12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Organització LGBT vol prohibir paraula ‘mare’ per ‘progenitor que ha donat a llum’

 

La proposta d’una organització LGBT+ anglesa va causar polèmica en proposar que s’elimine la paraula “mare” per a reemplaçar-ho per la de “progenitor que ha donat a llum”.

Stonewall és una organització LGBT+ britànica que insta les empreses a abolir el terme “mare” per a ser més inclusius. Això seria per a formar part dels requisits que figuren en el seu Índex d’Igualtat en el Treball, que ha rebut més de 500 sol·licituds d’empreses i organitzacions en l’últim any.

L’Índex d’Igualtat en el Lloc de Treball classifica als ocupadors segons els inclusius que se’ls considera, això també inclou als departaments governamentals, entre ells, el Ministeri de l’Interior i el Ministeri de Justícia, figuren en la llista juntament amb l’Exèrcit Britànic i el MI6.

Iniciativa busca fer sentir més còmodes a comunitat trans i no binària

 

D’acord amb Daily Mail, l’organització Stonewall assenyala que aparéixer en l’Índex d’Igualtat en el lloc de treball permet als ocupadors comprendre les experiències dels seus empleats i mostra un compromís amb la igualtat LGBT.

La guia inclou instar els ocupadors a agregar pronoms de gènere a les signatures de correu electrònic, prohibir els banys i vestuaris d’un sol sexe, i executar una campanya de cordons d’arcs de Sant Martí, informa Telegraph.

No obstant això, el seu últim consell, prohibir la paraula ‘mare’ ha causat polèmica.

Stonewall assenyala que prohibir la paraula ‘mare’ és una suposada tàctica per a fer que els homes i dones trans, així com les persones no binàries, se senten més còmodes i per a assegurar-se que no senten que el terme els exclou.

Però els crítics de la idea diuen que obstaculitza els drets de les dones i es burla de la biologia bàsica.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.