Acudeix al metge pensant que té coronavirus i li diagnostiquen càncer de pulmó

Al Canadà, un jove de 30 anys va confondre diversos símptomes que patia amb una infecció de coronavirus. La sorpresa va arribar quan va ser al metge a confirmar la seua malaltia i els metges li van diagnosticar que patia càncer de pulmó.

El jove, anomenat Jordan Turko, va començar amb veu ronca i dolor a l’esquena. Pel que sembla el dolor cada vegada anava a més, específicament en la zona lumbar.

A causa dels símptomes que estava tenint, el jove va creure que podria tractar-se de coronavirus i que els símptomes s’anirien tard o d’hora, però al no donar-se el cas va decidir anar al metge on li van diagnosticar càncer de pulmó en etapa quatre.

El dolor lumbar era pel fet que a més del tumor al voltant de la seua artèria pulmonar, li estaven creixent diversos tumors al llarg de la seua columna vertebral.

Va confondre els seus símptomes de càncer de pulmó en estadi quatre amb coronavirus

Pensava que igual que li van aparéixer els símptomes s’anirien, però no obstant això, no va anar així. Davant la persistència dels dolors, va acudir a un centre hospitalari on li van confirmar el diagnòstic: càncer de pulmó en estadi quatre.

Aquest jove tenia un tumor al voltant de la seua artèria pulmonar i a més diversos tumors creixent al llarg de la seua columna vertebral. Un diagnòstic totalment inesperat per a ell: «Qui diria: ‘Oh, et fa mal l’esquena. Tens càncer de pulmó’?».

Els metges creuen que el tumor de Jordan va començar a créixer al gener, encara que ell va ser diagnosticat el mes d’abril, segons recull Today.

Els símptomes més comuns del càncer de pulmó

Segons els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC en anglés), els símptomes més comuns en pacients amb càncer de pulmó són la tos persistent, dolor de pit, sensació de cansament tot el temps o pèrdua de pes sense causa coneguda. A més, varia en funció dels pacients, però es pot patir altres repercussions com per exemple la veu ronca.

Aquest tipus de càncer sol aparéixer en persones majors de 65 anys. Només 1,4% dels càncers de pulmó ocorren en ciutadans per davall d’aqueixa edat.

Símptomes del càncer que podrien passar desapercebuts

La detecció precoç en el càncer és fonamental, ja que podem agafar la malaltia en un estadi molt primerenc, amb la consegüent probabilitat de curació. Alguns dels símptomes que no hem de passar per alt són:
 Cansament o esgotament extrem que no millora amb el descans.
 Pèrdua o pujada de pes sense raó aparent.
 Pèrdua d’apetit.
 Dolor abdominal, nàusees i vòmits.
 Inflamació o protuberàncies en qualsevol part del cos.
 Enduriment en qualsevol part del cos.
 Dolor sobtat que no desapareix.
 Canvis de la pell: pigues noves, textures escatoses, ulceració que no es cura amb facilitat, coloració diferent, etc.
 Tos o irritació de la gola que no desapareix.
 Sagnat inusual o amoratament sense raó aparent.
 Canvis en els hàbits intestinals, com a restrenyiment o diarrea freqüent. O algun canvi en l’aspecte de la femta.
 Febre o nits amb sudoracions.
 Dolors continuats de cap.
 Problemes d’audició o visió.
 Canvis en la boca, com a úlceres o nafres, sagnat, dolor i entumiment.

Tindre algun d’aquests símptomes no és significat que es patisca càncer, però no hauria d’ignorar-se. Caldria anar al metge i buscar ajuda, d’aquesta manera evitaríem que el problema puga anar a més, siga càncer o una altra malaltia.

Últimes notícies

La Universitat de València reivindica el llegat democràtic i científic de Joan Baptista Peset

La Universitat de València ha retut homenatge a Joan Baptista Peset Aleixandre en el 85 aniversari del seu afusellament, destacant el seu compromís democràtic, la seua labor científica i el seu paper com a referent de la memòria històrica.

Controlat l’incendi a l’Hospital de Torrevieja, amb un ferit greu en l’UCI

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha sigut controlat després de la intervenció de diverses dotacions de bombers. Una persona roman ingressada en l'UCI per inhalació de fum i diverses més han resultat afectades.

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.

Corberán promet que el València ho donarà tot per Europa davant el Barcelona

Carlos Corberán assegura que el València ho donarà tot per a aconseguir la classificació a la Lliga Conferència, encara que reconeix que no depenen de si mateixos i han de guanyar al Barcelona i esperar altres resultats.

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.