Commoció i ràbia a Hollywood després de l’anul·lació de la condemna contra Bill Cosby

 

La decisió del Tribunal Suprem de Pennsilvània d’anul·lar este dimecres la condemna per agressió sexual de Bill Cosby ha provocat sorpresa i ràbia generalitzades, especialment a Hollywood i voltants, on en el seu moment el ‘papà d’Amèrica’ era un gegant de la comèdia.

Una de les seues icones de la cultura popular estatunidenca estava empresonat fins ara en una presó estatal prop de Filadèlfia on ha passat una mica més de dos anys entre reixes.

 

Bill Cosby: «Gràcies als quals em van donar suport»

 

Cosby va emetre un comunicat després d’eixir de la presó en la qual insisteix en la seua innocència: «Mai he canviat la meua postura ni la meua història. Sempre he mantingut la meua innocència«.

A més, el còmic va agrair el suport dels seus fans: «Gràcies a tots els meus fans, seguidors i amics que em van donar suport en esta terrible experiència«.

També va fer l’ullet al tribunal que li ha permés eixir de presó: «Un agraïment especial al Pennsylvania  Supreme Tribunal per a la defensa de l’estat de dret».

Bill Cosby va ser condemnat en 2018 per agressió sexual

 

Cosby va ser condemnat en 2018 a un màxim de deu anys de presó, dels quals havia de complir almenys tres, per haver agredit sexualment en 2004 a la canadenca Andrea Constand, una de les més de seixanta dones que van denunciar a l’actor i que assegura que Cosby la va drogar abans d’abusar d’ella.

La víctima era llavors l’entrenadora de bàsquet de l’equip femení de la Universitat de Temple, on l’actor va estudiar i de la qual ell era un important donant.

En la sentència, la Cort Suprema de Pennsilvània argumenta que la condemna ha de ser anul·lada perquè, més d’una dècada abans del judici, Cosby havia arribat a un acord amb un fiscal per a no ser enjudiciat criminalment pels abusos contra Constand.

A més, la Cort Suprema creu que Cosby no va tindre un judici just perquè el magistrat llavors encarregat del cas va permetre que atestaren, a més de Constand, altres cinc dones que deien ser víctimes dels abusos de l’actor.

Més de seixanta dones han acusat Cosby d’abusar sexualment d’elles entre 1960 i 2000, encara que aqueixos casos no van prosperar per haver prescrit i només es va poder emportar a judici les al·legacions de Constand.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.