Quan i on veure l’eclipsi lunar de novembre i el més llarg del segle des d’Espanya

 

Si bé els eclipsis parcials no són tan espectaculars com els totals, el del 19 de novembre serà especial: amb una duració total de 3 hores i 28 minuts, es tracta de l’eclipsi parcial més llarg del segle XXI i encara que l’ombra de la Terra no cobrirà completament a la Lluna, (el nostre satèl·lit natural estarà cobert un 99.1%), serà possible veure un to vermellós molt similar al d’un eclipsi lunar total. Ací tot el que has de saber per a gaudir-ho al màxim.

 

On serà visible l’eclipsi lunar de novembre 2021?

 

A Espanya podrem veure el començament les primeres fases d’aquest eclipsi uns moments abans de l’alba. Des de les costes gallegues serà molt més fàcil captar el moment i podrem apreciar el to vermellós de la lluna.

En l’oest europeu, Àfrica, Amèrica, Pacífic, Oceania i Àsia tindran una major visibilitat de l’eclipsi lunar de novembre de 2021, es veurà amb més intensitat.

 

Horari de l’eclipsi lunar de novembre 2021

 

Començarem a visualitzar l’eclipsi les 07.02, hora peninsular espanyola. A partir de les 08.19 serà el moment en el qual la lluna establisca major contacte amb l’umbra. La lluna començarà a abandonar l’umbra a les 11.47. A les 13.04, hora espanyola acabarà l’eclipsi lunar parcial.

En la zona del Pacífic es podrà veure amb més claredat l’eclipsi lunar parcial, per la qual cosa els ciutadans gallecs estan de sort.

Segons l’Observatori Holcomb de la Universitat Butler (Indiana) expliquen que malgrat ser l’eclipsi lunar parcial més longeu dels últims 580 anys no és el més important.

«Aquest punt és el menys rellevant. El més important, des del punt de vista astronòmic, és que és un eclipsi parcial. Ni tan sols en els llocs com el Pacífic, on es veurà millor, la lluna arriba a estar coberta per l’ombra de la terra«, explicaven des de l’observatori.

El to vermellós de la lluna es deurà a la llum difractada de l’atmosfera terrestre, serà l’única llum que il·luminarà el satèl·lit.

 

Com veure l’eclipsi lunar del 19 de novembre?

 

A diferència dels eclipsis solars, en els quals és necessari utilitzar lents especials o filtres per a evitar danys oculars, est i tots els eclipsis lunars són perfectament segurs de veure a ull nu.

L’únic requisit per a gaudir de l’eclipsi lunar és buscar un cel buidat, amb la menor contaminació lumínica possible. Les àrees rurals i localitats lluny de les grans ciutats són els millors llocs per a gaudir de qualsevol fenomen astronòmic.

I encara que no es necessita cap instrument òptic per a trobar la Lluna plena en el cel nocturn, utilitzar binoculars o un telescopi resulta útil per a apreciar més detalls de la superfície lunar, com les seues principals mars (planícies fosques que contrasten amb els cràters).

Últimes notícies

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.