Un youtuber s’opera 18 vegades per a tornar-se coreà

 

El protagonista d’esta història és Oli London, un youtuber britànic de 31 anys que ha decidit sotmetre’s a 18 cirurgies per a complir el seu somni: ser coreà.

Un procés que ha durat huit anys i per al qual ha invertit ni més ni menys que 150.000 dòlars, uns 126.000 euros al canvi. A través de les seues xarxes socials ha assegurat sentir-se molt satisfet amb el resultat: «M’identifique com a coreà, i ara també em veig com a coreà. Ja soc jo mateix».

Les operacions a les quals el jove de 31 anys s’ha sotmés són cinc rinoplàsties, reducció de pòmuls, contorn de la mandíbula, contorn de barbeta, reducció de pits masculins i liposucció. «Ja soc jo mateix. Finalment ja soc coreà», ha dit després de les intervencions.

Després de les intervencions, el youtuber britànic diu semblar-se al cantant del grup BTS, Park Jimin. Assenyala que el camí que ha seguit no ha sigut senzill, però considera que es tracta d’una gran solució per a tots els que se senten «atrapats en un cos que no els pertany».

Oli London afirma que no sols es considera transracial, sinó que tampoc s’identifica amb els gèneres. Es defineix com un ser no binari. «Ser transsexual és el mateix que ser transracial perquè naixes en el cos equivocat», ha afirmat.

Crítiques pel canvi

 

Oli London ha sigut acusat d’apropiació cultural i tindre com a únic objectiu aconseguir fama a través del cantant al qual ha copiat la cara. No és l’únic que s’ha sotmés a operacions que persegueixen canviar de raça. No obstant això, des d’associacions i col·lectius antiracials són molt crítics amb estes actituds.

Per exemple, Afroféminas defineix transracial com «aquells casos en els quals per una adopció d’un xiquet creix en una família d’una raça diferent a la seua». Critica a les persones que se sotmeten a esta mena d’operacions o que afirmen pertànyer a este col·lectiu, ja que, per a ells, només busquen obtindre beneficis.

A més, afigen que la raça és una cosa heretada. No es pot comparar amb el gènere, que és una identificació social entre sexe i gènere. És a dir, la raça no és un constructe social.

 

El cas del ‘Ken humà’

 

El del youtuber britànic que s’ha sotmés a 18 intervencions de cirurgia estètica per a convertir-se en coreà no és l’únic cas d’este tipus.

L’estatunidenc Justin Jedlica, més conegut com el ‘Ken humà’, s’ha sotmés a ni més ni menys que 1.000 operacions per a modificar tant el seu rostre com el seu cos. Des que va complir 18 anys ha buscat la ‘perfecció’ i s’ha operat els pòmuls, els llavis, el nas, els braços, l’abdomen…

En l’última intervenció li han introduït huit implants personalitzats en volum i forma a les cames, quatre en cadascuna. El ‘Ken humà’ ja té 23 implants en el seu cos.

 

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.