18.7 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

Ja està operatiu el sistema d’avisos a la població davant d’emergències a tot Espanya

El sistema d’alertes ES-Alert, que permet enviar missatges d’alerta generalitzats i immediats als telèfons mòbils localitzats en una àrea afectada per una emergència o una catàstrofe, entrarà en servei a tot Espanya a partir d’esta mitjanit (00.00 hores d’este dimecres), per a la seua gestió des de tots els centres d’emergències de les comunitats autònomes i de Ceuta i Melilla.

Este sistema, integrat a la Xarxa d’Alerta Nacional, està gestionat pel Ministeri de l’Interior a través del Centre Nacional de Seguiment i Coordinació d’Emergències (CENEM) de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències.

L’activació d’este procediment permetrà donar una resposta molt més ràpida i eficaç davant de situacions d’especial gravetat que puguen repercutir directament sobre la població. Les alertes s’enviaran de forma automàtica a tots els telèfons mòbils de la zona afectada, un procés conegut com a ‘112 invers’.

Està disponible a qualsevol part del territori espanyol amb cobertura de telefonia mòbil, ja siga 2G (GSM), 3G (UMTS), 4G (LTE) o 5G.

Totes les administracions públiques estatals, autonòmiques o locals que puguen contribuir a la detecció, seguiment i previsió d’amenaces de perill imminent per a les persones i els béns, comunicaran la situació al CENEM perquè este organisme puga generar una alerta generalitzada i immediata a la zona de risc.

L’avís facilitarà que la població puga protegir-se davant de fenòmens com ara inundacions, incendis, fenòmens meteorològics adversos, volcànics o accidents químics, entre altres emergències.

La posada en marxa d’esta plataforma forma part de les mesures del Pla per a la Connectivitat i les Infraestructures Digitals, inclòs al seu torn al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

El sistema està finançat amb càrrec als fons del Pla de Recuperació i s’ha engegat gràcies a l’acord signat el juliol de 2021 entre els ministeris de l’Interior i d’Afers Econòmics i per a la Transformació Digital.

Últimes notícies

Mazón: ningú em va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi

Carlos Mazón ha assegurat en Les Corts que el dia de la DANA ningú li va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi. Ha afegit que, durant un menjar, va estar atent i realitzant anomenades per a conéixer la situació.

Mazón sosté que les responsabilitats polítiques per la DANA ja han sigut assumides

El president en funcions ha defés en Les Corts que ell i la seua Consell han assumit la seua part i ha retret al Govern d'Espanya no assumir la seua.

Comença la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts amb la compareixença de Mazón

La comissió sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha començat després d'un breu retard tècnic. Mazón compareixerà mentres en l'exterior protesten víctimes.

El Xúquer es manté al 49,7% i el Segura puja al 19,7% després de trencar-se la ratxa de descensos

Xúquer estable al 49,7% i Segura al 19,7% després d'un augment del 0,8%. La reserva hídrica nacional ha pujat un 0,1% fins a 28.786 hm³ i trenca més de vint setmanes de caigudes.

Pérez Llorca accepta el repte i busca majoria per a succeir a Mazón

Pérez Llorca ha agraït la confiança de Feijóo i ha acceptat el repte de buscar una majoria per a presidir la Generalitat. S'obri una negociació amb Vox, els vots de la qual són necessaris en Les Corts.

Víctimes i col·lectius de la DANA protesten davant Les Corts durant la compareixença de Mazón

Famílies de víctimes i col·lectius han iniciat una protesta davant Les Corts poc abans de la compareixença de Carlos Mazón. Reclamen reconstrucció social i responsabilitats.

L’Audiència de València rebutja investigar la ‘caixa negra’ d’Emergències que va demanar Pradas

La Secció Segona desestima el recurs de la exconsellera en considerar innecessari registrar el Coordcom perquè les dades ja consten o estan pendents. També manté el rebuig a altres diligències sol·licitades per la defensa i per una acusació particular.

La cap de premsa d’Emergències defén que el 29-O la situació va ser extraordinària

Aurora Roca ha sostingut davant la jutgessa que en el Cecopi tots tenien mòbil i eren conscients d'un episodi extraordinari. L'És-Alert es va plantejar a les 18.00 i es va manar a les 20.11.