València reivindica a Vinatea i lluita per l’autonomia del dret civil

En un context de revaloració de la història local i reafirmació de la identitat valenciana, l’Ajuntament de València i l’Associació de Juristes Valencians (AJV) han pres mesures per a reivindicar la figura històrica de Vinatea. Amb la instal·lació de senyalística al voltant de la seua estàtua en l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament, l’administració busca acostar a ciutadans i turistes a la rica història d’este heroi valencianista.

Esta acció, impulsada per una moció aprovada del Partit Popular al gener, té com a objectiu principal «informar la ciutadania sobre qui va ser Vinatea i el seu crucial paper en la defensa del dret civil valencià i del Regne de València», segons paraules de la regidora d’Hisenda i Participació, María José Ferrer San Segundo.

Però el focus de la reunió entre Ferrer San Segundo i els representants de l’AJV, inclòs el seu president, José Ramón Xirivella, no es va quedar només en l’estàtua. L’agenda també va abordar un tema de profunda rellevància actual: la recuperació del dret civil valencià. Totes dos parts van debatre sobre la necessitat que la Comunitat Valenciana desenvolupe plenament la seua competència legislativa civil, destacant àrees d’interés com el règim econòmic matrimonial o la regulació de custòdies en situacions de crisis familiars.

El gest de l’Ajuntament en ‘blindar’ l’estàtua de Vinatea va més enllà d’una simple acció patrimonial. És un símbol del compromís de València amb el seu passat, però també de la seua mirada al futur i de la reivindicació dels seus drets civils i autonòmics.

La plaça de l’Ajuntament, testimoni diari de l’enrenou valencià, ara també brindarà una lliçó d’història i reafirmarà la lluita constant de la regió pels seus drets i la seua autonomia. És un recordatori que València no sols valora el seu passat, sinó que es projecta amb determinació cap al futur.

Últimes notícies

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.