Vox afirma que no ha rebut encara la proposta formal de Pérez Llorca com a candidat

Vox afirma que encara no ha rebut una comunicació formal del PP sobre la proposta de Juanfran Pérez Llorca, síndic popular en Les Corts i secretari general del partit en la Comunitat Valenciana, com a candidat a la Presidència de la Generalitat després de la dimissió de Carlos Mazón el passat 3 de novembre.

Segons ha traslladat el síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, el seu grup havia reclamat en els últims dies que el PP posara sobre la taula un candidat amb el qual poder negociar la investidura. Eixe moviment es va produir este dimarts, però la notificació oficial al seu grup no ha arribat encara, per la qual cosa el procés continua obert sense eixe tràmit.

Plans ja va dir este dimarts que no els havia arribat la ‘comunicació formal’, encara que va considerar que es van complint ‘els passos necessaris’ per a buscar l»estabilitat‘ i aconseguir ‘el millor futur’ per a la reconstrucció de la Comunitat Valenciana. Fins que eixa proposta es comunique pels llits formals, Vox sosté que no pot iniciar una negociació ordinària i que el calendari de contactes queda pendent de concretar-se.

Eixos de negociació de Vox

El partit pretén negociar amb Pérez Llorca cinc eixos bàsics: reducció fiscal, suport a la vivenda, fre a la immigració ‘irregular i massiva’, defensa del sector primari enfront del ‘fanatisme climàtic’ i educació ‘en llibertat’. Estes prioritats funcionarien com a condicions de partida per a qualsevol acord d’investidura, en marcar els àmbits en els quals Vox vol compromisos programàtics i mesures concretes durant la legislatura.

De moment no hi ha prevista cap reunió o contacte per a este dimecres, però fonts pròximes a la negociació han assenyalat que n’hi haurà amb rapidesa. Una vegada es formalitze la proposta, les parts podran ordenar la negociació, fixar un calendari i aclarir els continguts sobre els quals buscar punts de trobada.

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.