Vietnam detecta una variant de la covid-19 que barreja l’índia i la britànica

El ministre de Sanitat de Vietnam, Nguyen Thanh Long, va anunciar este dissabte que han detectat al país una nova variant de la covid-19 que barreja mutacions de l’índia i la britànica, informen mitjans locals.

«Més concretament, és la variant índia amb mutacions que originalment pertanyen a la variant britànica«, va apuntar el ministre en declaracions recollides pel portal oficialista VnExpress.

La nova variant va ser descoberta en investigar la seqüència del genoma del virus en alguns nous infectats en la nació indoxinesa, va apuntar el ministre en assenyalar que esta podria ser més infecciosa i resistent que anteriors variants.

Vietnam registra en les últimes setmanes la seua pitjor ona de contagis, aconseguit xifres rècord en casos diaris, i que preocupa les autoritats, que fins al moment han aconseguit contenir amb gran encert la propagació del virus.

Des que es va desencadenar la quarta onada, el passat 27 d’abril, Vietnam ha registrat al voltant de 3.600 contagis comunitaris sobre un total de 6.396 des de l’inici de la pandèmia, que ha causat 47 morts en total.

L’èxit de Vietnam a posar fi a l’avanç del virus no s’ha replicat en la campanya de vacunació, que avança lentament i fins al moment només s’han inoculat el fàrmac a una mica més d’un milió de vietnamites entre una població de 96 milions.

Amb el seu habitual hermetisme, el règim comunista de Hanói s’ha limitat a assenyalar els problemes de proveïment en el mercat internacional per a justificar la seua lentitud en l’adquisició de vacunes.

Últimes notícies

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.