Veïns de Campanar comencen a recuperar alguns estris després de permetre el jutge l’accés als habitatges

Els veïns de l’edifici incendiat al barri de Campanar de València han pogut començar a recuperar alguns dels seus estris personals després d’autoritzar el jutjat l’entrada als habitatges.

Al llarg del matí d’aquest dimarts, i després del vistiplau del jutge, entorn d’una vintena de veïns de l’immoble sinistrat s’han acostat a la zona, on un equip de Policia Bombers els han atès.

Sobre un plànol, els afectats han pogut explicar als bombers –que són els qui han accedit als habitatges– la distribució de les cases. Aquests efectius han anat fent viatges a l’edifici per a rescatar diverses pertinences de les famílies.

Un dels veïns, Othimani Boudaud, ha explicat que els bombers han pogut accedir diverses vegades a la seua casa, en la cinquena planta. Aquest ciutadà ha passat bona part del matí a la zona i ha pogut recuperar diverses borses amb efectes personals, encara que ha explicat que els bombers li han traslladat que l’habitatge estava «completament afectat«.

UN PARC DE BOMBERS DE JOGUET, INTACTE

Caixes fortes i borses amb objectes personals han sigut els estris més habituals que han anat traient els efectius, i com a curiositat, una de les famílies ha pogut recuperar una caixa intacta del joguet d’un parc de bombers.

La recuperació ha sigut possible després que el titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de València, el que investiga l’incendi dels dos edificis de Campanar en el qual van morir deu persones, haja autoritzat hui l’entrada dels veïns als seus pisos i a l’aparcament per a la retirada d’estris personals i els vehicles estacionats, respectivament.

Segons ha detallat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el magistrat ha pres aquesta decisió després que la Policia Nacional li haja comunicat que aquesta mesura no afecta a la investigació sobre el sinistre.

S’EXCLOU EL PIS 86

En qualsevol cas, aquesta autorització exclou expressament al pis 86 del bloc de 14 plantes on es van originar les flames, en el qual se centren les perquisicions.

Últimes notícies

El Valencia Basket estrena la segona equipació negra ‘Carácter’ per al curs 2026-27

El Valencia Basket ha presentat ‘Carácter’, la nova segona equipació per a la temporada 2026-27, que manté el negre com a color principal i adopta la identitat del 40 aniversari del club.

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.