Una dona mostra com un supermercat es va prendre la seua comanda de sandvitxos al peu de la lletra

Quan es fa una comanda, especialment de menjar, a vegades cal pecar d’explícit si vol un assegurar-se que rebrà el que ha demanat i no el que el servei de servei d’àpats ha interpretat.

Un mal entés divertit

En cas contrari podria ocórrer el que li va passar a Ashlin, una usuària de TikTok dels EUA que va demanar a la cadena de supermercats Walmart una comanda de sandvitxos per a una reunió.

Meitat pa blan i meitat pa integral

Vaig demanar una safata de sandvitxos de Walmart. Meitat de pa blanc, meitat de pa integral. Això és el que tenim“, deia al costat d’un vídeo en el qual mostra el menjar que va rebre.

La jove es referia al fet que la meitat dels aparedats, de pernil i formatge tots, estigueren fets amb pa integral i l’altra meitat, amb pa blanc.

<

@ashlinm92 Reply to @jubblyjess half white, half wheat anyone? #fyp ♬ The Assignment – Tay Money

>

Al peu de la lletra

Però no va rebre això, sinó un munt de sandvitxos en els quals una tapa era de pa blanc i l’altra de pa integral, literalment el que havia posat en la comanda.

Diferents comentaris

Molts van ser els usuaris que van opinar sobre el vídeo, que va superar en TikTok el milió de visites i prop de 60.000 comentaris.

Recomanacions

“Qui fos el que ho va fer segurament va pensar: ‘una petició estranya, però està bé'”, va dir un usuari. “Vas obtenir exactament el que vas demanar. L’única opció és separar cada sandvitx i fer alguna cosa de màgia”, recomanava un altre.

<

@ashlinm92 Ordered a sandwich tray from Walmart. Half wheat, half white. This is what we got. #ohno #stupidchallenge #fyp #haul ♬ Oh No (Instrumental) – Kreepa

>

D’on ve el sàndwitx?

El Sandwich (de l’anglés sandvitx, la grafia del qual va entrar a formar part de la Reial Acadèmia Espanyola en 1927),2​ sánduche, sánguche, sangüich o aparedat és un tipus d’hamburguesa, a manera de tentempié, aperitiu o el menjar que se sol fer a diario típica de la gastronomia anglesa. Sol consistir en dos llesques de pa de motlle anglés,4​5​ o de qualsevol mena de pa, entre les quals es col·loca altres aliments com ara carn, formatge, verdures o altres, a vegades amb condiments, salses o altres acompanyants.

Cal destacar que al Regne Unit, el clàssic sandvitx de pa de motlle anglés està sent substituït per altres tipus de pa així, al sandvitx de pa francés el denominen French bread sandvitx o French baguette sandvitx.​

A Espanya, es diferencia un sandvitx d’un entrepà que el primer està fet amb pa de motlle (pa tou) i el segon amb pa de barra o un panet sencer. A Mèxic es fa la mateixa diferència, però en este país el terme «coca» designa al sandvitx fet amb un pa sencer. A l’Uruguai passa una cosa similar, denominant-se sandvitx al fet amb pa de molla i «reforç» al fet amb pa de barra. En la resta dels països hispanoparlants, no es fa la diferència.

La primera referència del vocable sandvitx com un aliment fred anglés apareix documentada en el diari de l’historiador anglés Edward Gibbon en 1762, on conta que es va sorprendre en observar a dos nobles acabalats del lloc en una cafeteria, que menjaven carn freda o sandvitxos i que van finalitzar la seua xerrada prenent ponx i parlant confusament de política.​

Elizabeth David comenta en el seu llibre English Bread and Yeast Cookery (El pa i el llevat en la cuina anglesa) que, mentre els francesos i italians van romandre fidels al pa tipus payés, de poble o rústic, els anglesos van adaptar ràpidament l’ús de motlles de llauna amb el qual feien pans modelats que asseguraven tallar fines llesques de pa blanc.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.