La Xina detecta el primer cas de grip aviària H10N3 en humans

 

Les autoritats sanitàries xineses van informar este dimarts que han detectat el primer cas mundial de grip aviària H10N3 en humans. A través d’un comunicat, la Comissió Nacional de Sanitat assegura que fins ara mai s’havia detectat un contagi a humans d’eixe virus, que es tracta d’una transmissió «accidental» i que el risc d’una propagació a gran escala és «molt baix».

El cas s’ha detectat en un home de 41 anys de Zhenjiang, a la província de Jiangsu, en l’est del país asiàtic, informa Global Times. L’individu va presentar febre i altres símptomes el passat 23 d’abril, quan va ser ingressat en un centre mèdic local en el qual va rebre tractament fins al dia 28 del mateix mes. Després de realitzar-li les corresponents anàlisis, les autoritats sanitàries han confirmat el positiu en el virus H10N3, d’origen aviari, convertint a l’home en el primer cas humà.

La infecció és una transmissió accidental entre espècies“, explicava la Comissió Nacional de Salut. Pel que, “el risc de transmissió a gran escala és baix”. I, fins on sabem sobre esta mena de ceps, és cert. No obstant això, no deixa de ser curiós que este salt als humans ocórrega pocs mesos després que Rússia detectara el també primer cas del cep H5N8 en humans.

De moment, es desconeix com s’ha infectat este home, si bé les autoritats sanitàries han rastrejat els seus contactes per a dur a terme els protocols necessaris, sense detectar anomalies, i han donat instruccions a la província de Jiangsu per a dur a terme mesures de prevenció. Així mateix, s’ha demanat als ciutadans evitar el contacte amb ocells de corral malaltes, mortes o vives.

Per part seua, l’home afectat es troba estable i està preparat per a rebre l’alta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carcaixent declara emergència sanitària per la vaga de les escombraries i contracta un servici extern

L'Ajuntament ha declarat emergència sanitària després de la vaga de recollida i ha activat una neteja extraordinària amb una empresa externa. Reclamarà el cost a la Mancomunitat.

Més de 25.000 denúncies per desaparició en 2025 i 2.635 en la Comunitat Valenciana

Espanya va registrar 25.086 denúncies per desaparició en 2025, un 5% menys que en 2024, amb més del 90% de casos esclarits i 2.635 en la Comunitat Valenciana.

Benidorm pagarà 350 milions per la sentència de Serra Gelada amb un primer abonament de 60

El ple ha aprovat per àmplia majoria el pla per a executar la sentència de l'APR7 de Serra Gelada: 350 milions als propietaris i un primer pagament de 60 abans de cap d'any. Hi haurà carència fins a 2030, possibilitat de pagar amb sòl municipal i un préstec de 55 milions.

El regidor d’Altea denunciat per bufetejar a la seua parella renúncia a l’acta

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís a Altea, ha renunciat a la seua acta després de la seua detenció per presumpta agressió a la seua parella. El cas es tramitarà per juí ràpid a Benidorm i no es va dictar orde de protecció.

El PSPV ha concedit el seu premi Picota a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la seua sàtira amb Bernabé i l’UME

El PSPV de València ha premiat a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la millor escena de crítica local, amb un ninot que mostra a Pilar Bernabé al comandament d'un tanc de la UME. L'edició ha batut el seu rècord de participació amb 33 comissions.

El SOM Festival Castelló confirma a Iván Ferreiro per a l’1 d’agost

El festival confirma l'actuació d'Iván Ferreiro l'1 d'agost dins del seu cicle estiuenc. És la segona confirmació després de Sergio Dalma.

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

Rafael Ramón Mompó ha renunciat este dimarts a la seua acta després de ser detingut el diumenge per bufetejar a la seua parella i causar-li lesions lleus. L'alcalde ha acceptat la dimissió i el govern local ha expressat una condemna rotunda de la violència contra les dones.

Rècord de cries i restauració d’aiguamolls impulsen el futur de la rosseta

L'espècie més amenaçada d'Europa mostra un horitzó 'esperançador' després de la recuperació d'aiguamolls mediterranis i el rècord recent de parelles i cries. El projecte LIFE ha restaurat 3.600 hectàrees i alliberat més de 3.700 exemplars, encara que el risc d'extinció persistix.