Anuncios

Vox denuncia a Fiscalia a l’alcalde de Mutxamel (PP) per prevaricació i ‘no tenir els sous regulats’

El Govern local diu que es complix la legalitat i que estos fets “estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges”

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

Anuncios

El grup Vox a l’Ajuntament de Mutxamel ha presentat este dimarts a la Fiscalia Provincial una denúncia contra l’alcalde del municipi, Rafael García Berenguer (PP), al que acusen de “prevaricació administrativa” per “no tenir regulats” els sous de la corporació municipal. Per la seua banda, fonts de l’equip de Govern han afirmat a Europa Press que “no s’ha incomplit” la legalitat i que estos fets “estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges”.

En l’escrit de denúncia, difós per la formació en un comunicat, el portaveu municipal de Vox, Miguel Da Silva, fonamenta l’acusació en què durant el Ple del 30 de juny del 2023 es van aprovar unes retribucions que per a la majoria de regidors “no s’ajusten a l’establit legalment”.

Da Silva assenyala que ha advertit “reiteradament” a l’alcalde sobre esta qüestió i recalca que “l’article 23.5 del Reglament Orgànic Municipal (ROM) de Mutxamel establix una reducció d’entre el 10% i el 25% del sou de l’alcalde per a les retribucions dels regidors amb exclusivitat”.

En la denúncia, el portaveu de Vox afirma que en el Ple de l’any passat es va fixar com a retribució de l’alcalde la quantitat de 58.000 euros. Per això, la segona i tercera exclusivitat, amb 48.000 i 46.000, respectivament, “entren dins de la forqueta” que contempla el ROM.

No obstant això, apunta Vox, en la dedicació exclusiva d’altres cinc regidors –un amb 42.000 i altres quatre amb 36.000 euros– hi ha una reducció superior a la màxima establida, per la qual cosa estos salaris “estan per baix del fixat” en el Reglament. Així mateix, Da Silva al·lega que es dona la mateixa situació en les retribucions dels edils amb dedicació parcial.

“BAIXADA DE SOU”

Segons el portaveu de Vox a Mutxamel, García Berenguer “està signant mensualment unes nòmines i ordenant el seu pagament, sabent que són inferiors al que establix la llei”, la qual cosa “suposa un possible delicte de prevaricació administrativa”.

Vox assegura que també “ha exigit” la baixada del sou del primer edil a la segona tinent d’alcalde i responsable de Recursos Humans a l’Ajuntament, Lara Llorca, però que “ha fet cas omís”. A més, segons este partit, la secretària del consistori “està al corrent de l’assumpte i ha insistit que s’ha de legalitzar la situació”.

En esta línia, el diputat autonòmic de Vox, José Muñoz Salvador, apunta que el seu partit “no exigix que es puge el sou als regidors, sinó que el de l’alcalde baixe per a adaptar-se a la legalitat del salari dels edils”. A més, reclama a García Berenguer que “retorne a les arques municipals el muntant que ha cobrat de més”.

“FETS RESOLTS”

Per la seua banda, fonts del Govern local de Mutxamel assenyalen a Europa Press que estos fets “es troben resolts”, en primer lloc, “per via administrativa” i que es complix l’article 23.5 del vigent ROM.

Des de l’equip de Govern han remès a una resolució del Síndic de Greuges, en la qual s’observa que el defensor del poble valencià considera que “no s’ha incomplit” el ROM, a partir d'”informes emesos pels funcionaris públics del Servei de Recursos Humans i la Secció de Modernització i Transparència”. El Síndic recalca que “no s’ha presentat recurs administratiu” contra l’acord del Ple del 30 de juny del 2023, per la qual cosa “ha esdevingut ferm i consentit”.

La queixa la va presentar el portaveu de Vox en el Síndic de Greuges el passat 18 de març, si be este organisme va determinar tancar l’expedient en una resolució signada el 15 de juliol del 2024. A més, les mateixes fonts municipals insistixen que “des de febrer del 2011, any en el qual va entrar en vigor el nou –i vigent– ROM, s’està emprat el mateix criteri per a les retribucions”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Baskonia a l’aguait

El València Basket rep al Kosner Baskonia en un dol directe per la segona plaça de la Lliga Endesa, clau per a assegurar el factor pista i evitar al Reial Madrid en semifinals.

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.
Anuncios