L’Estela que va recórrer la Comunitat Valenciana i no era un meteorit

La Comunitat Valenciana ha presenciat la reentrada d’una etapa superior del coet xinés CZ-2F. Segons Frontera Espacial, el succés va ser visible en parts de la Comunitat Valenciana sobre la mitjanit. El coet torna després de posar en òrbita la tercera missió tripulada en la nau espacial tripulada Shenzhou-14 a l’Estació Espacial Xinesa (CCS), llançat el passat 5 de juny. Aquesta va ser la tercera missió amb astronautes llançada per un coet Chang Zheng 2F de l’Administració Espacial Nacional Xinesa (CNSA).

Encara que comptes especialitzats com a Frontera Espacial van donar l’avís d’una possible reentrada del coet xinés passada la mitjanit, molts van confondre els trossos ardents amb un meteorit o la reentrada d’un satèl·lit Starlink.

Els coets CZ-2F s’usen en missions tripulades del Cos d’Astronautes de l’Exèrcit Popular d’Alliberament de la Xina. El de la missió Shenzhou 14 va partir el 5 de juny de 2022 des del Centre de Llançament de Satèl·lits de Jiuquan, portant amb èxit a tres astronautes fins a l’estació espacial Tiangong, en l’òrbita baixa terrestre.

Shenzhou-14 és a penes la novena missió espacial tripulada de la Xina, i la que té l’objectiu de completar la construcció de la seua estació espacial, que en la seua primera fase comptarà amb un mòdul central (en òrbita des d’abril de 2021) i dos laboratoris (els llançaments dels quals estan previstos per a juliol i octubre de 2022).

Encara que la Xina porta amb secretisme gran part del seu programa espacial, a vegades les reentrades dels seus coets han provocat l’enuig d’altres països. Dos vegades van caure restes de coets xinesos sobre l’Índia, i també van ser sonats els casos de l’enorme coet que va reentrar de manera incontrolada sobre la Terra (de nou, en dos ocasions) o el coet xinés que va impactar en la superfície de la Lluna. Res que la Xina no estiga treballant a solucionar mitjançant la reserva de combustible per a reentrar sobre llocs deshabitats.

Últimes notícies

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.

La Policia investiga la mort d’un home en l’estany del parc Ribalta de Castelló

La Policia Nacional investiga la mort d’un home trobat este diumenge al matí en l’estany del parc Ribalta de Castelló, després de procedir al llançament del cadàver a les 9 hores. La UDEV porta el cas i encara es desconeixen les causes del decés.

L’incendi de Tírig es conté amb 21 mitjans aeris i 810 hectàrees cremades

L'incendi forestal de Tírig ha calcinat 810 hectàrees però evoluciona de forma favorable, amb el perímetre sense flames i 21 mitjans aeris treballant. El foc manté dos flancs actius i ha obligat a desallotjar Catí, amb 47 persones encara allotjades en un alberg.

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.