La Xina detecta el primer cas de grip aviària H10N3 en humans

 

Les autoritats sanitàries xineses van informar este dimarts que han detectat el primer cas mundial de grip aviària H10N3 en humans. A través d’un comunicat, la Comissió Nacional de Sanitat assegura que fins ara mai s’havia detectat un contagi a humans d’eixe virus, que es tracta d’una transmissió «accidental» i que el risc d’una propagació a gran escala és «molt baix».

El cas s’ha detectat en un home de 41 anys de Zhenjiang, a la província de Jiangsu, en l’est del país asiàtic, informa Global Times. L’individu va presentar febre i altres símptomes el passat 23 d’abril, quan va ser ingressat en un centre mèdic local en el qual va rebre tractament fins al dia 28 del mateix mes. Després de realitzar-li les corresponents anàlisis, les autoritats sanitàries han confirmat el positiu en el virus H10N3, d’origen aviari, convertint a l’home en el primer cas humà.

La infecció és una transmissió accidental entre espècies«, explicava la Comissió Nacional de Salut. Pel que, “el risc de transmissió a gran escala és baix». I, fins on sabem sobre esta mena de ceps, és cert. No obstant això, no deixa de ser curiós que este salt als humans ocórrega pocs mesos després que Rússia detectara el també primer cas del cep H5N8 en humans.

De moment, es desconeix com s’ha infectat este home, si bé les autoritats sanitàries han rastrejat els seus contactes per a dur a terme els protocols necessaris, sense detectar anomalies, i han donat instruccions a la província de Jiangsu per a dur a terme mesures de prevenció. Així mateix, s’ha demanat als ciutadans evitar el contacte amb ocells de corral malaltes, mortes o vives.

Per part seua, l’home afectat es troba estable i està preparat per a rebre l’alta.

Últimes notícies

Paiporta tanca l’últim punt d’apilament d’enderrocs de la dana després de retirar 58.400 tones

El tancament de l'últim punt d'apilament a Paiporta posa fi a la segona fase del dispositiu extraordinari de retirada de residus de la dana, amb un fort esforç inversor de la Generalitat.

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo explica que va fitxar pel Reial Madrid per a demostrar-se que seguix capacitat per a liderar a un equip a grans resultats i afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb ambició i equilibri emocional.

El TSJCV avala la doble denominació Castelló/Castelló i rebutja dos recursos

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat dos recursos contra el canvi de nom del municipi a la seua forma bilingüe Castelló/Castelló, en considerar que la decisió és jurídicament vàlida i no arbitrària.

La Generalitat sospesa recórrer el nou Pla Estatal de Vivenda per invasió de competències i falta de finançament

La Generalitat Valenciana analitza presentar un recurs contra el nou Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, que considera tardà, desequilibrat en el finançament i lesiu per a les competències autonòmiques.

Ferrero veu a Alcaraz com una mescla entre Nadal i Federer per la seua creativitat i caràcter

Juan Carlos Ferrero descriu a Carlos Alcaraz com una combinació de Rafa Nadal i Roger Federer per la seua varietat de colps, creativitat i fort caràcter competitiu, i detalla els reptes que va afrontar com el seu entrenador.

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.