Vox denuncia a Fiscalia a l’alcalde de Mutxamel (PP) per prevaricació i ‘no tenir els sous regulats’

El Govern local diu que es complix la legalitat i que estos fets «estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges»

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

El grup Vox a l’Ajuntament de Mutxamel ha presentat este dimarts a la Fiscalia Provincial una denúncia contra l’alcalde del municipi, Rafael García Berenguer (PP), al que acusen de «prevaricació administrativa» per «no tenir regulats» els sous de la corporació municipal. Per la seua banda, fonts de l’equip de Govern han afirmat a Europa Press que «no s’ha incomplit» la legalitat i que estos fets «estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges».

En l’escrit de denúncia, difós per la formació en un comunicat, el portaveu municipal de Vox, Miguel Da Silva, fonamenta l’acusació en què durant el Ple del 30 de juny del 2023 es van aprovar unes retribucions que per a la majoria de regidors «no s’ajusten a l’establit legalment».

Da Silva assenyala que ha advertit «reiteradament» a l’alcalde sobre esta qüestió i recalca que «l’article 23.5 del Reglament Orgànic Municipal (ROM) de Mutxamel establix una reducció d’entre el 10% i el 25% del sou de l’alcalde per a les retribucions dels regidors amb exclusivitat».

En la denúncia, el portaveu de Vox afirma que en el Ple de l’any passat es va fixar com a retribució de l’alcalde la quantitat de 58.000 euros. Per això, la segona i tercera exclusivitat, amb 48.000 i 46.000, respectivament, «entren dins de la forqueta» que contempla el ROM.

No obstant això, apunta Vox, en la dedicació exclusiva d’altres cinc regidors –un amb 42.000 i altres quatre amb 36.000 euros– hi ha una reducció superior a la màxima establida, per la qual cosa estos salaris «estan per baix del fixat» en el Reglament. Així mateix, Da Silva al·lega que es dona la mateixa situació en les retribucions dels edils amb dedicació parcial.

«BAIXADA DE SOU»

Segons el portaveu de Vox a Mutxamel, García Berenguer «està signant mensualment unes nòmines i ordenant el seu pagament, sabent que són inferiors al que establix la llei», la qual cosa «suposa un possible delicte de prevaricació administrativa».

Vox assegura que també «ha exigit» la baixada del sou del primer edil a la segona tinent d’alcalde i responsable de Recursos Humans a l’Ajuntament, Lara Llorca, però que «ha fet cas omís». A més, segons este partit, la secretària del consistori «està al corrent de l’assumpte i ha insistit que s’ha de legalitzar la situació».

En esta línia, el diputat autonòmic de Vox, José Muñoz Salvador, apunta que el seu partit «no exigix que es puge el sou als regidors, sinó que el de l’alcalde baixe per a adaptar-se a la legalitat del salari dels edils». A més, reclama a García Berenguer que «retorne a les arques municipals el muntant que ha cobrat de més».

«FETS RESOLTS»

Per la seua banda, fonts del Govern local de Mutxamel assenyalen a Europa Press que estos fets «es troben resolts», en primer lloc, «per via administrativa» i que es complix l’article 23.5 del vigent ROM.

Des de l’equip de Govern han remès a una resolució del Síndic de Greuges, en la qual s’observa que el defensor del poble valencià considera que «no s’ha incomplit» el ROM, a partir d'»informes emesos pels funcionaris públics del Servei de Recursos Humans i la Secció de Modernització i Transparència». El Síndic recalca que «no s’ha presentat recurs administratiu» contra l’acord del Ple del 30 de juny del 2023, per la qual cosa «ha esdevingut ferm i consentit».

La queixa la va presentar el portaveu de Vox en el Síndic de Greuges el passat 18 de març, si be este organisme va determinar tancar l’expedient en una resolució signada el 15 de juliol del 2024. A més, les mateixes fonts municipals insistixen que «des de febrer del 2011, any en el qual va entrar en vigor el nou –i vigent– ROM, s’està emprat el mateix criteri per a les retribucions».

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.