La Xina detecta el primer cas de grip aviària H10N3 en humans

 

Les autoritats sanitàries xineses van informar este dimarts que han detectat el primer cas mundial de grip aviària H10N3 en humans. A través d’un comunicat, la Comissió Nacional de Sanitat assegura que fins ara mai s’havia detectat un contagi a humans d’eixe virus, que es tracta d’una transmissió «accidental» i que el risc d’una propagació a gran escala és «molt baix».

El cas s’ha detectat en un home de 41 anys de Zhenjiang, a la província de Jiangsu, en l’est del país asiàtic, informa Global Times. L’individu va presentar febre i altres símptomes el passat 23 d’abril, quan va ser ingressat en un centre mèdic local en el qual va rebre tractament fins al dia 28 del mateix mes. Després de realitzar-li les corresponents anàlisis, les autoritats sanitàries han confirmat el positiu en el virus H10N3, d’origen aviari, convertint a l’home en el primer cas humà.

La infecció és una transmissió accidental entre espècies“, explicava la Comissió Nacional de Salut. Pel que, “el risc de transmissió a gran escala és baix”. I, fins on sabem sobre esta mena de ceps, és cert. No obstant això, no deixa de ser curiós que este salt als humans ocórrega pocs mesos després que Rússia detectara el també primer cas del cep H5N8 en humans.

De moment, es desconeix com s’ha infectat este home, si bé les autoritats sanitàries han rastrejat els seus contactes per a dur a terme els protocols necessaris, sense detectar anomalies, i han donat instruccions a la província de Jiangsu per a dur a terme mesures de prevenció. Així mateix, s’ha demanat als ciutadans evitar el contacte amb ocells de corral malaltes, mortes o vives.

Per part seua, l’home afectat es troba estable i està preparat per a rebre l’alta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.