Nova polèmica a Castelló: Crits contra uns humoristes per actuar en valencià

 

Els humoristes Maria Zamora, Saray Cerro i Diego Varea han denunciat la situació ocorreguda durant el transcurs d’una actuació de monòlegs en valencià que divendres passat van realitzar a Moncofa (Castelló), quan diverses persones van començar a exigir-los que parlaren en castellà al crit de «perquè estem a Espanya».

 

L’espectacle formava part de la programació per a celebrar les festes de Sant Roc de la localitat de la Plana Baixa i s’havia anunciat baix la denominació ‘Riures en valencià’. L’actuació estava prevista per a les 22.45 hores en la plaça Na Violant d’Hongria i va comptar amb la presència d’unes 300 persones.

 

Els fets van ocórrer poc després de l’inici de l’espectacle, quan un home es va alçar de la seua cadira fent escarafalls amb els braços. En aqueix moment, l’artista que s’encarregava d’obrir l’espectacle, Maria Zamora, va preguntar a l’home què ocorria i l’individu va manifestar que «no entenia allò que s’estava dient», segons ha denunciat el col·lectiu ‘Riures en *valencià’ en un comunicat.

 

«En Castellà, perquè estem a Espanya»

Seguidament, l’home va demanar que les intervencions dels humoristes anaren en castellà «perquè estem a Espanya», unes paraules que «van ser benvingudes per part del públic».

 

La humorista va explicar llavors que l’espectacle contractat pertanyia a ‘Riures en *valencià’, companyia que treballa des de fa dos anys amb artistes que usen el valencià en les seues actuacions, i que així havia sigut anunciat per l’Ajuntament de Moncofa.

 

Després d’aquest aclariment, l’home va decidir abandonar el recinte en companyia altres persones, mentre que la majoria dels assistents van romandre en els seus seients i van aplaudir la intervenció de la monologuista, segons apunten des del col·lectiu.

 

L’actuació es va poder reprendre «amb normalitat» fins que, minuts després, des d’alguns dels edificis que envolten la plaça diverses persones van començar a xiular durant les intervencions dels artistes.

«Respecte» a la cultura i la llengua

Per tot això, ‘Riures en valencià’ ha reclamat que «es respecte el treball de les persones que es dediquen a la cultura, independentment de la llengua que usen, perquè, curiosament, Maria Zamora, Saray Cerro i Diego Varea tenen el castellà com a llengua materna, però han decidit desenvolupar part de la seua carrera artística en valencià«.

 

Malgrat aquests fets que, segons lamenten des de l’organització, «desgraciadament, no són nous», ‘Riures en *valencià’ «seguirà amb la seua aposta per la cultura i l’humor en valencià com ha fet en els últims anys».

 

Poques hores després de l’incident a Moncofa, la còmica Carol Tomàs actuava a Senyera i aquest diumenge el farà a Almoines. A més, aquest dilluns, la humorista valenciana estarà acompanyada per Saray Cerro i Manu Górriz en el municipi valencià de Castelló.

Últimes notícies

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.
FILMOTECA D'ESTIU