Vox denuncia a Fiscalia a l’alcalde de Mutxamel (PP) per prevaricació i ‘no tenir els sous regulats’

El Govern local diu que es complix la legalitat i que estos fets “estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges”

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

El grup Vox a l’Ajuntament de Mutxamel ha presentat este dimarts a la Fiscalia Provincial una denúncia contra l’alcalde del municipi, Rafael García Berenguer (PP), al que acusen de “prevaricació administrativa” per “no tenir regulats” els sous de la corporació municipal. Per la seua banda, fonts de l’equip de Govern han afirmat a Europa Press que “no s’ha incomplit” la legalitat i que estos fets “estan resolts per via administrativa i el Síndic de Greuges”.

En l’escrit de denúncia, difós per la formació en un comunicat, el portaveu municipal de Vox, Miguel Da Silva, fonamenta l’acusació en què durant el Ple del 30 de juny del 2023 es van aprovar unes retribucions que per a la majoria de regidors “no s’ajusten a l’establit legalment”.

Da Silva assenyala que ha advertit “reiteradament” a l’alcalde sobre esta qüestió i recalca que “l’article 23.5 del Reglament Orgànic Municipal (ROM) de Mutxamel establix una reducció d’entre el 10% i el 25% del sou de l’alcalde per a les retribucions dels regidors amb exclusivitat”.

En la denúncia, el portaveu de Vox afirma que en el Ple de l’any passat es va fixar com a retribució de l’alcalde la quantitat de 58.000 euros. Per això, la segona i tercera exclusivitat, amb 48.000 i 46.000, respectivament, “entren dins de la forqueta” que contempla el ROM.

No obstant això, apunta Vox, en la dedicació exclusiva d’altres cinc regidors –un amb 42.000 i altres quatre amb 36.000 euros– hi ha una reducció superior a la màxima establida, per la qual cosa estos salaris “estan per baix del fixat” en el Reglament. Així mateix, Da Silva al·lega que es dona la mateixa situació en les retribucions dels edils amb dedicació parcial.

“BAIXADA DE SOU”

Segons el portaveu de Vox a Mutxamel, García Berenguer “està signant mensualment unes nòmines i ordenant el seu pagament, sabent que són inferiors al que establix la llei”, la qual cosa “suposa un possible delicte de prevaricació administrativa”.

Vox assegura que també “ha exigit” la baixada del sou del primer edil a la segona tinent d’alcalde i responsable de Recursos Humans a l’Ajuntament, Lara Llorca, però que “ha fet cas omís”. A més, segons este partit, la secretària del consistori “està al corrent de l’assumpte i ha insistit que s’ha de legalitzar la situació”.

En esta línia, el diputat autonòmic de Vox, José Muñoz Salvador, apunta que el seu partit “no exigix que es puge el sou als regidors, sinó que el de l’alcalde baixe per a adaptar-se a la legalitat del salari dels edils”. A més, reclama a García Berenguer que “retorne a les arques municipals el muntant que ha cobrat de més”.

“FETS RESOLTS”

Per la seua banda, fonts del Govern local de Mutxamel assenyalen a Europa Press que estos fets “es troben resolts”, en primer lloc, “per via administrativa” i que es complix l’article 23.5 del vigent ROM.

Des de l’equip de Govern han remès a una resolució del Síndic de Greuges, en la qual s’observa que el defensor del poble valencià considera que “no s’ha incomplit” el ROM, a partir d'”informes emesos pels funcionaris públics del Servei de Recursos Humans i la Secció de Modernització i Transparència”. El Síndic recalca que “no s’ha presentat recurs administratiu” contra l’acord del Ple del 30 de juny del 2023, per la qual cosa “ha esdevingut ferm i consentit”.

La queixa la va presentar el portaveu de Vox en el Síndic de Greuges el passat 18 de març, si be este organisme va determinar tancar l’expedient en una resolució signada el 15 de juliol del 2024. A més, les mateixes fonts municipals insistixen que “des de febrer del 2011, any en el qual va entrar en vigor el nou –i vigent– ROM, s’està emprat el mateix criteri per a les retribucions”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.

Elx renova la seua tradició de palmes blanques per al Papa, la Casa Reial i altres autoritats

Elx presenta les seues palmes blanques artesanals per al Papa, la Casa Reial i diverses autoritats, reforçant una tradició que es manté des de la dècada de 1950.

Sánchez defén la seua política de vivenda i la baixada del lloguer a València

Pedro Sánchez reivindica en el Congrés el canvi de paradigma en vivenda aplicat pel seu Govern i assegura que el lloguer ha baixat un 4% a València, defenent la seua estratègia enfront de les crítiques dels seus socis i de l'oposició.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en Casas del Riu, a Requena

El dispositiu de busca de l'home de 77 anys desaparegut en Casas del Riu, pedania de Requena, es manté per quart dia amb amplis mitjans terrestres, aeris i aquàtics al llarg del riu Cabriol i els seus voltants.

Pérez Llorca nega tracte de favor en la contractació de la seua parella i denúncia una campanya masclista

Juanfran Pérez Llorca defén que la contractació de la seua parella en la Diputació de València va seguir els llits legals i acusa l'oposició d'usar un discurs masclista per a atacar la seua imatge.

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.

Deu comunitats en avís per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en risc important

Deu comunitats mantenen avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb Catalunya i Castelló en nivell taronja per ratxes molt fortes i ones que poden aconseguir els 10 metres.