Xirivella demana revisar el disseny de la línia Metrobus Exprés

 

L’Ajuntament de Xirivella, localitat de la comarca de l’Horta (València), ha demanat a la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat que replantege el funcionament de la línia Metrobus Exprés, activada el passat 8 de febrer per a descongestionar en hora punta la connexió amb València

 

Esta línia, que compta amb 18 expedicions diàries addicionals, enllaça la a localitat amb la capital fins a l‘estació de metro Nou d’Octubre. Així, la moció demana que el servici es prolongue fins a l’estació Avinguda del Cid, dotada amb un major trànsit ferroviari. A demés, també sol·licita que es recupere la parada a la porta principal de l’Hospital General, suprimida per la companyia Fernanbus després de comprovar les dificultats dels conductors per a fer el canvi de sentit en el nus de la Ciutat Administrativa Nou d’Octubre.

 

Les xifres d’ocupació de vehicles de les que disposa la Regidoria de Mobilitat de Xirivella acrediten que el públic usuari no està aprofitant al nivell que s’esperava el servici Metrobus Exprés. Segons el text de la moció, suposa un trastorn per a la gent gran o amb mobilitat reduïda creuar quatre passos de zebra fins a arribar a la porta principal de l’Hospital General. 

 

D’altra banda, prolongar la línia fins a avinguda del Cid facilitaria els transbords i permetria l’accés directe a una estació de metro amb una trentena de combois més d’anada i de tornada. La moció aprovada exigix també que s’accelere la nova adjudicació de les concessions de les línies d’autobús urbà 160, 161 i 170.

 

Reaccions

Segons l’alcalde Michel Montaner, «el servici Metrobus Exprés es va crear per a descongestionar els autobusos durant les hores punta en plena pandèmia i cal adaptar-lo a les necessitats reals del públic usuari, tot això sense menyscapte de la resta de millores urgents que necessita Xirivella». Montaner ha remés este dilluns una carta a les autoritats competents sol·licitant la revisió del servici. 

 

La regidora de Mobilitat i portaveu de Podem, Karin Jansen, ha declarat que s’acaba d’aconseguir «una rebaixa del 40% en el preu del bitllet, més freqüència en hores punta i una nova línia de bus exclusiva per a Xirivella, però continuarem treballant perquè arriben com més prompte millor més millores». El portaveu popular, Enrique Ortí, per part seua, demana una connexió amb la parada de metro Faitanar com a alternativa més ràpida i directa.

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.