Commoció i ràbia a Hollywood després de l’anul·lació de la condemna contra Bill Cosby

 

La decisió del Tribunal Suprem de Pennsilvània d’anul·lar este dimecres la condemna per agressió sexual de Bill Cosby ha provocat sorpresa i ràbia generalitzades, especialment a Hollywood i voltants, on en el seu moment el ‘papà d’Amèrica’ era un gegant de la comèdia.

Una de les seues icones de la cultura popular estatunidenca estava empresonat fins ara en una presó estatal prop de Filadèlfia on ha passat una mica més de dos anys entre reixes.

 

Bill Cosby: “Gràcies als quals em van donar suport”

 

Cosby va emetre un comunicat després d’eixir de la presó en la qual insisteix en la seua innocència: “Mai he canviat la meua postura ni la meua història. Sempre he mantingut la meua innocència“.

A més, el còmic va agrair el suport dels seus fans: “Gràcies a tots els meus fans, seguidors i amics que em van donar suport en esta terrible experiència“.

També va fer l’ullet al tribunal que li ha permés eixir de presó: “Un agraïment especial al Pennsylvania  Supreme Tribunal per a la defensa de l’estat de dret”.

Bill Cosby va ser condemnat en 2018 per agressió sexual

 

Cosby va ser condemnat en 2018 a un màxim de deu anys de presó, dels quals havia de complir almenys tres, per haver agredit sexualment en 2004 a la canadenca Andrea Constand, una de les més de seixanta dones que van denunciar a l’actor i que assegura que Cosby la va drogar abans d’abusar d’ella.

La víctima era llavors l’entrenadora de bàsquet de l’equip femení de la Universitat de Temple, on l’actor va estudiar i de la qual ell era un important donant.

En la sentència, la Cort Suprema de Pennsilvània argumenta que la condemna ha de ser anul·lada perquè, més d’una dècada abans del judici, Cosby havia arribat a un acord amb un fiscal per a no ser enjudiciat criminalment pels abusos contra Constand.

A més, la Cort Suprema creu que Cosby no va tindre un judici just perquè el magistrat llavors encarregat del cas va permetre que atestaren, a més de Constand, altres cinc dones que deien ser víctimes dels abusos de l’actor.

Més de seixanta dones han acusat Cosby d’abusar sexualment d’elles entre 1960 i 2000, encara que aqueixos casos no van prosperar per haver prescrit i només es va poder emportar a judici les al·legacions de Constand.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.