Vilafamés acull un quadre de Palau Ferré, el pintor que cremava les seues obres

Vilafamés rep un quadre de Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres

Fullet explicatiu de l’artista Palau Ferré | MACVAC

 

El Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC), en la comarca de la Plana Alta (Castelló), rep la cessió, després de molts d’anys, d’un bodegó del pintor espanyol cubista, Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres, coincidint en les portes del seu centenari i amb els 50 anys d’obertura del museu.

 

Durant la roda de premsa de presentació del quadre, la directora del MACVAC, Rosalía Torrent ha afirmat que «amb esta cessió, el Museu amplia i enriquix la seua col·lecció» i ha animat a tot el món «a visitar el museu i a vore l’experiència amb este oli de Palau Ferré que des d’ara estarà exposat en una de les sales del gòtic Palau del Batlle».

 

El pintor que cremava els seus quadres

Maties Palau Ferré (1921-2000) és un dels artistes més singulars de l’art espanyol del segle XX. Influït per la Barcelona de les exposicions dels Salons d’Octubre, el cubisme picassià i els anys viscuts en París, Palau Ferré és el pintor dels paisatges primaverals, de les figures femenines d’ulls ametllats i dels quadres mitològics i simbòlics.

 

Després de la sentència sobre el cas dictada pel Tribunal Suprem en el 1974, que l’obliga a pintar en metres quadrats, decidix deixar de pintar a l’oli i cremar els seus quadres durant una dècada i mitja.

 

L’obra: Natura estàtica amb peixos

La primera obra del pintor cubista, ‘Natura estàtica amb peixos’ és una escena costumista de tons terrossos tractada des d’un punt de vista figuratiu. El quadre té diferents elements característics dels bodegons que Palau Ferré pintava en la dècada dels quaranta, cinquanta i seixanta.

 

Entre elles hi ha la fruita, els peixos simbòlics, la platera de vímet i un mantell decoratiu de ratlles cromàtiques paral·leles, blanques, verdoses i roig pàl·lid. Les peces que pinta poden relacionar-se amb la passió que sentia per la ceràmica, que també treballava, policromada, esmaltada i decorativa.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.