12.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

El mòbil de Miguel Carcaño conté ‘informació valuosa’ sobre el parador de Marta del Castillo

L’empresa Lazarus Technology, encarregada de realitzar el peritatge del telèfon de Miguel Carcaño, condemnat per la mort de Marta del Castillo, ha acabat el treball d’estudi de l’aparell després de dos anys, un estudi que ofereix “sucosa informació” sobre els moviments de l’assassí de la jove la nit del succés.

Així ho ha indicat a EFE el director executiu de l’empresa, Manuel Huertas, que ha dit que l’informe s’ha pogut completar dos anys després de l’inici dels tràmits per a això, i que “amb totes les prudències i a l’espera que ho veja el jutge”, ofereix “informació valuosa perquè, si així es determina, la puga usar la Policia”.

Dos anys han tardat cinc perits a descobrir els secrets del mòbil de Carcaño

Els primers tràmits per a aquest estudi s’iniciaven el 25 de març de 2021, quan el jutge que investiga el parador del cos de Marta del Castillo consultava a la Policia si era possible clonar el telèfon mòbil de l’autor confés de l’assassinat, Miguel Carcaño, per a determinar on va estar en el moment dels fets, en la nit del 24 al 25 de gener de 2009.

El jutge d’Instrucció número 4 de Sevilla, Álvaro Martín, atenia així una nova petició dels pares de la víctima després que un especialista els informara que existeix una nova tècnica per a reconstruir la geolocalització del terminal que permetria saber amb detall els llocs on va estar Carcaño.

Lazarus, com ha recordat Manuel Huertas, va entregar un primer informe de 500 pàgines al jutjat, i ara ha conclòs uns treballs que seran entregats a l’autoritat judicial abans de finals d’aquest mes de març, culminant la labor de cinc persones en un laboratori durant quasi dos anys seguits.

Un informe que, ha detallat, “es compon de diverses parts, però posa el focus en l’analítica de la informació del mòbil”, centrant-se en les ubicacions del dispositiu la nit del succés per damunt dels missatges o trucades telefòniques que va enviar o va rebre, i ara “és la Policia la que podrà usar les dades que conté l’estudi”.

La família de Marta va demanar aquesta prova en el marc de la peça separada oberta per a localitzar el cos de la jove, perquè seria diferent de la realitzada en 2013, que es va fonamentar en la informació procedent de les antenes repetidores.

Lazarus Technology ha hagut de treballar amb un clon del mòbil de Carcaño després de no trobar-se mai el de Marta. La inspecció realitzada amb tecnologia actual permet obtindre informació emmagatzemada en una targeta SIM durant dècades, tan sols amb saber el pin d’aquesta o que estiga desbloquejada.

Les reaccions

José Antonio Casanueva, l’avi de Marta, ha assegurat que la troballa de nou informació és “un pas avant” en el cas. Lamenta, no obstant això, que aquest estudi no haja abastat als telèfons mòbils de la resta de persones relacionades amb l’assumpte, extrem que ha retret al jutge instructor. Es refereix al germà de Carcaño, Francisco Javier Delgado, de la nóvia d’aquest, María García Mendaro, del seu amic Samuel Benítez i de Francisco Javier García, àlies ‘El Cuco.

Veurem com queda això“, ha manifestat Casanueva a Europa Press, que no oblida els diferents revessos que ha patit la família.

La mare de Marta del Castillo també s’ha manifestat aquest divendres sobre aquest informe que determinarà la posició de Carcaño en les hores claus de la desaparició de la seua filla. Eva Casanueva s’ha mostrat esperançada en les seues declaracions al programa ‘Espejo Público’. “Tant de bo es trobe el cos de la meua filla, tinc esperança d’això. Això ha sigut un treball quasi de 2 anys de diverses persones investigant“.

La lluita d’una família

La família de Marta mai ha deixat de buscar a la jove. Fa només un parell de setmanes, el seu pare, Antonio del Castillo publicava en les seues xarxes socials una possible nova ubicació del cos de la jove, assegurant que les autoritats no li havien fet cas. Del Castell es basava en una informació que li havia donat Miguel Carcaño.

Fa més de 6 mesos em van prometre que seria el CNP qui mirara això amb discreció. Hui dia la paraula donada val el que val. Ja m’encarregue jo. El lloc no es mira perquè sí, molts indicis“, ha publicat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, amb una fotografia d’un lloc que no identifica però que sembla un pou i una rasa.

Últimes notícies

Un país de llengua. Históries de la dignificació del valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa del debat lingüístic, una reivindicació històrica del valencià i una apel·lació al consens per garantir-ne el futur com a llengua viva, digna i socialment útil

Pérez Llorca destaca que la informació sobre Emília va arribar ‘amb el temps degut’

El president s'ha felicitat per l'absència de danys greus després d'Emília i ha atribuït el bon resultat a la previsió i a la informació rebuda a temps. Vila-real i Orihuela van registrar els majors problemes, sense gravetat.

Pérez Llorca exigirà a Sánchez no mirar amb lupa a la Comunitat Valenciana

El president valencià traslladarà a la Moncloa que no es fiscalitzen les decisions de Les Corts més que les d'altres autonomies. Reivindicarà aigua per a la Vega Baixa i defendrà la col·laboració públic-privada en Sanitat.

El PSPV presenta 104 esmenes a l’avantprojecte de pressupostos de la Diputació d’Alacant

El PSPV ha presentat 104 esmenes per a corregir un pressupost que considera continuista i sense ambició social, econòmica i territorial. L'oposició planteja mesures per a reactivar l'economia, fer costat als ajuntaments i combatre la despoblació.

El 112 gestiona 50 incidents per la borrasca Emilia i manté el seguiment en la Comunitat

El 112 ha gestionat al voltant de 50 incidents per les pluges i tempestes associades a la borrasca Emilia. Les alertes s'han rebaixat a groc en tota la Comunitat i el seguiment continua.

La Comunitat Valenciana es manté com la més endeutada amb el 40,5% del PIB

La Comunitat Valenciana es va mantindre com l'autonomia més endeutada: 40,5% del PIB. En termes absoluts suma 62.424 milions, només per darrere de Catalunya.

Pluges en la Comunitat Valenciana deixen un incendi per llamp i una teulada esfondrada a Vinaròs

La borrasca ha desencadenat quatre actuacions del Consorci de Castelló, amb tres avisos a Vinaròs per acovardisques, un incendi i una solsida. Alacant no ha registrat incidents.

Avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres en una hora

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per ruixats i tempestes, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en 12. El risc es repartix per províncies amb franges horàries diferenciades.