València reivindica a Vinatea i lluita per l’autonomia del dret civil

En un context de revaloració de la història local i reafirmació de la identitat valenciana, l’Ajuntament de València i l’Associació de Juristes Valencians (AJV) han pres mesures per a reivindicar la figura històrica de Vinatea. Amb la instal·lació de senyalística al voltant de la seua estàtua en l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament, l’administració busca acostar a ciutadans i turistes a la rica història d’este heroi valencianista.

Esta acció, impulsada per una moció aprovada del Partit Popular al gener, té com a objectiu principal «informar la ciutadania sobre qui va ser Vinatea i el seu crucial paper en la defensa del dret civil valencià i del Regne de València», segons paraules de la regidora d’Hisenda i Participació, María José Ferrer San Segundo.

Però el focus de la reunió entre Ferrer San Segundo i els representants de l’AJV, inclòs el seu president, José Ramón Xirivella, no es va quedar només en l’estàtua. L’agenda també va abordar un tema de profunda rellevància actual: la recuperació del dret civil valencià. Totes dos parts van debatre sobre la necessitat que la Comunitat Valenciana desenvolupe plenament la seua competència legislativa civil, destacant àrees d’interés com el règim econòmic matrimonial o la regulació de custòdies en situacions de crisis familiars.

El gest de l’Ajuntament en ‘blindar’ l’estàtua de Vinatea va més enllà d’una simple acció patrimonial. És un símbol del compromís de València amb el seu passat, però també de la seua mirada al futur i de la reivindicació dels seus drets civils i autonòmics.

La plaça de l’Ajuntament, testimoni diari de l’enrenou valencià, ara també brindarà una lliçó d’història i reafirmarà la lluita constant de la regió pels seus drets i la seua autonomia. És un recordatori que València no sols valora el seu passat, sinó que es projecta amb determinació cap al futur.

Últimes notícies

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.