10.3 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Commoció i ràbia a Hollywood després de l’anul·lació de la condemna contra Bill Cosby

 

La decisió del Tribunal Suprem de Pennsilvània d’anul·lar este dimecres la condemna per agressió sexual de Bill Cosby ha provocat sorpresa i ràbia generalitzades, especialment a Hollywood i voltants, on en el seu moment el ‘papà d’Amèrica’ era un gegant de la comèdia.

Una de les seues icones de la cultura popular estatunidenca estava empresonat fins ara en una presó estatal prop de Filadèlfia on ha passat una mica més de dos anys entre reixes.

 

Bill Cosby: “Gràcies als quals em van donar suport”

 

Cosby va emetre un comunicat després d’eixir de la presó en la qual insisteix en la seua innocència: “Mai he canviat la meua postura ni la meua història. Sempre he mantingut la meua innocència“.

A més, el còmic va agrair el suport dels seus fans: “Gràcies a tots els meus fans, seguidors i amics que em van donar suport en esta terrible experiència“.

També va fer l’ullet al tribunal que li ha permés eixir de presó: “Un agraïment especial al Pennsylvania  Supreme Tribunal per a la defensa de l’estat de dret”.

Bill Cosby va ser condemnat en 2018 per agressió sexual

 

Cosby va ser condemnat en 2018 a un màxim de deu anys de presó, dels quals havia de complir almenys tres, per haver agredit sexualment en 2004 a la canadenca Andrea Constand, una de les més de seixanta dones que van denunciar a l’actor i que assegura que Cosby la va drogar abans d’abusar d’ella.

La víctima era llavors l’entrenadora de bàsquet de l’equip femení de la Universitat de Temple, on l’actor va estudiar i de la qual ell era un important donant.

En la sentència, la Cort Suprema de Pennsilvània argumenta que la condemna ha de ser anul·lada perquè, més d’una dècada abans del judici, Cosby havia arribat a un acord amb un fiscal per a no ser enjudiciat criminalment pels abusos contra Constand.

A més, la Cort Suprema creu que Cosby no va tindre un judici just perquè el magistrat llavors encarregat del cas va permetre que atestaren, a més de Constand, altres cinc dones que deien ser víctimes dels abusos de l’actor.

Més de seixanta dones han acusat Cosby d’abusar sexualment d’elles entre 1960 i 2000, encara que aqueixos casos no van prosperar per haver prescrit i només es va poder emportar a judici les al·legacions de Constand.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.