13.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Quina cançó és la que més demanen els valencians a Alexa?

‘Alexa ponme Tacones Rojos’ és la cançó més sol·licitada pels valencians. En aquesta línia, a la Comunitat Valenciana l’artista més escoltat en aquesta comunitat a través d’Alexa ha sigut el colombià Camilo. En total es van reproduir més de 21 milions d’hores de música a través d’aquesta música.

Una altra de les ocasions en què Alexa també ajuda els valencians és quan volen comunicar-se amb altres usuaris, ja que en l’últim any s’han realitzat més d’un milió tres-centes mil telefonades. A més 562 mil vegades que els usuaris valencians han dit “Alexa, t’estime”.

D’altra banda, els usuaris també usen Alexa per a gestionar les seues llars intel·ligents i posar temporitzadors. En concret, a l’últim any s’han registrat en aquesta comunitat més de 66 milions d’interaccions vinculades a la Llar digital, com ara peticions a Alexa per encendre o apagar els llums i active la cafetera connectada. Només l’últim any, els usuaris d’Alexa al País Valencià han activat 76 milions de rutines (un 46% més que l’any anterior).

Mentre que s’han programat més de 7 milions de temporitzadors i més de 7 milions d’alarmes. La configuració d’aquests avisos sembla estar cada vegada més instaurada en la vida dels usuaris valencians, els quals, només dient “Alexa, posa un temporitzador de 5 minuts”, o “Alexa, desperta’m demà a les 7”.

A més, estar informats i al dia de què passa, sembla ser una tendència dels usuaris d’Alexa a la Comunitat Valenciana, ja que han estat més de dos milions d’ocasions les que se li han consultat les notícies. Molts han volgut conéixer la previsió del temps, sumant més d’11 milions i mig de sol·licituds.

Referent a això, Andrés Pazos, Senior Business Development Manager d’Alexa ha indicat que els usuaris valencians “utilitzen cada vegada més Alexa i en més varietat d’ocasions”. Concretament, amb més de 444 milions d’interaccions en l’últim any, Alexa l’és “ajuda en tasques del dia a dia com preparar la llista de la compra del súper, gestionar els seus dispositius de llar digital, o per relaxar-se o entretindre’s”.

Els valencians, els cinquens que més usen Alexa

Així mateix, en el cas de la Comunitat Valenciana, aquesta es troba entre les cinc comunitats autònomes que més ha interactuat amb Alexa a Espanya l’últim any i, a més, ha incrementat un 27% el nombre d’usuaris a la regió.

Aquesta suma més de 444 milions d’interaccions amb Alexa en els dotze últims mesos, un 36% més que l’any anterior. València ocupa el primer lloc al rànquing de la regió, amb més de 258 milions de sol·licituds a Alexa, seguida d’Alacant i Castelló. Si analitzem el creixement respecte a l’any anterior, Alacant està al capdavant, amb un 37% més d’interaccions.

Últimes notícies

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

Pérez Llorca ha defés que la Comunitat continua recuperant-se de la pitjor catàstrofe de la seua història i ha promés fets i recursos fins a culminar la reconstrucció. Ha demanat cooperació entre administracions, estabilitat institucional i mesures per a vivenda, ocupació, fiscalitat i servicis públics.

Indonèsia espera estendre la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Les autoritats preveuen mantindre l'operatiu més enllà del sèptim dia legal en reforçar-lo amb més mitjans, sonar i un radi de 34,96 milles nàutiques.

Indonèsia espera estendre la busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi en Komodo

Les autoritats van indicar que confien a prolongar l'operatiu de rescat més enllà del mínim legal. L'àrea es va ampliar i en la sèptima jornada s'usarà sonar.

Pablo Martínez, Morals, Ryan, Dela i Pampín finalitzen contracte amb el Llevant al juny de 2026

Cinc jugadors del Llevant acaben el seu contracte al juny de 2026 i, des de l'1 de gener, queden lliures per a negociar el seu futur. El club afronta mesos clau per a definir renovacions i opcions.

Sis jugadors de l’Elx acaben contracte al juny i des de gener podran negociar el seu futur

Sis futbolistes de l'Elx acaben contracte el 30 de juny i, des de l'1 de gener, podran negociar el seu destí. El club afronta setmanes clau per a definir renovacions i opcions de compra.

La Generalitat repartirà en Nit de cap d’any polseres detectores de submissió química i reforçarà la seguretat

La Generalitat ha activat el dispositiu especial per a Nit de cap d'any i Any Nou i repartirà polseres que detecten drogues de submissió química. Hi haurà controls en locals, reforç del 112 i coordinació amb altres cossos policials.

Del somni europeu a la frenada: el València Basket acomiada l’any entre dubtes

El València Basket femení tanca 2025 amb un balanç agredolç: va fregar la final de l'Eurolliga i va revalidar la Lliga, però va acabar amb una ratxa de derrotes i molts dubtes.

València Basket tanca 2025 en la zona alta de l’Eurolliga i amb la Supercopa

L'equip va convertir ensopegades en impuls: va arrancar l'any amb derrotes assumibles, va conquistar la Supercopa i el va tancar en la part alta de l'Eurolliga.