La Xina detecta el primer cas de grip aviària H10N3 en humans

 

Les autoritats sanitàries xineses van informar este dimarts que han detectat el primer cas mundial de grip aviària H10N3 en humans. A través d’un comunicat, la Comissió Nacional de Sanitat assegura que fins ara mai s’havia detectat un contagi a humans d’eixe virus, que es tracta d’una transmissió «accidental» i que el risc d’una propagació a gran escala és «molt baix».

El cas s’ha detectat en un home de 41 anys de Zhenjiang, a la província de Jiangsu, en l’est del país asiàtic, informa Global Times. L’individu va presentar febre i altres símptomes el passat 23 d’abril, quan va ser ingressat en un centre mèdic local en el qual va rebre tractament fins al dia 28 del mateix mes. Després de realitzar-li les corresponents anàlisis, les autoritats sanitàries han confirmat el positiu en el virus H10N3, d’origen aviari, convertint a l’home en el primer cas humà.

La infecció és una transmissió accidental entre espècies«, explicava la Comissió Nacional de Salut. Pel que, “el risc de transmissió a gran escala és baix». I, fins on sabem sobre esta mena de ceps, és cert. No obstant això, no deixa de ser curiós que este salt als humans ocórrega pocs mesos després que Rússia detectara el també primer cas del cep H5N8 en humans.

De moment, es desconeix com s’ha infectat este home, si bé les autoritats sanitàries han rastrejat els seus contactes per a dur a terme els protocols necessaris, sense detectar anomalies, i han donat instruccions a la província de Jiangsu per a dur a terme mesures de prevenció. Així mateix, s’ha demanat als ciutadans evitar el contacte amb ocells de corral malaltes, mortes o vives.

Per part seua, l’home afectat es troba estable i està preparat per a rebre l’alta.

Últimes notícies

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.

Partit històric del Valencia Basket: iguala el rècord d’assistències i la Penya el de triples en el ‘playoff’

El Valencia Basket ha igualat el rècord d’assistències en un partit de playoff ACB amb 29 passades de canastra, mentres que el Joventut ha igualat el registre històric de triples amb 18 encerts en un duel decidit en la pròrroga al Roig Arena.

El sector del taxi es planta contra el nou decret de mobilitat i alerta d’un futur incert

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana es declaren totalment en contra del nou decret llei de mobilitat, que veuen com una amenaça per a 9.216 famílies i com un benefici per al model de VTC.

Trobe macabre a la platja de l’Arbre del Gos d’El Saler: localitzen mitat inferior d’un cos

La Guàrdia Civil investiga la troballa de la mitat inferior d’un cos humà en avançat estat de descomposició a la zona de l’Arbre del Gos, a la platja d’El Saler, i intenta identificar el cadàver i aclarir com s’ha produït la mort.

Aconseguir la competència plena en dos llengües

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre de la vaga docent com una protesta justa i necessària, però sobretot la utilitza per defensar una idea: sense una presència forta del valencià en l’escola pública, la llengua pot perdre ús social, oficial i públic de manera accelerada