers els han atès.

Sobre un plànol, els afectats han pogut explicar als bombers –que són els qui han accedit als habitatges– la distribució de les cases. Aquests efectius han anat fent viatges a l’edifici per a rescatar diverses pertinences de les famílies.

Un dels veïns, Othimani Boudaud, ha explicat que els bombers han pogut accedir diverses vegades a la seua casa, en la cinquena planta. Aquest ciutadà ha passat bona part del matí a la zona i ha pogut recuperar diverses borses amb efectes personals, encara que ha explicat que els bombers li han traslladat que l’habitatge estava «completament afectat«.

UN PARC DE BOMBERS DE JOGUET, INTACTE

Caixes fortes i borses amb objectes personals han sigut els estris més habituals que han anat traient els efectius, i com a curiositat, una de les famílies ha pogut recuperar una caixa intacta del joguet d’un parc de bombers.

La recuperació ha sigut possible després que el titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de València, el que investiga l’incendi dels dos edificis de Campanar en el qual van morir deu persones, haja autoritzat hui l’entrada dels veïns als seus pisos i a l’aparcament per a la retirada d’estris personals i els vehicles estacionats, respectivament.

Segons ha detallat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el magistrat ha pres aquesta decisió després que la Policia Nacional li haja comunicat que aquesta mesura no afecta a la investigació sobre el sinistre.

S’EXCLOU EL PIS 86

En qualsevol cas, aquesta autorització exclou expressament al pis 86 del bloc de 14 plantes on es van originar les flames, en el qual se centren les perquisicions.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.