Les màscares i distància de seguretat brillen per la seua absència en el Big Sound Festival

 

Fa unes setmanes les xarxes socials s’omplien de missatges de denúncia cap a l’organització del Big Sound Festival. Els afectats asseguraven que el cartell d’artistes convidats havia canviat dràsticament. Artistes de gran repercussió a nivell nacional i internacional estaven citats a este festival, però finalment els seus concerts van ser cancel·lats.

Bad Bunny, Nicky Jam, Becky G, Lunay, C Tangana, entre d’altres, eren els artistes més esperats i desitjats en el Big Sound. Sense motiu ni explicació es van cancel·lar estos concerts, de manera que els seus seguidors exigien la devolució de l’import de les entrades. Devolució que no va arribar.

Des de la plataforma Afectats Entrades Big Sound Festival es van posar en contacte a través de diferents mitjans amb l’organització, assegurant que «alguns venen de fora i han pagat hotel i bitllets d’avió per anar a un festival que ha canviat radicalment el seu cartell».

Sense devolució i sense responsabilitat en plena pandèmia

 

Però esta no devolució de l’import de les entrades no és el més greu. El pitjor arribava ahir a la nit en l’inici del Festival, que té lloc els dies 8 i 10 de juliol. A través de xarxes socials s’han difós vídeos d’esta primera nit del Big Sound on les mesures de seguretat i l’ús de les màscares passa a un segon pla.

Joves sense mascareta i sense distància de seguretat bevent, cantant i ballant, sense pensar més enllà d’això. Sense ser conscients i conseqüents de el risc i de les conseqüències que els seus actes poden comportar.

Irresponsabilitat en un acte multitudinari quan els brots de Covid-19 han augmentat un 137% en l’última setmana a la Comunitat Valenciana, sent un 63% dels casos entre joves de 15 i 34 anys.

Estes imatges on s’aprecia la poca responsabilitat d’algunes dels presents ha portat a l’enuig i la indignació de la població. I és que estes imatges es produeixen un 8 de juliol en què Sanitat registra 1.834 casos nous de coronavirus (159 a Castelló, 266 a Alacant i 1.409 a València).

A més, arriba una nova polèmica. Oci nocturn no, però festivals sí? Este missatge és el que podem llegir en xarxes socials després de conéixer les noves restriccions a causa de l’augment dels casos per Covid-19. Restriccions que tancaran l’oci nocturn i la mobilitat d’alguns municipis, però no festivals on no es té cura una cosa tan bàsica (i que ja hauríem d’haver aprés) com és guardar la distància de seguretat i utilitzar la mascareta).

En esta plataforma podem llegir l’opinió d’alguns dels assistents, que fins i tot van arribar a demanar fulls de reclamacions.

Queixes d’assistents a Festival | Imatges: @afectados_entradasbigsoundfest

Este dissabte, 10 de juliol, tindrà lloc la segona sessió d’este Festival. Sense importar la situació sanitària que travessa la Comunitat Valenciana i l’enuig i les denúncies després d’estes imatges. Més artistes, més concerts, i esperem que més consciència, prudència i seguretat.

Últimes notícies

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.