15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

VIRAL: Prohibeixen a una xica pujar a un autobús de València per anar escotada

 

Dissabte passat, 7 d’agost, Cristina Durán, una jove valenciana va denunciar en el seu compte de Twitter que el conductor d’un autobús de València li va prohibir l’entrada per “anar escotada i poder ofendre als altres passatgers. La denunciant va voler compartir el succés en xarxes socials perquè assegura que es va sentir “discriminada”.

 

“M’han prohibit accedir a un autobús de València per anar escotada i poder ofendre als altres passatgers. No és un bikini, és un top i no vaig ensenyant res. M’he sentit discriminada. En altres 2 autobusos si que he pogut accedir. Normativa o discriminació?”, ha expressat la jove. 

 

Cristina Durán ha emés la seua queixa sobre l’Empresa Municipal de Transports de València (EMT València), i a més, l’afectada va penjar una foto de l’estilisme que lluïa en el moment en el qual el conductor li va denegar l’accés. El tuit de la jove no ha tardat a fer-se viral i ja acumula més de 6.000 ‘likes’ i quasi 3.000 comentaris.

 

La resposta de l’EMT

Aquest succés ha obert un debat en la xarxa social del pardalet, on molts internautes es pregunten si la vestimenta d’un passatger és motiu suficient per a prohibir-li l’entrada.

 

En aquest sentit i segons el Reglament de Prestació i Ús del Transport Urbà en autobusos per a la Ciutat de València “la persona que condueix està facultada per a prohibir l’accés a l’autobús i sol·licitar el descens d’ell a les persones usuàries que incomplisquen el present reglament”. No obstant això, no existeix cap norma específica sobre el codi de vestimenta que ha de seguir-se en els autobusos de la capital del Túria.

 

 

Per part seva, l’EMT ha lamentat aquesta “mala experiència” i ja s’ha posat en contacte amb la denunciant per a demanar-li més informació sobre l’ocorregut “per a prendre les mesures necessàries”.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.