Quan i on veure l’eclipsi lunar de novembre i el més llarg del segle des d’Espanya

 

Si bé els eclipsis parcials no són tan espectaculars com els totals, el del 19 de novembre serà especial: amb una duració total de 3 hores i 28 minuts, es tracta de l’eclipsi parcial més llarg del segle XXI i encara que l’ombra de la Terra no cobrirà completament a la Lluna, (el nostre satèl·lit natural estarà cobert un 99.1%), serà possible veure un to vermellós molt similar al d’un eclipsi lunar total. Ací tot el que has de saber per a gaudir-ho al màxim.

 

On serà visible l’eclipsi lunar de novembre 2021?

 

A Espanya podrem veure el començament les primeres fases d’aquest eclipsi uns moments abans de l’alba. Des de les costes gallegues serà molt més fàcil captar el moment i podrem apreciar el to vermellós de la lluna.

En l’oest europeu, Àfrica, Amèrica, Pacífic, Oceania i Àsia tindran una major visibilitat de l’eclipsi lunar de novembre de 2021, es veurà amb més intensitat.

 

Horari de l’eclipsi lunar de novembre 2021

 

Començarem a visualitzar l’eclipsi les 07.02, hora peninsular espanyola. A partir de les 08.19 serà el moment en el qual la lluna establisca major contacte amb l’umbra. La lluna començarà a abandonar l’umbra a les 11.47. A les 13.04, hora espanyola acabarà l’eclipsi lunar parcial.

En la zona del Pacífic es podrà veure amb més claredat l’eclipsi lunar parcial, per la qual cosa els ciutadans gallecs estan de sort.

Segons l’Observatori Holcomb de la Universitat Butler (Indiana) expliquen que malgrat ser l’eclipsi lunar parcial més longeu dels últims 580 anys no és el més important.

«Aquest punt és el menys rellevant. El més important, des del punt de vista astronòmic, és que és un eclipsi parcial. Ni tan sols en els llocs com el Pacífic, on es veurà millor, la lluna arriba a estar coberta per l’ombra de la terra«, explicaven des de l’observatori.

El to vermellós de la lluna es deurà a la llum difractada de l’atmosfera terrestre, serà l’única llum que il·luminarà el satèl·lit.

 

Com veure l’eclipsi lunar del 19 de novembre?

 

A diferència dels eclipsis solars, en els quals és necessari utilitzar lents especials o filtres per a evitar danys oculars, est i tots els eclipsis lunars són perfectament segurs de veure a ull nu.

L’únic requisit per a gaudir de l’eclipsi lunar és buscar un cel buidat, amb la menor contaminació lumínica possible. Les àrees rurals i localitats lluny de les grans ciutats són els millors llocs per a gaudir de qualsevol fenomen astronòmic.

I encara que no es necessita cap instrument òptic per a trobar la Lluna plena en el cel nocturn, utilitzar binoculars o un telescopi resulta útil per a apreciar més detalls de la superfície lunar, com les seues principals mars (planícies fosques que contrasten amb els cràters).

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.