Nova polèmica a Castelló: Crits contra uns humoristes per actuar en valencià

 

Els humoristes Maria Zamora, Saray Cerro i Diego Varea han denunciat la situació ocorreguda durant el transcurs d’una actuació de monòlegs en valencià que divendres passat van realitzar a Moncofa (Castelló), quan diverses persones van començar a exigir-los que parlaren en castellà al crit de “perquè estem a Espanya”.

 

L’espectacle formava part de la programació per a celebrar les festes de Sant Roc de la localitat de la Plana Baixa i s’havia anunciat baix la denominació ‘Riures en valencià’. L’actuació estava prevista per a les 22.45 hores en la plaça Na Violant d’Hongria i va comptar amb la presència d’unes 300 persones.

 

Els fets van ocórrer poc després de l’inici de l’espectacle, quan un home es va alçar de la seua cadira fent escarafalls amb els braços. En aqueix moment, l’artista que s’encarregava d’obrir l’espectacle, Maria Zamora, va preguntar a l’home què ocorria i l’individu va manifestar que “no entenia allò que s’estava dient”, segons ha denunciat el col·lectiu ‘Riures en *valencià’ en un comunicat.

 

“En Castellà, perquè estem a Espanya”

Seguidament, l’home va demanar que les intervencions dels humoristes anaren en castellà “perquè estem a Espanya”, unes paraules que “van ser benvingudes per part del públic”.

 

La humorista va explicar llavors que l’espectacle contractat pertanyia a ‘Riures en *valencià’, companyia que treballa des de fa dos anys amb artistes que usen el valencià en les seues actuacions, i que així havia sigut anunciat per l’Ajuntament de Moncofa.

 

Després d’aquest aclariment, l’home va decidir abandonar el recinte en companyia altres persones, mentre que la majoria dels assistents van romandre en els seus seients i van aplaudir la intervenció de la monologuista, segons apunten des del col·lectiu.

 

L’actuació es va poder reprendre “amb normalitat” fins que, minuts després, des d’alguns dels edificis que envolten la plaça diverses persones van començar a xiular durant les intervencions dels artistes.

“Respecte” a la cultura i la llengua

Per tot això, ‘Riures en valencià’ ha reclamat que “es respecte el treball de les persones que es dediquen a la cultura, independentment de la llengua que usen, perquè, curiosament, Maria Zamora, Saray Cerro i Diego Varea tenen el castellà com a llengua materna, però han decidit desenvolupar part de la seua carrera artística en valencià“.

 

Malgrat aquests fets que, segons lamenten des de l’organització, “desgraciadament, no són nous”, ‘Riures en *valencià’ “seguirà amb la seua aposta per la cultura i l’humor en valencià com ha fet en els últims anys”.

 

Poques hores després de l’incident a Moncofa, la còmica Carol Tomàs actuava a Senyera i aquest diumenge el farà a Almoines. A més, aquest dilluns, la humorista valenciana estarà acompanyada per Saray Cerro i Manu Górriz en el municipi valencià de Castelló.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.