Organització LGBT vol prohibir paraula ‘mare’ per ‘progenitor que ha donat a llum’

 

La proposta d’una organització LGBT+ anglesa va causar polèmica en proposar que s’elimine la paraula “mare” per a reemplaçar-ho per la de “progenitor que ha donat a llum”.

Stonewall és una organització LGBT+ britànica que insta les empreses a abolir el terme “mare” per a ser més inclusius. Això seria per a formar part dels requisits que figuren en el seu Índex d’Igualtat en el Treball, que ha rebut més de 500 sol·licituds d’empreses i organitzacions en l’últim any.

L’Índex d’Igualtat en el Lloc de Treball classifica als ocupadors segons els inclusius que se’ls considera, això també inclou als departaments governamentals, entre ells, el Ministeri de l’Interior i el Ministeri de Justícia, figuren en la llista juntament amb l’Exèrcit Britànic i el MI6.

Iniciativa busca fer sentir més còmodes a comunitat trans i no binària

 

D’acord amb Daily Mail, l’organització Stonewall assenyala que aparéixer en l’Índex d’Igualtat en el lloc de treball permet als ocupadors comprendre les experiències dels seus empleats i mostra un compromís amb la igualtat LGBT.

La guia inclou instar els ocupadors a agregar pronoms de gènere a les signatures de correu electrònic, prohibir els banys i vestuaris d’un sol sexe, i executar una campanya de cordons d’arcs de Sant Martí, informa Telegraph.

No obstant això, el seu últim consell, prohibir la paraula ‘mare’ ha causat polèmica.

Stonewall assenyala que prohibir la paraula ‘mare’ és una suposada tàctica per a fer que els homes i dones trans, així com les persones no binàries, se senten més còmodes i per a assegurar-se que no senten que el terme els exclou.

Però els crítics de la idea diuen que obstaculitza els drets de les dones i es burla de la biologia bàsica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, tercera a Espanya en taxa de víctimes de violència masclista en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 una taxa de 92,7 dones víctimes de violència masclista per cada 10.000 habitants femenines, la tercera més alta d'Espanya, amb més de 27.700 denúncies i més de 25.500 víctimes.

Huit detinguts a Alacant per una trama de xecs falsos que va estafar més de 132.000 euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal que falsificava xecs i realitzava altres estafes bancàries, amb un perjuí de més de 132.000 euros a diferents empreses i comerços.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda del centre de Santa Pola

La Guàrdia Civil i la Policia Local de Santa Pola han detingut a un home de 36 anys després de desmantellar una plantació de marihuana en una vivenda situada en ple centre urbà, pròxima a centres escolars i a un poliesportiu.

La jutgessa que investiga la dana cita com a testimoni al xofer de la exconsellera Pradas

La jutgessa que investiga la gestió de la dana de 2024 cita a declarar com a testimoni al xofer de la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i impulsa noves diligències sobre comunicacions durant l'emergència.

Detingut un menor per quatre robatoris amb força en vivendes habitades a Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a un menor per quatre robatoris amb força en vivendes d'Alcalá de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis, un d'ells en grau de temptativa. Part dels objectes sostrets ha sigut recuperada i el cas seguix sota investigació.

Cau a Castelló una xarxa de tràfic internacional de drogues amb set detinguts

La Guàrdia Civil desarticula a Castelló una organització dedicada al tràfic internacional de drogues, amb set detinguts i més de 130 quilos de cocaïna intervinguts.

Juí a Alacant a tres acusats de falsejar altes en la Seguretat Social per a cobrar l’atur

L'Audiència d'Alacant jutja a tres responsables d'una constructora i una gestoria acusats de simular contractes perquè 28 persones accediren a l'atur, amb un suposat perjuí de 235.000 euros.

El Suprem veta la retransmissió en directe del juí a Ábalos pels contractes de màscares

El Tribunal Suprem nega la retransmissió en directe del juí a José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumptes mossegades en contractes de màscares.