L’Estela que va recórrer la Comunitat Valenciana i no era un meteorit

La Comunitat Valenciana ha presenciat la reentrada d’una etapa superior del coet xinés CZ-2F. Segons Frontera Espacial, el succés va ser visible en parts de la Comunitat Valenciana sobre la mitjanit. El coet torna després de posar en òrbita la tercera missió tripulada en la nau espacial tripulada Shenzhou-14 a l’Estació Espacial Xinesa (CCS), llançat el passat 5 de juny. Aquesta va ser la tercera missió amb astronautes llançada per un coet Chang Zheng 2F de l’Administració Espacial Nacional Xinesa (CNSA).

Encara que comptes especialitzats com a Frontera Espacial van donar l’avís d’una possible reentrada del coet xinés passada la mitjanit, molts van confondre els trossos ardents amb un meteorit o la reentrada d’un satèl·lit Starlink.

Els coets CZ-2F s’usen en missions tripulades del Cos d’Astronautes de l’Exèrcit Popular d’Alliberament de la Xina. El de la missió Shenzhou 14 va partir el 5 de juny de 2022 des del Centre de Llançament de Satèl·lits de Jiuquan, portant amb èxit a tres astronautes fins a l’estació espacial Tiangong, en l’òrbita baixa terrestre.

Shenzhou-14 és a penes la novena missió espacial tripulada de la Xina, i la que té l’objectiu de completar la construcció de la seua estació espacial, que en la seua primera fase comptarà amb un mòdul central (en òrbita des d’abril de 2021) i dos laboratoris (els llançaments dels quals estan previstos per a juliol i octubre de 2022).

Encara que la Xina porta amb secretisme gran part del seu programa espacial, a vegades les reentrades dels seus coets han provocat l’enuig d’altres països. Dos vegades van caure restes de coets xinesos sobre l’Índia, i també van ser sonats els casos de l’enorme coet que va reentrar de manera incontrolada sobre la Terra (de nou, en dos ocasions) o el coet xinés que va impactar en la superfície de la Lluna. Res que la Xina no estiga treballant a solucionar mitjançant la reserva de combustible per a reentrar sobre llocs deshabitats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.