Quan i on veure l’eclipsi lunar de novembre i el més llarg del segle des d’Espanya

 

Si bé els eclipsis parcials no són tan espectaculars com els totals, el del 19 de novembre serà especial: amb una duració total de 3 hores i 28 minuts, es tracta de l’eclipsi parcial més llarg del segle XXI i encara que l’ombra de la Terra no cobrirà completament a la Lluna, (el nostre satèl·lit natural estarà cobert un 99.1%), serà possible veure un to vermellós molt similar al d’un eclipsi lunar total. Ací tot el que has de saber per a gaudir-ho al màxim.

 

On serà visible l’eclipsi lunar de novembre 2021?

 

A Espanya podrem veure el començament les primeres fases d’aquest eclipsi uns moments abans de l’alba. Des de les costes gallegues serà molt més fàcil captar el moment i podrem apreciar el to vermellós de la lluna.

En l’oest europeu, Àfrica, Amèrica, Pacífic, Oceania i Àsia tindran una major visibilitat de l’eclipsi lunar de novembre de 2021, es veurà amb més intensitat.

 

Horari de l’eclipsi lunar de novembre 2021

 

Començarem a visualitzar l’eclipsi les 07.02, hora peninsular espanyola. A partir de les 08.19 serà el moment en el qual la lluna establisca major contacte amb l’umbra. La lluna començarà a abandonar l’umbra a les 11.47. A les 13.04, hora espanyola acabarà l’eclipsi lunar parcial.

En la zona del Pacífic es podrà veure amb més claredat l’eclipsi lunar parcial, per la qual cosa els ciutadans gallecs estan de sort.

Segons l’Observatori Holcomb de la Universitat Butler (Indiana) expliquen que malgrat ser l’eclipsi lunar parcial més longeu dels últims 580 anys no és el més important.

«Aquest punt és el menys rellevant. El més important, des del punt de vista astronòmic, és que és un eclipsi parcial. Ni tan sols en els llocs com el Pacífic, on es veurà millor, la lluna arriba a estar coberta per l’ombra de la terra«, explicaven des de l’observatori.

El to vermellós de la lluna es deurà a la llum difractada de l’atmosfera terrestre, serà l’única llum que il·luminarà el satèl·lit.

 

Com veure l’eclipsi lunar del 19 de novembre?

 

A diferència dels eclipsis solars, en els quals és necessari utilitzar lents especials o filtres per a evitar danys oculars, est i tots els eclipsis lunars són perfectament segurs de veure a ull nu.

L’únic requisit per a gaudir de l’eclipsi lunar és buscar un cel buidat, amb la menor contaminació lumínica possible. Les àrees rurals i localitats lluny de les grans ciutats són els millors llocs per a gaudir de qualsevol fenomen astronòmic.

I encara que no es necessita cap instrument òptic per a trobar la Lluna plena en el cel nocturn, utilitzar binoculars o un telescopi resulta útil per a apreciar més detalls de la superfície lunar, com les seues principals mars (planícies fosques que contrasten amb els cràters).

Últimes notícies

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.