València reivindica a Vinatea i lluita per l’autonomia del dret civil

En un context de revaloració de la història local i reafirmació de la identitat valenciana, l’Ajuntament de València i l’Associació de Juristes Valencians (AJV) han pres mesures per a reivindicar la figura històrica de Vinatea. Amb la instal·lació de senyalística al voltant de la seua estàtua en l’emblemàtica plaça de l’Ajuntament, l’administració busca acostar a ciutadans i turistes a la rica història d’este heroi valencianista.

Esta acció, impulsada per una moció aprovada del Partit Popular al gener, té com a objectiu principal «informar la ciutadania sobre qui va ser Vinatea i el seu crucial paper en la defensa del dret civil valencià i del Regne de València», segons paraules de la regidora d’Hisenda i Participació, María José Ferrer San Segundo.

Però el focus de la reunió entre Ferrer San Segundo i els representants de l’AJV, inclòs el seu president, José Ramón Xirivella, no es va quedar només en l’estàtua. L’agenda també va abordar un tema de profunda rellevància actual: la recuperació del dret civil valencià. Totes dos parts van debatre sobre la necessitat que la Comunitat Valenciana desenvolupe plenament la seua competència legislativa civil, destacant àrees d’interés com el règim econòmic matrimonial o la regulació de custòdies en situacions de crisis familiars.

El gest de l’Ajuntament en ‘blindar’ l’estàtua de Vinatea va més enllà d’una simple acció patrimonial. És un símbol del compromís de València amb el seu passat, però també de la seua mirada al futur i de la reivindicació dels seus drets civils i autonòmics.

La plaça de l’Ajuntament, testimoni diari de l’enrenou valencià, ara també brindarà una lliçó d’història i reafirmarà la lluita constant de la regió pels seus drets i la seua autonomia. És un recordatori que València no sols valora el seu passat, sinó que es projecta amb determinació cap al futur.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.