Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona, de 51 anys, i una filla de 20, i ferir greument una altra filla de 26 en la partida alacantina de la Cañada del Fenollar, continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial i encara no ha prestat declaració.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha indicat que la declaració del detingut dependrà de l’informe mèdic sobre el seu estat de salut.

Segons ha detallat Bernabé, quan els facultatius del centre sanitari emeten el seu informe sobre el ferit, ‘es podran prendre les decisions amb respecte a la declaració’. Així, la situació processal de l’arrestat continua pendent de l’evolució clínica després de les lesions que ha patit en este mateix succés.

Minut de silenci per les víctimes

La delegada ha fet estes manifestacions davant els periodistes al Punt de Mando Avançat de l’incendi de Soneja, a Castelló. Allí, este migdia, la Delegació del Govern ha convocat un minut de silenci per condemnar els assassinats masclistes de les dos dones.

El presumpte autor dels fets continua hospitalitzat en qualitat de detingut i roman a l’espera de passar a disposició judicial. Fins que els serveis mèdics no consideren que pot declarar, no s’activaran els pròxims passos judicials.

La investigació es manté oberta per aclarir tots els detalls del crim ocorregut a la Cañada del Fenollar. Mentres, les mostres de rebuig a la violència masclista s’han repetit en diferents punts de la Comunitat Valenciana.

Recursos d’ajuda contra la violència masclista

Les víctimes de violència masclista i el seu entorn disposen de diversos canals d’ajuda actius tots els dies de l’any, les 24 hores. El telèfon 016 atén consultes i oferix informació i assessorament sobre recursos disponibles sense deixar rastre en la factura.

També està operatiu el correu electrònic 016-online@igualdad.gob.es per a orientació i suport, així com el canal de WhatsApp en el número 600 000 016, que permet demanar ajuda de manera escrita i discreta.

En situacions d’emergència immediata es recomana telefonar al 112 o als números de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062). Si no és possible fer una telefonada, també es pot activar l’aplicació ALERTCOPS, que envia una senyal d’alerta amb geolocalització directa a les forces de seguretat.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.