València reivindica a Vinatea i lluita per l’autonomia del dret civil

En un context de revaloració de la història local i reafirmació de la identitat valenciana, l’Ajuntament de València i l’Associació de Juristes Valencians (AJV) han pres mesures per a reivindicar la figura històrica de Vinatea. Amb la instal·lació de senyalística al voltant de la seua estàtua en l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament, l’administració busca acostar a ciutadans i turistes a la rica història d’este heroi valencianista.

Esta acció, impulsada per una moció aprovada del Partit Popular al gener, té com a objectiu principal «informar la ciutadania sobre qui va ser Vinatea i el seu crucial paper en la defensa del dret civil valencià i del Regne de València», segons paraules de la regidora d’Hisenda i Participació, María José Ferrer San Segundo.

Però el focus de la reunió entre Ferrer San Segundo i els representants de l’AJV, inclòs el seu president, José Ramón Xirivella, no es va quedar només en l’estàtua. L’agenda també va abordar un tema de profunda rellevància actual: la recuperació del dret civil valencià. Totes dos parts van debatre sobre la necessitat que la Comunitat Valenciana desenvolupe plenament la seua competència legislativa civil, destacant àrees d’interés com el règim econòmic matrimonial o la regulació de custòdies en situacions de crisis familiars.

El gest de l’Ajuntament en ‘blindar’ l’estàtua de Vinatea va més enllà d’una simple acció patrimonial. És un símbol del compromís de València amb el seu passat, però també de la seua mirada al futur i de la reivindicació dels seus drets civils i autonòmics.

La plaça de l’Ajuntament, testimoni diari de l’enrenou valencià, ara també brindarà una lliçó d’història i reafirmarà la lluita constant de la regió pels seus drets i la seua autonomia. És un recordatori que València no sols valora el seu passat, sinó que es projecta amb determinació cap al futur.

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.