El mòbil de Miguel Carcaño conté ‘informació valuosa’ sobre el parador de Marta del Castillo

L’empresa Lazarus Technology, encarregada de realitzar el peritatge del telèfon de Miguel Carcaño, condemnat per la mort de Marta del Castillo, ha acabat el treball d’estudi de l’aparell després de dos anys, un estudi que ofereix “sucosa informació” sobre els moviments de l’assassí de la jove la nit del succés.

Així ho ha indicat a EFE el director executiu de l’empresa, Manuel Huertas, que ha dit que l’informe s’ha pogut completar dos anys després de l’inici dels tràmits per a això, i que “amb totes les prudències i a l’espera que ho veja el jutge”, ofereix “informació valuosa perquè, si així es determina, la puga usar la Policia”.

Dos anys han tardat cinc perits a descobrir els secrets del mòbil de Carcaño

Els primers tràmits per a aquest estudi s’iniciaven el 25 de març de 2021, quan el jutge que investiga el parador del cos de Marta del Castillo consultava a la Policia si era possible clonar el telèfon mòbil de l’autor confés de l’assassinat, Miguel Carcaño, per a determinar on va estar en el moment dels fets, en la nit del 24 al 25 de gener de 2009.

El jutge d’Instrucció número 4 de Sevilla, Álvaro Martín, atenia així una nova petició dels pares de la víctima després que un especialista els informara que existeix una nova tècnica per a reconstruir la geolocalització del terminal que permetria saber amb detall els llocs on va estar Carcaño.

Lazarus, com ha recordat Manuel Huertas, va entregar un primer informe de 500 pàgines al jutjat, i ara ha conclòs uns treballs que seran entregats a l’autoritat judicial abans de finals d’aquest mes de març, culminant la labor de cinc persones en un laboratori durant quasi dos anys seguits.

Un informe que, ha detallat, “es compon de diverses parts, però posa el focus en l’analítica de la informació del mòbil”, centrant-se en les ubicacions del dispositiu la nit del succés per damunt dels missatges o trucades telefòniques que va enviar o va rebre, i ara “és la Policia la que podrà usar les dades que conté l’estudi”.

La família de Marta va demanar aquesta prova en el marc de la peça separada oberta per a localitzar el cos de la jove, perquè seria diferent de la realitzada en 2013, que es va fonamentar en la informació procedent de les antenes repetidores.

Lazarus Technology ha hagut de treballar amb un clon del mòbil de Carcaño després de no trobar-se mai el de Marta. La inspecció realitzada amb tecnologia actual permet obtindre informació emmagatzemada en una targeta SIM durant dècades, tan sols amb saber el pin d’aquesta o que estiga desbloquejada.

Les reaccions

José Antonio Casanueva, l’avi de Marta, ha assegurat que la troballa de nou informació és «un pas avant» en el cas. Lamenta, no obstant això, que aquest estudi no haja abastat als telèfons mòbils de la resta de persones relacionades amb l’assumpte, extrem que ha retret al jutge instructor. Es refereix al germà de Carcaño, Francisco Javier Delgado, de la nóvia d’aquest, María García Mendaro, del seu amic Samuel Benítez i de Francisco Javier García, àlies ‘El Cuco.

«Veurem com queda això«, ha manifestat Casanueva a Europa Press, que no oblida els diferents revessos que ha patit la família.

La mare de Marta del Castillo també s’ha manifestat aquest divendres sobre aquest informe que determinarà la posició de Carcaño en les hores claus de la desaparició de la seua filla. Eva Casanueva s’ha mostrat esperançada en les seues declaracions al programa ‘Espejo Público’. «Tant de bo es trobe el cos de la meua filla, tinc esperança d’això. Això ha sigut un treball quasi de 2 anys de diverses persones investigant«.

La lluita d’una família

La família de Marta mai ha deixat de buscar a la jove. Fa només un parell de setmanes, el seu pare, Antonio del Castillo publicava en les seues xarxes socials una possible nova ubicació del cos de la jove, assegurant que les autoritats no li havien fet cas. Del Castell es basava en una informació que li havia donat Miguel Carcaño.

«Fa més de 6 mesos em van prometre que seria el CNP qui mirara això amb discreció. Hui dia la paraula donada val el que val. Ja m’encarregue jo. El lloc no es mira perquè sí, molts indicis«, ha publicat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, amb una fotografia d’un lloc que no identifica però que sembla un pou i una rasa.

Últimes notícies

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.

Bernabé alerta que les agressions de Tavernes ja es tracten com a delictes d’odi

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha condemnat rotundament les agressions de Tavernes de la Valldigna i ha confirmat que la Guàrdia Civil les investiga com a delictes d’odi, advertint del paper dels discursos de l’odi en la violència al carrer.

El Saler recupera la normalitat un mes després de l’incendi forestal

La Devesa de El Saler mostra ja brots verds, terrasses plenes i ciclistes per la CV-500, un mes després de l’incendi que va cremar 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 veïns i diversos càmpings.

Exigixen investigar la mort de dos cetacis traslladats a l’Oceanogràfic de València

La Fundació Franz Weber ha demanat al Ministeri de Ciència i al CSIC que investiguen la mort recent d’una beluga i una delfina traslladades al Oceanogràfic de València des de Canadà, i alerta que Espanya s’està convertint en una destinació per a animals marins de països que prohibixen espectacles.