Acudeix al metge pensant que té coronavirus i li diagnostiquen càncer de pulmó

Al Canadà, un jove de 30 anys va confondre diversos símptomes que patia amb una infecció de coronavirus. La sorpresa va arribar quan va ser al metge a confirmar la seua malaltia i els metges li van diagnosticar que patia càncer de pulmó.

El jove, anomenat Jordan Turko, va començar amb veu ronca i dolor a l’esquena. Pel que sembla el dolor cada vegada anava a més, específicament en la zona lumbar.

A causa dels símptomes que estava tenint, el jove va creure que podria tractar-se de coronavirus i que els símptomes s’anirien tard o d’hora, però al no donar-se el cas va decidir anar al metge on li van diagnosticar càncer de pulmó en etapa quatre.

El dolor lumbar era pel fet que a més del tumor al voltant de la seua artèria pulmonar, li estaven creixent diversos tumors al llarg de la seua columna vertebral.

Va confondre els seus símptomes de càncer de pulmó en estadi quatre amb coronavirus

Pensava que igual que li van aparéixer els símptomes s’anirien, però no obstant això, no va anar així. Davant la persistència dels dolors, va acudir a un centre hospitalari on li van confirmar el diagnòstic: càncer de pulmó en estadi quatre.

Aquest jove tenia un tumor al voltant de la seua artèria pulmonar i a més diversos tumors creixent al llarg de la seua columna vertebral. Un diagnòstic totalment inesperat per a ell: «Qui diria: ‘Oh, et fa mal l’esquena. Tens càncer de pulmó’?».

Els metges creuen que el tumor de Jordan va començar a créixer al gener, encara que ell va ser diagnosticat el mes d’abril, segons recull Today.

Els símptomes més comuns del càncer de pulmó

Segons els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC en anglés), els símptomes més comuns en pacients amb càncer de pulmó són la tos persistent, dolor de pit, sensació de cansament tot el temps o pèrdua de pes sense causa coneguda. A més, varia en funció dels pacients, però es pot patir altres repercussions com per exemple la veu ronca.

Aquest tipus de càncer sol aparéixer en persones majors de 65 anys. Només 1,4% dels càncers de pulmó ocorren en ciutadans per davall d’aqueixa edat.

Símptomes del càncer que podrien passar desapercebuts

La detecció precoç en el càncer és fonamental, ja que podem agafar la malaltia en un estadi molt primerenc, amb la consegüent probabilitat de curació. Alguns dels símptomes que no hem de passar per alt són:
 Cansament o esgotament extrem que no millora amb el descans.
 Pèrdua o pujada de pes sense raó aparent.
 Pèrdua d’apetit.
 Dolor abdominal, nàusees i vòmits.
 Inflamació o protuberàncies en qualsevol part del cos.
 Enduriment en qualsevol part del cos.
 Dolor sobtat que no desapareix.
 Canvis de la pell: pigues noves, textures escatoses, ulceració que no es cura amb facilitat, coloració diferent, etc.
 Tos o irritació de la gola que no desapareix.
 Sagnat inusual o amoratament sense raó aparent.
 Canvis en els hàbits intestinals, com a restrenyiment o diarrea freqüent. O algun canvi en l’aspecte de la femta.
 Febre o nits amb sudoracions.
 Dolors continuats de cap.
 Problemes d’audició o visió.
 Canvis en la boca, com a úlceres o nafres, sagnat, dolor i entumiment.

Tindre algun d’aquests símptomes no és significat que es patisca càncer, però no hauria d’ignorar-se. Caldria anar al metge i buscar ajuda, d’aquesta manera evitaríem que el problema puga anar a més, siga càncer o una altra malaltia.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.