16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Mor el bebé d’un any que va entrar en parada cardíaca en sa casa de Benicarló el mes passat

 

Actualització 03/03/2021 a les 09.00 hores. Tragèdia en Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló). Ha mort el bebé d’un any que a finals de febrer va ingressar en estat crític en l’Hospital General de Castelló de la Plana a causa d’una asfíxia accidental.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els servicis sanitaris han confirmat la mort del xiquet, qui no ha conseguit superar la parada després d’estar més de dos setmanes en l’UCI de l’Hospital. Va ser el passat 18 de febrer quan la mare de la víctima va alertar que el seu fill havia entrat en parada cardíaca.

 

El bebé de Benicarló podria patir seqüeles a conseqüència de la parada cardíaca

Actualització 20/02/2021 a les 11.15 hores. El xicotet d’un any que este dijous va entrar en parada cardiorespiratòria en la seua casa de Benicarló, a causa d’una presumpta asfíxia accidental continua en estat crític en l’UCI de l’Hospital General de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, si el menor conseguix recuperar-se del greu incident, és molt probable que patisca algun tipus de seqüela neuronal per la falta d’oxigen.

 

El xiquet de 14 mesos no presenta cap altra lesió i, aparentment, no hi ha res que faça sospitar a la Guàrdia Civil sobre les causes dels fets. La versió de la mare és que el seu fill es va embolicar amb una corda que hi havia en el carret de bebé i, quan ella es va donar compte, havia canviat de color

 

La Guàrdia Civil investiga l’ocorregut al bebé de Benicarló en estat crític

Actualització 19/02/2021 a les 16.35 hores. Durant la vesprada d’este dijous, els veïns del carrer Joan XXIII de Benicarló van viure moments de màxima preocupació quan una dona, d’origen magrebí, va eixir al carrer demanant auxili i amb el seu fill de tan sols un any als braços. El xiquet, amb aparents símptomes d’asfíxia i inconscient, no reaccionava, per a desesperació de la seua família.

 

Una ambulància va traslladar al xicotet a un hospital de Castelló, ja que el seu estat era molt greu. Diferents agents de la Policia Judicial van prendre declaracions als veïns i els sanitaris que van atendre al menor d’edat en la clínica.

 

Al carrer, guàrdies civils de Benicarló i agents municipals van regular el trànsit en la zona, a on un grup de dones plorava i s’amuntegaven veïns i curiosos davant el greu fet.

 

El bebé podria haver-se asfixiat

Les causes que envolten a este fet són, de moment una incògnita i s’ha iniciat una investigació, encara que tot apunta a un accident domèstic. Ahir, ni tan sols els metges s’explicaven què li havia passat al bebé.

 

Segons van apuntar les primeres investigacions policials, el xiquet de 14 mesos podria haver-se embolicat amb una corda del seu carret mentres la seua progenitora feia diferents labors domèstiques en la sea casa. En un moment donat, la mare del bebé s’hauria donat compte del canvi de color del xicotet, que podria haver-se asfixiat

 

Un xiquet d’un any entra en parada cardíaca en Benicarló

Esta vesprada de dijous, cap a les 17.20 hores, un xiquet d’un any ha entrat en parada cardíaca en la localitat de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló).

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), una altra del Suport Vital Bàsic (SVB), i un metge d’Atenció Primària. Una volta allí, els equips mèdics han fet a la víctima la reanimació cardiopulmonar avançada fins que ha recuperat les constants vitals.

 

Després de ser estabilitzat, el xiquet de 14 mesos ha sigut traslladat fins a l’Hospital General Universitari de Castelló. Fins al moment es desconeix l’estat de salut actual del xiquet

 

La mare ha demanat ajuda en una clínica

En un primer moment, el xiquet ha sigut atès per un metge en una clínica a on la
mare del xicotet ha acudit amb ell per a demanar ajuda. Allí el facultatiu ha iniciat la reanimació cardiopulmonar bàsica al menor.
 

Posteriorment, el metge d’Atenció Primària i l’equip sanitari de suport vital bàsic han continuat reanimant al xiquet amb el massatge cardíac fins a l’arribada del SAMU.

 

Ja en el lloc, l’equip mèdic ha dut a terme les maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització fins que han conseguit recuperar les constants vitals del menor.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.