València reivindica a Vinatea i lluita per l’autonomia del dret civil

En un context de revaloració de la història local i reafirmació de la identitat valenciana, l’Ajuntament de València i l’Associació de Juristes Valencians (AJV) han pres mesures per a reivindicar la figura històrica de Vinatea. Amb la instal·lació de senyalística al voltant de la seua estàtua en l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament, l’administració busca acostar a ciutadans i turistes a la rica història d’este heroi valencianista.

Esta acció, impulsada per una moció aprovada del Partit Popular al gener, té com a objectiu principal «informar la ciutadania sobre qui va ser Vinatea i el seu crucial paper en la defensa del dret civil valencià i del Regne de València», segons paraules de la regidora d’Hisenda i Participació, María José Ferrer San Segundo.

Però el focus de la reunió entre Ferrer San Segundo i els representants de l’AJV, inclòs el seu president, José Ramón Xirivella, no es va quedar només en l’estàtua. L’agenda també va abordar un tema de profunda rellevància actual: la recuperació del dret civil valencià. Totes dos parts van debatre sobre la necessitat que la Comunitat Valenciana desenvolupe plenament la seua competència legislativa civil, destacant àrees d’interés com el règim econòmic matrimonial o la regulació de custòdies en situacions de crisis familiars.

El gest de l’Ajuntament en ‘blindar’ l’estàtua de Vinatea va més enllà d’una simple acció patrimonial. És un símbol del compromís de València amb el seu passat, però també de la seua mirada al futur i de la reivindicació dels seus drets civils i autonòmics.

La plaça de l’Ajuntament, testimoni diari de l’enrenou valencià, ara també brindarà una lliçó d’història i reafirmarà la lluita constant de la regió pels seus drets i la seua autonomia. És un recordatori que València no sols valora el seu passat, sinó que es projecta amb determinació cap al futur.

Últimes notícies

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.