Veïns de Campanar comencen a recuperar alguns estris després de permetre el jutge l’accés als habitatges

Els veïns de l’edifici incendiat al barri de Campanar de València han pogut començar a recuperar alguns dels seus estris personals després d’autoritzar el jutjat l’entrada als habitatges.

Al llarg del matí d’aquest dimarts, i després del vistiplau del jutge, entorn d’una vintena de veïns de l’immoble sinistrat s’han acostat a la zona, on un equip de Policia Bombers els han atès.

Sobre un plànol, els afectats han pogut explicar als bombers –que són els qui han accedit als habitatges– la distribució de les cases. Aquests efectius han anat fent viatges a l’edifici per a rescatar diverses pertinences de les famílies.

Un dels veïns, Othimani Boudaud, ha explicat que els bombers han pogut accedir diverses vegades a la seua casa, en la cinquena planta. Aquest ciutadà ha passat bona part del matí a la zona i ha pogut recuperar diverses borses amb efectes personals, encara que ha explicat que els bombers li han traslladat que l’habitatge estava “completament afectat“.

UN PARC DE BOMBERS DE JOGUET, INTACTE

Caixes fortes i borses amb objectes personals han sigut els estris més habituals que han anat traient els efectius, i com a curiositat, una de les famílies ha pogut recuperar una caixa intacta del joguet d’un parc de bombers.

La recuperació ha sigut possible després que el titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de València, el que investiga l’incendi dels dos edificis de Campanar en el qual van morir deu persones, haja autoritzat hui l’entrada dels veïns als seus pisos i a l’aparcament per a la retirada d’estris personals i els vehicles estacionats, respectivament.

Segons ha detallat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el magistrat ha pres aquesta decisió després que la Policia Nacional li haja comunicat que aquesta mesura no afecta a la investigació sobre el sinistre.

S’EXCLOU EL PIS 86

En qualsevol cas, aquesta autorització exclou expressament al pis 86 del bloc de 14 plantes on es van originar les flames, en el qual se centren les perquisicions.

Últimes notícies

Integrar la salut mental en l’atenció a la inflamació crònica millora l’evolució dels pacients

La inclusió sistemàtica de la salut mental en l'atenció a persones amb malaltia inflamatòria intestinal millora la seua qualitat de vida, reforça l'adherència al tractament i augmenta l'eficàcia de les teràpies.

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana tanca 2025 en 210 euros per metre quadrat

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana va aconseguir els 210 euros per metre quadrat al tancament de 2025, per damunt de la mitjana estatal i en un context de repunt de preus i operacions després de la pandèmia.

Detinguts quatre membres d’un grup especialitzat en robatoris en vivendes a València

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre hòmens que marcaven portes de vivendes per a planejar robatoris amb força. El grup, d'origen georgià i amb antecedents, ha quedat desarticulat després de la intervenció d'agents anara de servici.

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.

La Comunitat Valenciana concentra un terç de les sol·licituds al fons estatal de l’amiant

La Comunitat Valenciana acumula 100 de les 323 sol·licituds presentades en tota Espanya al fons de compensació per a víctimes de l'amiant, però només s'han aprovat 82 expedients en el conjunt del país. Sindicats i associacions reclamen més quantia, canvis en el reglament i exempcions fiscals.

Picasso i Genovés protagonitzen a Teheran una mostra sobre el sofriment de la guerra

El Museu d'Art Contemporani de Teheran exhibix onze obres de Picasso, Tàpies, Genovés i Motherwell que exploren l'opressió, el dolor i la petjada emocional de la guerra, en un país marcat per un recent conflicte i una fràgil treva amb els Estats Units.

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.