Mor el bebé d’un any que va entrar en parada cardíaca en sa casa de Benicarló el mes passat

 

Actualització 03/03/2021 a les 09.00 hores. Tragèdia en Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló). Ha mort el bebé d’un any que a finals de febrer va ingressar en estat crític en l’Hospital General de Castelló de la Plana a causa d’una asfíxia accidental.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els servicis sanitaris han confirmat la mort del xiquet, qui no ha conseguit superar la parada després d’estar més de dos setmanes en l’UCI de l’Hospital. Va ser el passat 18 de febrer quan la mare de la víctima va alertar que el seu fill havia entrat en parada cardíaca.

 

El bebé de Benicarló podria patir seqüeles a conseqüència de la parada cardíaca

Actualització 20/02/2021 a les 11.15 hores. El xicotet d’un any que este dijous va entrar en parada cardiorespiratòria en la seua casa de Benicarló, a causa d’una presumpta asfíxia accidental continua en estat crític en l’UCI de l’Hospital General de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, si el menor conseguix recuperar-se del greu incident, és molt probable que patisca algun tipus de seqüela neuronal per la falta d’oxigen.

 

El xiquet de 14 mesos no presenta cap altra lesió i, aparentment, no hi ha res que faça sospitar a la Guàrdia Civil sobre les causes dels fets. La versió de la mare és que el seu fill es va embolicar amb una corda que hi havia en el carret de bebé i, quan ella es va donar compte, havia canviat de color

 

La Guàrdia Civil investiga l’ocorregut al bebé de Benicarló en estat crític

Actualització 19/02/2021 a les 16.35 hores. Durant la vesprada d’este dijous, els veïns del carrer Joan XXIII de Benicarló van viure moments de màxima preocupació quan una dona, d’origen magrebí, va eixir al carrer demanant auxili i amb el seu fill de tan sols un any als braços. El xiquet, amb aparents símptomes d’asfíxia i inconscient, no reaccionava, per a desesperació de la seua família.

 

Una ambulància va traslladar al xicotet a un hospital de Castelló, ja que el seu estat era molt greu. Diferents agents de la Policia Judicial van prendre declaracions als veïns i els sanitaris que van atendre al menor d’edat en la clínica.

 

Al carrer, guàrdies civils de Benicarló i agents municipals van regular el trànsit en la zona, a on un grup de dones plorava i s’amuntegaven veïns i curiosos davant el greu fet.

 

El bebé podria haver-se asfixiat

Les causes que envolten a este fet són, de moment una incògnita i s’ha iniciat una investigació, encara que tot apunta a un accident domèstic. Ahir, ni tan sols els metges s’explicaven què li havia passat al bebé.

 

Segons van apuntar les primeres investigacions policials, el xiquet de 14 mesos podria haver-se embolicat amb una corda del seu carret mentres la seua progenitora feia diferents labors domèstiques en la sea casa. En un moment donat, la mare del bebé s’hauria donat compte del canvi de color del xicotet, que podria haver-se asfixiat

 

Un xiquet d’un any entra en parada cardíaca en Benicarló

Esta vesprada de dijous, cap a les 17.20 hores, un xiquet d’un any ha entrat en parada cardíaca en la localitat de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló).

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), una altra del Suport Vital Bàsic (SVB), i un metge d’Atenció Primària. Una volta allí, els equips mèdics han fet a la víctima la reanimació cardiopulmonar avançada fins que ha recuperat les constants vitals.

 

Després de ser estabilitzat, el xiquet de 14 mesos ha sigut traslladat fins a l’Hospital General Universitari de Castelló. Fins al moment es desconeix l’estat de salut actual del xiquet

 

La mare ha demanat ajuda en una clínica

En un primer moment, el xiquet ha sigut atès per un metge en una clínica a on la
mare del xicotet ha acudit amb ell per a demanar ajuda. Allí el facultatiu ha iniciat la reanimació cardiopulmonar bàsica al menor.
 

Posteriorment, el metge d’Atenció Primària i l’equip sanitari de suport vital bàsic han continuat reanimant al xiquet amb el massatge cardíac fins a l’arribada del SAMU.

 

Ja en el lloc, l’equip mèdic ha dut a terme les maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització fins que han conseguit recuperar les constants vitals del menor.

Últimes notícies

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.
FILMOTECA D'ESTIU