14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Commoció i ràbia a Hollywood després de l’anul·lació de la condemna contra Bill Cosby

 

La decisió del Tribunal Suprem de Pennsilvània d’anul·lar este dimecres la condemna per agressió sexual de Bill Cosby ha provocat sorpresa i ràbia generalitzades, especialment a Hollywood i voltants, on en el seu moment el ‘papà d’Amèrica’ era un gegant de la comèdia.

Una de les seues icones de la cultura popular estatunidenca estava empresonat fins ara en una presó estatal prop de Filadèlfia on ha passat una mica més de dos anys entre reixes.

 

Bill Cosby: “Gràcies als quals em van donar suport”

 

Cosby va emetre un comunicat després d’eixir de la presó en la qual insisteix en la seua innocència: “Mai he canviat la meua postura ni la meua història. Sempre he mantingut la meua innocència“.

A més, el còmic va agrair el suport dels seus fans: “Gràcies a tots els meus fans, seguidors i amics que em van donar suport en esta terrible experiència“.

També va fer l’ullet al tribunal que li ha permés eixir de presó: “Un agraïment especial al Pennsylvania  Supreme Tribunal per a la defensa de l’estat de dret”.

Bill Cosby va ser condemnat en 2018 per agressió sexual

 

Cosby va ser condemnat en 2018 a un màxim de deu anys de presó, dels quals havia de complir almenys tres, per haver agredit sexualment en 2004 a la canadenca Andrea Constand, una de les més de seixanta dones que van denunciar a l’actor i que assegura que Cosby la va drogar abans d’abusar d’ella.

La víctima era llavors l’entrenadora de bàsquet de l’equip femení de la Universitat de Temple, on l’actor va estudiar i de la qual ell era un important donant.

En la sentència, la Cort Suprema de Pennsilvània argumenta que la condemna ha de ser anul·lada perquè, més d’una dècada abans del judici, Cosby havia arribat a un acord amb un fiscal per a no ser enjudiciat criminalment pels abusos contra Constand.

A més, la Cort Suprema creu que Cosby no va tindre un judici just perquè el magistrat llavors encarregat del cas va permetre que atestaren, a més de Constand, altres cinc dones que deien ser víctimes dels abusos de l’actor.

Més de seixanta dones han acusat Cosby d’abusar sexualment d’elles entre 1960 i 2000, encara que aqueixos casos no van prosperar per haver prescrit i només es va poder emportar a judici les al·legacions de Constand.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.