8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Acudeix al metge pensant que té coronavirus i li diagnostiquen càncer de pulmó

Al Canadà, un jove de 30 anys va confondre diversos símptomes que patia amb una infecció de coronavirus. La sorpresa va arribar quan va ser al metge a confirmar la seua malaltia i els metges li van diagnosticar que patia càncer de pulmó.

El jove, anomenat Jordan Turko, va començar amb veu ronca i dolor a l’esquena. Pel que sembla el dolor cada vegada anava a més, específicament en la zona lumbar.

A causa dels símptomes que estava tenint, el jove va creure que podria tractar-se de coronavirus i que els símptomes s’anirien tard o d’hora, però al no donar-se el cas va decidir anar al metge on li van diagnosticar càncer de pulmó en etapa quatre.

El dolor lumbar era pel fet que a més del tumor al voltant de la seua artèria pulmonar, li estaven creixent diversos tumors al llarg de la seua columna vertebral.

Va confondre els seus símptomes de càncer de pulmó en estadi quatre amb coronavirus

Pensava que igual que li van aparéixer els símptomes s’anirien, però no obstant això, no va anar així. Davant la persistència dels dolors, va acudir a un centre hospitalari on li van confirmar el diagnòstic: càncer de pulmó en estadi quatre.

Aquest jove tenia un tumor al voltant de la seua artèria pulmonar i a més diversos tumors creixent al llarg de la seua columna vertebral. Un diagnòstic totalment inesperat per a ell: “Qui diria: ‘Oh, et fa mal l’esquena. Tens càncer de pulmó’?”.

Els metges creuen que el tumor de Jordan va començar a créixer al gener, encara que ell va ser diagnosticat el mes d’abril, segons recull Today.

Els símptomes més comuns del càncer de pulmó

Segons els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC en anglés), els símptomes més comuns en pacients amb càncer de pulmó són la tos persistent, dolor de pit, sensació de cansament tot el temps o pèrdua de pes sense causa coneguda. A més, varia en funció dels pacients, però es pot patir altres repercussions com per exemple la veu ronca.

Aquest tipus de càncer sol aparéixer en persones majors de 65 anys. Només 1,4% dels càncers de pulmó ocorren en ciutadans per davall d’aqueixa edat.

Símptomes del càncer que podrien passar desapercebuts

La detecció precoç en el càncer és fonamental, ja que podem agafar la malaltia en un estadi molt primerenc, amb la consegüent probabilitat de curació. Alguns dels símptomes que no hem de passar per alt són:
 Cansament o esgotament extrem que no millora amb el descans.
 Pèrdua o pujada de pes sense raó aparent.
 Pèrdua d’apetit.
 Dolor abdominal, nàusees i vòmits.
 Inflamació o protuberàncies en qualsevol part del cos.
 Enduriment en qualsevol part del cos.
 Dolor sobtat que no desapareix.
 Canvis de la pell: pigues noves, textures escatoses, ulceració que no es cura amb facilitat, coloració diferent, etc.
 Tos o irritació de la gola que no desapareix.
 Sagnat inusual o amoratament sense raó aparent.
 Canvis en els hàbits intestinals, com a restrenyiment o diarrea freqüent. O algun canvi en l’aspecte de la femta.
 Febre o nits amb sudoracions.
 Dolors continuats de cap.
 Problemes d’audició o visió.
 Canvis en la boca, com a úlceres o nafres, sagnat, dolor i entumiment.

Tindre algun d’aquests símptomes no és significat que es patisca càncer, però no hauria d’ignorar-se. Caldria anar al metge i buscar ajuda, d’aquesta manera evitaríem que el problema puga anar a més, siga càncer o una altra malaltia.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.