Vox denuncia a Fiscalia a l’alcalde de Mutxamel (PP) per prevaricació i ‘no tenir els sous regulats’

El Govern local diu que es complix la legalitat i que estos fets «estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges»

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

El grup Vox a l’Ajuntament de Mutxamel ha presentat este dimarts a la Fiscalia Provincial una denúncia contra l’alcalde del municipi, Rafael García Berenguer (PP), al que acusen de «prevaricació administrativa» per «no tenir regulats» els sous de la corporació municipal. Per la seua banda, fonts de l’equip de Govern han afirmat a Europa Press que «no s’ha incomplit» la legalitat i que estos fets «estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges».

En l’escrit de denúncia, difós per la formació en un comunicat, el portaveu municipal de Vox, Miguel Da Silva, fonamenta l’acusació en què durant el Ple del 30 de juny del 2023 es van aprovar unes retribucions que per a la majoria de regidors «no s’ajusten a l’establit legalment».

Da Silva assenyala que ha advertit «reiteradament» a l’alcalde sobre esta qüestió i recalca que «l’article 23.5 del Reglament Orgànic Municipal (ROM) de Mutxamel establix una reducció d’entre el 10% i el 25% del sou de l’alcalde per a les retribucions dels regidors amb exclusivitat».

En la denúncia, el portaveu de Vox afirma que en el Ple de l’any passat es va fixar com a retribució de l’alcalde la quantitat de 58.000 euros. Per això, la segona i tercera exclusivitat, amb 48.000 i 46.000, respectivament, «entren dins de la forqueta» que contempla el ROM.

No obstant això, apunta Vox, en la dedicació exclusiva d’altres cinc regidors –un amb 42.000 i altres quatre amb 36.000 euros– hi ha una reducció superior a la màxima establida, per la qual cosa estos salaris «estan per baix del fixat» en el Reglament. Així mateix, Da Silva al·lega que es dona la mateixa situació en les retribucions dels edils amb dedicació parcial.

«BAIXADA DE SOU»

Segons el portaveu de Vox a Mutxamel, García Berenguer «està signant mensualment unes nòmines i ordenant el seu pagament, sabent que són inferiors al que establix la llei», la qual cosa «suposa un possible delicte de prevaricació administrativa».

Vox assegura que també «ha exigit» la baixada del sou del primer edil a la segona tinent d’alcalde i responsable de Recursos Humans a l’Ajuntament, Lara Llorca, però que «ha fet cas omís». A més, segons este partit, la secretària del consistori «està al corrent de l’assumpte i ha insistit que s’ha de legalitzar la situació».

En esta línia, el diputat autonòmic de Vox, José Muñoz Salvador, apunta que el seu partit «no exigix que es puge el sou als regidors, sinó que el de l’alcalde baixe per a adaptar-se a la legalitat del salari dels edils». A més, reclama a García Berenguer que «retorne a les arques municipals el muntant que ha cobrat de més».

«FETS RESOLTS»

Per la seua banda, fonts del Govern local de Mutxamel assenyalen a Europa Press que estos fets «es troben resolts», en primer lloc, «per via administrativa» i que es complix l’article 23.5 del vigent ROM.

Des de l’equip de Govern han remès a una resolució del Síndic de Greuges, en la qual s’observa que el defensor del poble valencià considera que «no s’ha incomplit» el ROM, a partir d'»informes emesos pels funcionaris públics del Servei de Recursos Humans i la Secció de Modernització i Transparència». El Síndic recalca que «no s’ha presentat recurs administratiu» contra l’acord del Ple del 30 de juny del 2023, per la qual cosa «ha esdevingut ferm i consentit».

La queixa la va presentar el portaveu de Vox en el Síndic de Greuges el passat 18 de març, si be este organisme va determinar tancar l’expedient en una resolució signada el 15 de juliol del 2024. A més, les mateixes fonts municipals insistixen que «des de febrer del 2011, any en el qual va entrar en vigor el nou –i vigent– ROM, s’està emprat el mateix criteri per a les retribucions».

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.