El mòbil de Miguel Carcaño conté ‘informació valuosa’ sobre el parador de Marta del Castillo

L’empresa Lazarus Technology, encarregada de realitzar el peritatge del telèfon de Miguel Carcaño, condemnat per la mort de Marta del Castillo, ha acabat el treball d’estudi de l’aparell després de dos anys, un estudi que ofereix “sucosa informació” sobre els moviments de l’assassí de la jove la nit del succés.

Així ho ha indicat a EFE el director executiu de l’empresa, Manuel Huertas, que ha dit que l’informe s’ha pogut completar dos anys després de l’inici dels tràmits per a això, i que “amb totes les prudències i a l’espera que ho veja el jutge”, ofereix “informació valuosa perquè, si així es determina, la puga usar la Policia”.

Dos anys han tardat cinc perits a descobrir els secrets del mòbil de Carcaño

Els primers tràmits per a aquest estudi s’iniciaven el 25 de març de 2021, quan el jutge que investiga el parador del cos de Marta del Castillo consultava a la Policia si era possible clonar el telèfon mòbil de l’autor confés de l’assassinat, Miguel Carcaño, per a determinar on va estar en el moment dels fets, en la nit del 24 al 25 de gener de 2009.

El jutge d’Instrucció número 4 de Sevilla, Álvaro Martín, atenia així una nova petició dels pares de la víctima després que un especialista els informara que existeix una nova tècnica per a reconstruir la geolocalització del terminal que permetria saber amb detall els llocs on va estar Carcaño.

Lazarus, com ha recordat Manuel Huertas, va entregar un primer informe de 500 pàgines al jutjat, i ara ha conclòs uns treballs que seran entregats a l’autoritat judicial abans de finals d’aquest mes de març, culminant la labor de cinc persones en un laboratori durant quasi dos anys seguits.

Un informe que, ha detallat, “es compon de diverses parts, però posa el focus en l’analítica de la informació del mòbil”, centrant-se en les ubicacions del dispositiu la nit del succés per damunt dels missatges o trucades telefòniques que va enviar o va rebre, i ara “és la Policia la que podrà usar les dades que conté l’estudi”.

La família de Marta va demanar aquesta prova en el marc de la peça separada oberta per a localitzar el cos de la jove, perquè seria diferent de la realitzada en 2013, que es va fonamentar en la informació procedent de les antenes repetidores.

Lazarus Technology ha hagut de treballar amb un clon del mòbil de Carcaño després de no trobar-se mai el de Marta. La inspecció realitzada amb tecnologia actual permet obtindre informació emmagatzemada en una targeta SIM durant dècades, tan sols amb saber el pin d’aquesta o que estiga desbloquejada.

Les reaccions

José Antonio Casanueva, l’avi de Marta, ha assegurat que la troballa de nou informació és «un pas avant» en el cas. Lamenta, no obstant això, que aquest estudi no haja abastat als telèfons mòbils de la resta de persones relacionades amb l’assumpte, extrem que ha retret al jutge instructor. Es refereix al germà de Carcaño, Francisco Javier Delgado, de la nóvia d’aquest, María García Mendaro, del seu amic Samuel Benítez i de Francisco Javier García, àlies ‘El Cuco.

«Veurem com queda això«, ha manifestat Casanueva a Europa Press, que no oblida els diferents revessos que ha patit la família.

La mare de Marta del Castillo també s’ha manifestat aquest divendres sobre aquest informe que determinarà la posició de Carcaño en les hores claus de la desaparició de la seua filla. Eva Casanueva s’ha mostrat esperançada en les seues declaracions al programa ‘Espejo Público’. «Tant de bo es trobe el cos de la meua filla, tinc esperança d’això. Això ha sigut un treball quasi de 2 anys de diverses persones investigant«.

La lluita d’una família

La família de Marta mai ha deixat de buscar a la jove. Fa només un parell de setmanes, el seu pare, Antonio del Castillo publicava en les seues xarxes socials una possible nova ubicació del cos de la jove, assegurant que les autoritats no li havien fet cas. Del Castell es basava en una informació que li havia donat Miguel Carcaño.

«Fa més de 6 mesos em van prometre que seria el CNP qui mirara això amb discreció. Hui dia la paraula donada val el que val. Ja m’encarregue jo. El lloc no es mira perquè sí, molts indicis«, ha publicat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, amb una fotografia d’un lloc que no identifica però que sembla un pou i una rasa.

Últimes notícies

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.

El Valencia Basket es prepara per a una nit especial amb el retorn de Jean Montero

Xavi Albert admet que la visita d'Olympiacos serà especial pel retorn de Jean Montero al Roig Arena, però demana centrar-se en la potent ofensiva grega i en el rebot ofensiu, clau segons el tècnic.

El Valencia Basket vol mantindre el ple de triomfs en l’Eurolliga davant l’Olympiacos de Montero

El Valencia Basket rep este dimarts l’Olympiacos al Roig Arena amb l’objectiu d’aconseguir la cinquena victòria seguida en Eurolliga i en el primer gran retorn de Jean Montero, ídol recent de l’afició taronja.

Vila-real s’agarra a La Ceràmica per estrenar-se en la Champions contra el Nàpols

Villarreal i Nàpols arriben a La Ceràmica obligats a guanyar en la segona jornada de la Champions, encara sense punts al grup. Les baixes condicionen els dos equips en un duel marcat per la necessitat i per un historial europeu equilibrat.

Canvi en l’Eldense de Messi: García Montañés assumix la presidència i Rosas manté el càrrec

L’Eldense, propietat de Leo Messi, ha anunciat el seu nou organigrama: l’advocat Pablo García Montañés és el nou president, mentres que Mario Rosas continuà com a director general i rostre executiu del club.

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.