L’Estela que va recórrer la Comunitat Valenciana i no era un meteorit

La Comunitat Valenciana ha presenciat la reentrada d’una etapa superior del coet xinés CZ-2F. Segons Frontera Espacial, el succés va ser visible en parts de la Comunitat Valenciana sobre la mitjanit. El coet torna després de posar en òrbita la tercera missió tripulada en la nau espacial tripulada Shenzhou-14 a l’Estació Espacial Xinesa (CCS), llançat el passat 5 de juny. Aquesta va ser la tercera missió amb astronautes llançada per un coet Chang Zheng 2F de l’Administració Espacial Nacional Xinesa (CNSA).

Encara que comptes especialitzats com a Frontera Espacial van donar l’avís d’una possible reentrada del coet xinés passada la mitjanit, molts van confondre els trossos ardents amb un meteorit o la reentrada d’un satèl·lit Starlink.

Els coets CZ-2F s’usen en missions tripulades del Cos d’Astronautes de l’Exèrcit Popular d’Alliberament de la Xina. El de la missió Shenzhou 14 va partir el 5 de juny de 2022 des del Centre de Llançament de Satèl·lits de Jiuquan, portant amb èxit a tres astronautes fins a l’estació espacial Tiangong, en l’òrbita baixa terrestre.

Shenzhou-14 és a penes la novena missió espacial tripulada de la Xina, i la que té l’objectiu de completar la construcció de la seua estació espacial, que en la seua primera fase comptarà amb un mòdul central (en òrbita des d’abril de 2021) i dos laboratoris (els llançaments dels quals estan previstos per a juliol i octubre de 2022).

Encara que la Xina porta amb secretisme gran part del seu programa espacial, a vegades les reentrades dels seus coets han provocat l’enuig d’altres països. Dos vegades van caure restes de coets xinesos sobre l’Índia, i també van ser sonats els casos de l’enorme coet que va reentrar de manera incontrolada sobre la Terra (de nou, en dos ocasions) o el coet xinés que va impactar en la superfície de la Lluna. Res que la Xina no estiga treballant a solucionar mitjançant la reserva de combustible per a reentrar sobre llocs deshabitats.

Últimes notícies

El professorat valencià suspén la vaga indefinida però manté la pressió a Educació

STEPV, UGT i CCOO han acudit a la Mesa de Negociació amb Educació disposats a reobrir el diàleg després de suspendre la vaga indefinida, però amb l’avís que la lluita continuarà i la vaga es podrà reactivar en qualsevol moment.

Ingressat per un ictus l’exdirectiu de la Generalitat Jorge Bellver, imputat en el cas Azud

Jorge Bellver, que fins ahir era director general de Transparència de la Generalitat i exregidor del PP a València, ha sigut ingressat per un ictus hores després de posar el seu càrrec a disposició pel cas Azud.

Nova tenda de MediaMarkt a Sagunt amb 1.800 m², 40 especialistes i 6.000 productes

MediaMarkt ha obert una nova tenda al centre comercial VidaNova Parc de Sagunt, amb 1.800 metres quadrats, més de 40 especialistes i més de 6.000 productes, reforçant així la seua presència a la Comunitat Valenciana.

Casa Repinaldo s’emporta la millor fideuà del món en el concurs internacional de Gandia

El restaurant asturià Casa Repinaldo ha guanyat el 51é Concurs Internacional de Fideuà i Gastronomia de Gandia, en una edició nocturna que ha omplit el Moll dels Borja i ha repartit guardons a cuiners de la Comunitat Valenciana, d’Espanya i de Colòmbia.

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.