Vilafamés acull un quadre de Palau Ferré, el pintor que cremava les seues obres

Vilafamés rep un quadre de Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres

Fullet explicatiu de l’artista Palau Ferré | MACVAC

 

El Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC), en la comarca de la Plana Alta (Castelló), rep la cessió, després de molts d’anys, d’un bodegó del pintor espanyol cubista, Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres, coincidint en les portes del seu centenari i amb els 50 anys d’obertura del museu.

 

Durant la roda de premsa de presentació del quadre, la directora del MACVAC, Rosalía Torrent ha afirmat que «amb esta cessió, el Museu amplia i enriquix la seua col·lecció» i ha animat a tot el món «a visitar el museu i a vore l’experiència amb este oli de Palau Ferré que des d’ara estarà exposat en una de les sales del gòtic Palau del Batlle».

 

El pintor que cremava els seus quadres

Maties Palau Ferré (1921-2000) és un dels artistes més singulars de l’art espanyol del segle XX. Influït per la Barcelona de les exposicions dels Salons d’Octubre, el cubisme picassià i els anys viscuts en París, Palau Ferré és el pintor dels paisatges primaverals, de les figures femenines d’ulls ametllats i dels quadres mitològics i simbòlics.

 

Després de la sentència sobre el cas dictada pel Tribunal Suprem en el 1974, que l’obliga a pintar en metres quadrats, decidix deixar de pintar a l’oli i cremar els seus quadres durant una dècada i mitja.

 

L’obra: Natura estàtica amb peixos

La primera obra del pintor cubista, ‘Natura estàtica amb peixos’ és una escena costumista de tons terrossos tractada des d’un punt de vista figuratiu. El quadre té diferents elements característics dels bodegons que Palau Ferré pintava en la dècada dels quaranta, cinquanta i seixanta.

 

Entre elles hi ha la fruita, els peixos simbòlics, la platera de vímet i un mantell decoratiu de ratlles cromàtiques paral·leles, blanques, verdoses i roig pàl·lid. Les peces que pinta poden relacionar-se amb la passió que sentia per la ceràmica, que també treballava, policromada, esmaltada i decorativa.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca reivindica els seus 100 dies amb normalitat i mesures en marxa

El president ha defés que en els seus primers cent dies s'ha recuperat una normalitat necessària i s'ha donat estabilitat al Consell. Ha assegurat que més de la mitat dels seus compromisos d'investidura ja estan en marxa, amb baixada d'impostos, reforç de l'atenció primària, estratègia contra el càncer i suport a la reconstrucció després de la DANA.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 20 l/m² en una hora

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per pluges en punts d'Alacant, Castelló i València, amb llindars de 20 l/m² en una hora i fins a 60 en 12 segons zona i horari.

Pérez Llorca demana enteniment a Extremadura i Aragó per a un govern de dretes

Juanfran Pérez Llorca ha instat les forces de la dreta a entendre's a Extremadura i Aragó per a articular govern, en considerar que les urnes van apuntar a eixa majoria. Ha demanat acords ràpids i ha admés que no és el més indicat per a donar consells, malgrat que en la Comunitat Valenciana governa amb suport de Vox.

Les víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja sense aplicar el seu aforament

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la dana 29-O ha sol·licitat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que la investigació seguisca en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’intentar aombrar el Pla Viu i anuncia més control

El president defén que el Pla Viu ja beneficia a desenes de municipis i situa la vivenda com una emergència. Avanza una llei del sòl i més control en adjudicacions.

El Roig Arena complix sis mesos amb 930.000 assistents i 182 esdeveniments

El recinte multiusos de València ha tancat el seu primer mig any amb 182 esdeveniments i 930.000 assistents. El balanç combina esport, concerts i cites corporatives.