Vilafamés acull un quadre de Palau Ferré, el pintor que cremava les seues obres

Vilafamés rep un quadre de Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres

Fullet explicatiu de l’artista Palau Ferré | MACVAC

 

El Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC), en la comarca de la Plana Alta (Castelló), rep la cessió, després de molts d’anys, d’un bodegó del pintor espanyol cubista, Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres, coincidint en les portes del seu centenari i amb els 50 anys d’obertura del museu.

 

Durant la roda de premsa de presentació del quadre, la directora del MACVAC, Rosalía Torrent ha afirmat que «amb esta cessió, el Museu amplia i enriquix la seua col·lecció» i ha animat a tot el món «a visitar el museu i a vore l’experiència amb este oli de Palau Ferré que des d’ara estarà exposat en una de les sales del gòtic Palau del Batlle».

 

El pintor que cremava els seus quadres

Maties Palau Ferré (1921-2000) és un dels artistes més singulars de l’art espanyol del segle XX. Influït per la Barcelona de les exposicions dels Salons d’Octubre, el cubisme picassià i els anys viscuts en París, Palau Ferré és el pintor dels paisatges primaverals, de les figures femenines d’ulls ametllats i dels quadres mitològics i simbòlics.

 

Després de la sentència sobre el cas dictada pel Tribunal Suprem en el 1974, que l’obliga a pintar en metres quadrats, decidix deixar de pintar a l’oli i cremar els seus quadres durant una dècada i mitja.

 

L’obra: Natura estàtica amb peixos

La primera obra del pintor cubista, ‘Natura estàtica amb peixos’ és una escena costumista de tons terrossos tractada des d’un punt de vista figuratiu. El quadre té diferents elements característics dels bodegons que Palau Ferré pintava en la dècada dels quaranta, cinquanta i seixanta.

 

Entre elles hi ha la fruita, els peixos simbòlics, la platera de vímet i un mantell decoratiu de ratlles cromàtiques paral·leles, blanques, verdoses i roig pàl·lid. Les peces que pinta poden relacionar-se amb la passió que sentia per la ceràmica, que també treballava, policromada, esmaltada i decorativa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.