Vox denuncia a Fiscalia a l’alcalde de Mutxamel (PP) per prevaricació i ‘no tenir els sous regulats’

El Govern local diu que es complix la legalitat i que estos fets “estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges”

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

El grup Vox a l’Ajuntament de Mutxamel ha presentat este dimarts a la Fiscalia Provincial una denúncia contra l’alcalde del municipi, Rafael García Berenguer (PP), al que acusen de “prevaricació administrativa” per “no tenir regulats” els sous de la corporació municipal. Per la seua banda, fonts de l’equip de Govern han afirmat a Europa Press que “no s’ha incomplit” la legalitat i que estos fets “estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges”.

En l’escrit de denúncia, difós per la formació en un comunicat, el portaveu municipal de Vox, Miguel Da Silva, fonamenta l’acusació en què durant el Ple del 30 de juny del 2023 es van aprovar unes retribucions que per a la majoria de regidors “no s’ajusten a l’establit legalment”.

Da Silva assenyala que ha advertit “reiteradament” a l’alcalde sobre esta qüestió i recalca que “l’article 23.5 del Reglament Orgànic Municipal (ROM) de Mutxamel establix una reducció d’entre el 10% i el 25% del sou de l’alcalde per a les retribucions dels regidors amb exclusivitat”.

En la denúncia, el portaveu de Vox afirma que en el Ple de l’any passat es va fixar com a retribució de l’alcalde la quantitat de 58.000 euros. Per això, la segona i tercera exclusivitat, amb 48.000 i 46.000, respectivament, “entren dins de la forqueta” que contempla el ROM.

No obstant això, apunta Vox, en la dedicació exclusiva d’altres cinc regidors –un amb 42.000 i altres quatre amb 36.000 euros– hi ha una reducció superior a la màxima establida, per la qual cosa estos salaris “estan per baix del fixat” en el Reglament. Així mateix, Da Silva al·lega que es dona la mateixa situació en les retribucions dels edils amb dedicació parcial.

“BAIXADA DE SOU”

Segons el portaveu de Vox a Mutxamel, García Berenguer “està signant mensualment unes nòmines i ordenant el seu pagament, sabent que són inferiors al que establix la llei”, la qual cosa “suposa un possible delicte de prevaricació administrativa”.

Vox assegura que també “ha exigit” la baixada del sou del primer edil a la segona tinent d’alcalde i responsable de Recursos Humans a l’Ajuntament, Lara Llorca, però que “ha fet cas omís”. A més, segons este partit, la secretària del consistori “està al corrent de l’assumpte i ha insistit que s’ha de legalitzar la situació”.

En esta línia, el diputat autonòmic de Vox, José Muñoz Salvador, apunta que el seu partit “no exigix que es puge el sou als regidors, sinó que el de l’alcalde baixe per a adaptar-se a la legalitat del salari dels edils”. A més, reclama a García Berenguer que “retorne a les arques municipals el muntant que ha cobrat de més”.

“FETS RESOLTS”

Per la seua banda, fonts del Govern local de Mutxamel assenyalen a Europa Press que estos fets “es troben resolts”, en primer lloc, “per via administrativa” i que es complix l’article 23.5 del vigent ROM.

Des de l’equip de Govern han remès a una resolució del Síndic de Greuges, en la qual s’observa que el defensor del poble valencià considera que “no s’ha incomplit” el ROM, a partir d'”informes emesos pels funcionaris públics del Servei de Recursos Humans i la Secció de Modernització i Transparència”. El Síndic recalca que “no s’ha presentat recurs administratiu” contra l’acord del Ple del 30 de juny del 2023, per la qual cosa “ha esdevingut ferm i consentit”.

La queixa la va presentar el portaveu de Vox en el Síndic de Greuges el passat 18 de març, si be este organisme va determinar tancar l’expedient en una resolució signada el 15 de juliol del 2024. A més, les mateixes fonts municipals insistixen que “des de febrer del 2011, any en el qual va entrar en vigor el nou –i vigent– ROM, s’està emprat el mateix criteri per a les retribucions”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.