Organització LGBT vol prohibir paraula ‘mare’ per ‘progenitor que ha donat a llum’

 

La proposta d’una organització LGBT+ anglesa va causar polèmica en proposar que s’elimine la paraula “mare” per a reemplaçar-ho per la de “progenitor que ha donat a llum”.

Stonewall és una organització LGBT+ britànica que insta les empreses a abolir el terme “mare” per a ser més inclusius. Això seria per a formar part dels requisits que figuren en el seu Índex d’Igualtat en el Treball, que ha rebut més de 500 sol·licituds d’empreses i organitzacions en l’últim any.

L’Índex d’Igualtat en el Lloc de Treball classifica als ocupadors segons els inclusius que se’ls considera, això també inclou als departaments governamentals, entre ells, el Ministeri de l’Interior i el Ministeri de Justícia, figuren en la llista juntament amb l’Exèrcit Britànic i el MI6.

Iniciativa busca fer sentir més còmodes a comunitat trans i no binària

 

D’acord amb Daily Mail, l’organització Stonewall assenyala que aparéixer en l’Índex d’Igualtat en el lloc de treball permet als ocupadors comprendre les experiències dels seus empleats i mostra un compromís amb la igualtat LGBT.

La guia inclou instar els ocupadors a agregar pronoms de gènere a les signatures de correu electrònic, prohibir els banys i vestuaris d’un sol sexe, i executar una campanya de cordons d’arcs de Sant Martí, informa Telegraph.

No obstant això, el seu últim consell, prohibir la paraula ‘mare’ ha causat polèmica.

Stonewall assenyala que prohibir la paraula ‘mare’ és una suposada tàctica per a fer que els homes i dones trans, així com les persones no binàries, se senten més còmodes i per a assegurar-se que no senten que el terme els exclou.

Però els crítics de la idea diuen que obstaculitza els drets de les dones i es burla de la biologia bàsica.

Últimes notícies

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.