Xirivella demana revisar el disseny de la línia Metrobus Exprés

 

L’Ajuntament de Xirivella, localitat de la comarca de l’Horta (València), ha demanat a la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat que replantege el funcionament de la línia Metrobus Exprés, activada el passat 8 de febrer per a descongestionar en hora punta la connexió amb València

 

Esta línia, que compta amb 18 expedicions diàries addicionals, enllaça la a localitat amb la capital fins a l‘estació de metro Nou d’Octubre. Així, la moció demana que el servici es prolongue fins a l’estació Avinguda del Cid, dotada amb un major trànsit ferroviari. A demés, també sol·licita que es recupere la parada a la porta principal de l’Hospital General, suprimida per la companyia Fernanbus després de comprovar les dificultats dels conductors per a fer el canvi de sentit en el nus de la Ciutat Administrativa Nou d’Octubre.

 

Les xifres d’ocupació de vehicles de les que disposa la Regidoria de Mobilitat de Xirivella acrediten que el públic usuari no està aprofitant al nivell que s’esperava el servici Metrobus Exprés. Segons el text de la moció, suposa un trastorn per a la gent gran o amb mobilitat reduïda creuar quatre passos de zebra fins a arribar a la porta principal de l’Hospital General. 

 

D’altra banda, prolongar la línia fins a avinguda del Cid facilitaria els transbords i permetria l’accés directe a una estació de metro amb una trentena de combois més d’anada i de tornada. La moció aprovada exigix també que s’accelere la nova adjudicació de les concessions de les línies d’autobús urbà 160, 161 i 170.

 

Reaccions

Segons l’alcalde Michel Montaner, «el servici Metrobus Exprés es va crear per a descongestionar els autobusos durant les hores punta en plena pandèmia i cal adaptar-lo a les necessitats reals del públic usuari, tot això sense menyscapte de la resta de millores urgents que necessita Xirivella». Montaner ha remés este dilluns una carta a les autoritats competents sol·licitant la revisió del servici. 

 

La regidora de Mobilitat i portaveu de Podem, Karin Jansen, ha declarat que s’acaba d’aconseguir «una rebaixa del 40% en el preu del bitllet, més freqüència en hores punta i una nova línia de bus exclusiva per a Xirivella, però continuarem treballant perquè arriben com més prompte millor més millores». El portaveu popular, Enrique Ortí, per part seua, demana una connexió amb la parada de metro Faitanar com a alternativa més ràpida i directa.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.