Commoció i ràbia a Hollywood després de l’anul·lació de la condemna contra Bill Cosby

 

La decisió del Tribunal Suprem de Pennsilvània d’anul·lar este dimecres la condemna per agressió sexual de Bill Cosby ha provocat sorpresa i ràbia generalitzades, especialment a Hollywood i voltants, on en el seu moment el ‘papà d’Amèrica’ era un gegant de la comèdia.

Una de les seues icones de la cultura popular estatunidenca estava empresonat fins ara en una presó estatal prop de Filadèlfia on ha passat una mica més de dos anys entre reixes.

 

Bill Cosby: «Gràcies als quals em van donar suport»

 

Cosby va emetre un comunicat després d’eixir de la presó en la qual insisteix en la seua innocència: «Mai he canviat la meua postura ni la meua història. Sempre he mantingut la meua innocència«.

A més, el còmic va agrair el suport dels seus fans: «Gràcies a tots els meus fans, seguidors i amics que em van donar suport en esta terrible experiència«.

També va fer l’ullet al tribunal que li ha permés eixir de presó: «Un agraïment especial al Pennsylvania  Supreme Tribunal per a la defensa de l’estat de dret».

Bill Cosby va ser condemnat en 2018 per agressió sexual

 

Cosby va ser condemnat en 2018 a un màxim de deu anys de presó, dels quals havia de complir almenys tres, per haver agredit sexualment en 2004 a la canadenca Andrea Constand, una de les més de seixanta dones que van denunciar a l’actor i que assegura que Cosby la va drogar abans d’abusar d’ella.

La víctima era llavors l’entrenadora de bàsquet de l’equip femení de la Universitat de Temple, on l’actor va estudiar i de la qual ell era un important donant.

En la sentència, la Cort Suprema de Pennsilvània argumenta que la condemna ha de ser anul·lada perquè, més d’una dècada abans del judici, Cosby havia arribat a un acord amb un fiscal per a no ser enjudiciat criminalment pels abusos contra Constand.

A més, la Cort Suprema creu que Cosby no va tindre un judici just perquè el magistrat llavors encarregat del cas va permetre que atestaren, a més de Constand, altres cinc dones que deien ser víctimes dels abusos de l’actor.

Més de seixanta dones han acusat Cosby d’abusar sexualment d’elles entre 1960 i 2000, encara que aqueixos casos no van prosperar per haver prescrit i només es va poder emportar a judici les al·legacions de Constand.

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.