El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, del PP, ha assegurat este dimarts que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió municipal que investiga possibles irregularitats en ladjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus, a la zona de la Platja de San Juan.
Després de la Junta de Govern Local, en roda de premsa, Villar ha remarcat que el consistori ha facilitat tota la documentació sol·licitada per la comissió que analitza este possible cas dirregularitats en vivenda pública. Segons ha dit, els regidors i tècnics han anat aportant els informes i expedients conforme es reclamaven.
En paraules seues, ‘ningú pot dir que no hi ha transparència i col·laboració’ per part del govern municipal en esta investigació. Ha insistit que lactuació de lexecutiu local s’ha basat en posar a disposició de tots els grups municipals la informació sobre la gestió de Les Naus.
Resposta del govern local en la comissió sobre Les Naus
Villar ha recordat també que el govern ja va anunciar que actuaria amb màxima obertura. ‘El que sí vam dir és que hi hauria transparència i ací tot el que sestà demanant sestà entregant’, ha recalcat. Ha explicat que lobjectiu és que la comissió puga revisar amb detall el procés dal·legacions i ladjudicació de les vivendes.
El vicealcalde ha subratllat que la informació, segons ell, s’està facilitant sense retards. ‘Jo crec que ningú pot dir que no hi ha transparència i col·laboració’, ha insistit, abans dafirmar que sestà aportant ‘tota la informació’ i que ho fan ‘en temps real’. Amb això ha volgut remarcar que el govern local no està bloquejant cap petició.
Crítiques de Villar a la gestió dalcoi
En la mateixa compareixença, Villar ha criticat el comportament dalguns partits de loposició quan parlen de transparència. Ha afirmat: ‘Aquells que tant parlen de transparència, que no som transparents, etcètera, doncs no hi ha més que mirar què passa en Alcoy’.
Ha apuntat que, segons la seua opinió, ‘el PSOE el primer que ha fet és cessar al responsable tècnic que va descobrir algunes possibles irregularitats’. Amb esta comparació, ha suggerit diferències entre la manera dafrontar els casos en Alacant i en Alcoy.
Segons ha exposat Villar, si a Alcoy ‘el PSOE destitueix a qui descobrix alguna cosa i ací no, a lo millor no ens han de donar tantes lliçons com mos donen últimament o com pretenen donar-mos últimament’. Desta manera ha qüestionat les crítiques que rep el govern del PP a Alacant.
El vicealcalde ha resumit el seu plantejament amb una altra reflexió. ‘Cal comparar el que u diu i el que u fa’, ha remarcat. I ha conclòs: ‘Lliçons per part de lesquerra, doncs crec que cada dia que passa mos donem compte que les justes o les mínimes’.
Expedient disciplinari a una funcionària dalcoi
Mentrestant, a Alcoy, lAjuntament governat per PSPV-PSOE i Compromís ha obert un expedient disciplinari a una funcionària per presumptes irregularitats administratives en ladjudicació de contractes menors. Es tracta duna tècnica de larea dInspección General de Servicios (IGS).
El consistori dalcoi va confirmar dilluns mitjançant un comunicat lo inici deste expedient a la tècnica. Al mateix temps va demanar ‘prudència, responsabilitat i respecte pel procediment que sestà duent a terme’ mentres no concloga lanàlisi interna.
En la nota, la corporació municipal va assegurar que va ser el mateix alcalde dAlcoy, el socialista Toni Francés, qui ‘tan prompte com va tindre coneixement dels presumptes fets, va impulsar lo inici dun expedient disciplinari per a aclarir què havia passat’. Segons el comunicat, el procés intern buscava delimitar responsabilitats si es confirmaven les irregularitats.
El text oficial indicava també que ‘lexpedient disciplinari continua en fase danàlisi’ i que la tècnica es troba de ‘baixa mèdica’. El consistori ha explicat que no es pot anticipar cap conclusió mentres no es revise tot el material i no finalitze la instrucció.
Segons el comunicat, ‘sestà revisant tota la documentació i analitzant el conjunt de les actuacions per a determinar exactament què ha passat i, en el seu cas, adoptar les mesures que corresponguen’. Això inclou lestudi detallat dels contractes menors afectats, dels informes interns i dels tràmits seguits.
Francés ha assegurat que lexecutiu municipal dAlcoy (PSPV-Compromís), ‘en el moment que detecta qualsevol possible irregularitat, actua en conseqüència, arribant fins a les últimes conseqüències per a aclarir els fets i garantir la màxima transparència’. El govern dalcoi defensa així la seua actuació com una resposta ràpida davant els dubtes sorgits en la gestió de contractes menors.








