Anuncios

L’Estela que va recórrer la Comunitat Valenciana i no era un meteorit

La Comunitat Valenciana ha presenciat la reentrada d’una etapa superior del coet xinés CZ-2F. Segons Frontera Espacial, el succés va ser visible en parts de la Comunitat Valenciana sobre la mitjanit. El coet torna després de posar en òrbita la tercera missió tripulada en la nau espacial tripulada Shenzhou-14 a l’Estació Espacial Xinesa (CCS), llançat el passat 5 de juny. Aquesta va ser la tercera missió amb astronautes llançada per un coet Chang Zheng 2F de l’Administració Espacial Nacional Xinesa (CNSA).

Encara que comptes especialitzats com a Frontera Espacial van donar l’avís d’una possible reentrada del coet xinés passada la mitjanit, molts van confondre els trossos ardents amb un meteorit o la reentrada d’un satèl·lit Starlink.

Els coets CZ-2F s’usen en missions tripulades del Cos d’Astronautes de l’Exèrcit Popular d’Alliberament de la Xina. El de la missió Shenzhou 14 va partir el 5 de juny de 2022 des del Centre de Llançament de Satèl·lits de Jiuquan, portant amb èxit a tres astronautes fins a l’estació espacial Tiangong, en l’òrbita baixa terrestre.

Shenzhou-14 és a penes la novena missió espacial tripulada de la Xina, i la que té l’objectiu de completar la construcció de la seua estació espacial, que en la seua primera fase comptarà amb un mòdul central (en òrbita des d’abril de 2021) i dos laboratoris (els llançaments dels quals estan previstos per a juliol i octubre de 2022).

Encara que la Xina porta amb secretisme gran part del seu programa espacial, a vegades les reentrades dels seus coets han provocat l’enuig d’altres països. Dos vegades van caure restes de coets xinesos sobre l’Índia, i també van ser sonats els casos de l’enorme coet que va reentrar de manera incontrolada sobre la Terra (de nou, en dos ocasions) o el coet xinés que va impactar en la superfície de la Lluna. Res que la Xina no estiga treballant a solucionar mitjançant la reserva de combustible per a reentrar sobre llocs deshabitats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.