Organització LGBT vol prohibir paraula ‘mare’ per ‘progenitor que ha donat a llum’

 

La proposta d’una organització LGBT+ anglesa va causar polèmica en proposar que s’elimine la paraula “mare” per a reemplaçar-ho per la de “progenitor que ha donat a llum”.

Stonewall és una organització LGBT+ britànica que insta les empreses a abolir el terme “mare” per a ser més inclusius. Això seria per a formar part dels requisits que figuren en el seu Índex d’Igualtat en el Treball, que ha rebut més de 500 sol·licituds d’empreses i organitzacions en l’últim any.

L’Índex d’Igualtat en el Lloc de Treball classifica als ocupadors segons els inclusius que se’ls considera, això també inclou als departaments governamentals, entre ells, el Ministeri de l’Interior i el Ministeri de Justícia, figuren en la llista juntament amb l’Exèrcit Britànic i el MI6.

Iniciativa busca fer sentir més còmodes a comunitat trans i no binària

 

D’acord amb Daily Mail, l’organització Stonewall assenyala que aparéixer en l’Índex d’Igualtat en el lloc de treball permet als ocupadors comprendre les experiències dels seus empleats i mostra un compromís amb la igualtat LGBT.

La guia inclou instar els ocupadors a agregar pronoms de gènere a les signatures de correu electrònic, prohibir els banys i vestuaris d’un sol sexe, i executar una campanya de cordons d’arcs de Sant Martí, informa Telegraph.

No obstant això, el seu últim consell, prohibir la paraula ‘mare’ ha causat polèmica.

Stonewall assenyala que prohibir la paraula ‘mare’ és una suposada tàctica per a fer que els homes i dones trans, així com les persones no binàries, se senten més còmodes i per a assegurar-se que no senten que el terme els exclou.

Però els crítics de la idea diuen que obstaculitza els drets de les dones i es burla de la biologia bàsica.

Últimes notícies

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.