Vilafamés acull un quadre de Palau Ferré, el pintor que cremava les seues obres

Vilafamés rep un quadre de Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres

Fullet explicatiu de l’artista Palau Ferré | MACVAC

 

El Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC), en la comarca de la Plana Alta (Castelló), rep la cessió, després de molts d’anys, d’un bodegó del pintor espanyol cubista, Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres, coincidint en les portes del seu centenari i amb els 50 anys d’obertura del museu.

 

Durant la roda de premsa de presentació del quadre, la directora del MACVAC, Rosalía Torrent ha afirmat que «amb esta cessió, el Museu amplia i enriquix la seua col·lecció» i ha animat a tot el món «a visitar el museu i a vore l’experiència amb este oli de Palau Ferré que des d’ara estarà exposat en una de les sales del gòtic Palau del Batlle».

 

El pintor que cremava els seus quadres

Maties Palau Ferré (1921-2000) és un dels artistes més singulars de l’art espanyol del segle XX. Influït per la Barcelona de les exposicions dels Salons d’Octubre, el cubisme picassià i els anys viscuts en París, Palau Ferré és el pintor dels paisatges primaverals, de les figures femenines d’ulls ametllats i dels quadres mitològics i simbòlics.

 

Després de la sentència sobre el cas dictada pel Tribunal Suprem en el 1974, que l’obliga a pintar en metres quadrats, decidix deixar de pintar a l’oli i cremar els seus quadres durant una dècada i mitja.

 

L’obra: Natura estàtica amb peixos

La primera obra del pintor cubista, ‘Natura estàtica amb peixos’ és una escena costumista de tons terrossos tractada des d’un punt de vista figuratiu. El quadre té diferents elements característics dels bodegons que Palau Ferré pintava en la dècada dels quaranta, cinquanta i seixanta.

 

Entre elles hi ha la fruita, els peixos simbòlics, la platera de vímet i un mantell decoratiu de ratlles cromàtiques paral·leles, blanques, verdoses i roig pàl·lid. Les peces que pinta poden relacionar-se amb la passió que sentia per la ceràmica, que també treballava, policromada, esmaltada i decorativa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.