11.4 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

VIRAL: Prohibeixen a una xica pujar a un autobús de València per anar escotada

 

Dissabte passat, 7 d’agost, Cristina Durán, una jove valenciana va denunciar en el seu compte de Twitter que el conductor d’un autobús de València li va prohibir l’entrada per “anar escotada i poder ofendre als altres passatgers. La denunciant va voler compartir el succés en xarxes socials perquè assegura que es va sentir “discriminada”.

 

“M’han prohibit accedir a un autobús de València per anar escotada i poder ofendre als altres passatgers. No és un bikini, és un top i no vaig ensenyant res. M’he sentit discriminada. En altres 2 autobusos si que he pogut accedir. Normativa o discriminació?”, ha expressat la jove. 

 

Cristina Durán ha emés la seua queixa sobre l’Empresa Municipal de Transports de València (EMT València), i a més, l’afectada va penjar una foto de l’estilisme que lluïa en el moment en el qual el conductor li va denegar l’accés. El tuit de la jove no ha tardat a fer-se viral i ja acumula més de 6.000 ‘likes’ i quasi 3.000 comentaris.

 

La resposta de l’EMT

Aquest succés ha obert un debat en la xarxa social del pardalet, on molts internautes es pregunten si la vestimenta d’un passatger és motiu suficient per a prohibir-li l’entrada.

 

En aquest sentit i segons el Reglament de Prestació i Ús del Transport Urbà en autobusos per a la Ciutat de València “la persona que condueix està facultada per a prohibir l’accés a l’autobús i sol·licitar el descens d’ell a les persones usuàries que incomplisquen el present reglament”. No obstant això, no existeix cap norma específica sobre el codi de vestimenta que ha de seguir-se en els autobusos de la capital del Túria.

 

 

Per part seva, l’EMT ha lamentat aquesta “mala experiència” i ja s’ha posat en contacte amb la denunciant per a demanar-li més informació sobre l’ocorregut “per a prendre les mesures necessàries”.

Últimes notícies

Rosalía Major, presidenta substituta del consell d’À Punt després de l’eixida de Vicente Ordaz

El consell d'administració d'À Punt ha designat a Rosalía Major com a presidenta substituta després de la marxa de Vicente Ordaz. La reunió va aprovar a més un conveni amb la UPV i va ratificar el servici de seguretat.

Mor la pantera Mamba del Bioparc València per insuficiència renal als 20 anys

La femella de lleopard negre vivia en Bioparc València des de 2008 i formava part d'un grup internacional de conservació. Després d'una deterioració irreversible, es va decidir l'eutanàsia.

Ruixats moderats amb episodis forts i persistents a Castelló este dimarts

La Comunitat Valenciana afrontarà un dimarts de cels molt nuvolosos i ruixats moderats, amb el risc d'episodis forts i persistents a Castelló. Les temperatures baixaran i el vent serà variable, amb E/NE en el litoral.

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.