17.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Xirivella demana revisar el disseny de la línia Metrobus Exprés

 

L’Ajuntament de Xirivella, localitat de la comarca de l’Horta (València), ha demanat a la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat que replantege el funcionament de la línia Metrobus Exprés, activada el passat 8 de febrer per a descongestionar en hora punta la connexió amb València

 

Esta línia, que compta amb 18 expedicions diàries addicionals, enllaça la a localitat amb la capital fins a l‘estació de metro Nou d’Octubre. Així, la moció demana que el servici es prolongue fins a l’estació Avinguda del Cid, dotada amb un major trànsit ferroviari. A demés, també sol·licita que es recupere la parada a la porta principal de l’Hospital General, suprimida per la companyia Fernanbus després de comprovar les dificultats dels conductors per a fer el canvi de sentit en el nus de la Ciutat Administrativa Nou d’Octubre.

 

Les xifres d’ocupació de vehicles de les que disposa la Regidoria de Mobilitat de Xirivella acrediten que el públic usuari no està aprofitant al nivell que s’esperava el servici Metrobus Exprés. Segons el text de la moció, suposa un trastorn per a la gent gran o amb mobilitat reduïda creuar quatre passos de zebra fins a arribar a la porta principal de l’Hospital General. 

 

D’altra banda, prolongar la línia fins a avinguda del Cid facilitaria els transbords i permetria l’accés directe a una estació de metro amb una trentena de combois més d’anada i de tornada. La moció aprovada exigix també que s’accelere la nova adjudicació de les concessions de les línies d’autobús urbà 160, 161 i 170.

 

Reaccions

Segons l’alcalde Michel Montaner, «el servici Metrobus Exprés es va crear per a descongestionar els autobusos durant les hores punta en plena pandèmia i cal adaptar-lo a les necessitats reals del públic usuari, tot això sense menyscapte de la resta de millores urgents que necessita Xirivella». Montaner ha remés este dilluns una carta a les autoritats competents sol·licitant la revisió del servici. 

 

La regidora de Mobilitat i portaveu de Podem, Karin Jansen, ha declarat que s’acaba d’aconseguir «una rebaixa del 40% en el preu del bitllet, més freqüència en hores punta i una nova línia de bus exclusiva per a Xirivella, però continuarem treballant perquè arriben com més prompte millor més millores». El portaveu popular, Enrique Ortí, per part seua, demana una connexió amb la parada de metro Faitanar com a alternativa més ràpida i directa.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.