Anuncios

La Xina detecta el primer cas de grip aviària H10N3 en humans

 

Les autoritats sanitàries xineses van informar este dimarts que han detectat el primer cas mundial de grip aviària H10N3 en humans. A través d’un comunicat, la Comissió Nacional de Sanitat assegura que fins ara mai s’havia detectat un contagi a humans d’eixe virus, que es tracta d’una transmissió «accidental» i que el risc d’una propagació a gran escala és «molt baix».

El cas s’ha detectat en un home de 41 anys de Zhenjiang, a la província de Jiangsu, en l’est del país asiàtic, informa Global Times. L’individu va presentar febre i altres símptomes el passat 23 d’abril, quan va ser ingressat en un centre mèdic local en el qual va rebre tractament fins al dia 28 del mateix mes. Després de realitzar-li les corresponents anàlisis, les autoritats sanitàries han confirmat el positiu en el virus H10N3, d’origen aviari, convertint a l’home en el primer cas humà.

Anuncios

La infecció és una transmissió accidental entre espècies“, explicava la Comissió Nacional de Salut. Pel que, “el risc de transmissió a gran escala és baix”. I, fins on sabem sobre esta mena de ceps, és cert. No obstant això, no deixa de ser curiós que este salt als humans ocórrega pocs mesos després que Rússia detectara el també primer cas del cep H5N8 en humans.

De moment, es desconeix com s’ha infectat este home, si bé les autoritats sanitàries han rastrejat els seus contactes per a dur a terme els protocols necessaris, sense detectar anomalies, i han donat instruccions a la província de Jiangsu per a dur a terme mesures de prevenció. Així mateix, s’ha demanat als ciutadans evitar el contacte amb ocells de corral malaltes, mortes o vives.

Per part seua, l’home afectat es troba estable i està preparat per a rebre l’alta.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios