19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Xirivella demana revisar el disseny de la línia Metrobus Exprés

 

L’Ajuntament de Xirivella, localitat de la comarca de l’Horta (València), ha demanat a la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat que replantege el funcionament de la línia Metrobus Exprés, activada el passat 8 de febrer per a descongestionar en hora punta la connexió amb València

 

Esta línia, que compta amb 18 expedicions diàries addicionals, enllaça la a localitat amb la capital fins a l‘estació de metro Nou d’Octubre. Així, la moció demana que el servici es prolongue fins a l’estació Avinguda del Cid, dotada amb un major trànsit ferroviari. A demés, també sol·licita que es recupere la parada a la porta principal de l’Hospital General, suprimida per la companyia Fernanbus després de comprovar les dificultats dels conductors per a fer el canvi de sentit en el nus de la Ciutat Administrativa Nou d’Octubre.

 

Les xifres d’ocupació de vehicles de les que disposa la Regidoria de Mobilitat de Xirivella acrediten que el públic usuari no està aprofitant al nivell que s’esperava el servici Metrobus Exprés. Segons el text de la moció, suposa un trastorn per a la gent gran o amb mobilitat reduïda creuar quatre passos de zebra fins a arribar a la porta principal de l’Hospital General. 

 

D’altra banda, prolongar la línia fins a avinguda del Cid facilitaria els transbords i permetria l’accés directe a una estació de metro amb una trentena de combois més d’anada i de tornada. La moció aprovada exigix també que s’accelere la nova adjudicació de les concessions de les línies d’autobús urbà 160, 161 i 170.

 

Reaccions

Segons l’alcalde Michel Montaner, «el servici Metrobus Exprés es va crear per a descongestionar els autobusos durant les hores punta en plena pandèmia i cal adaptar-lo a les necessitats reals del públic usuari, tot això sense menyscapte de la resta de millores urgents que necessita Xirivella». Montaner ha remés este dilluns una carta a les autoritats competents sol·licitant la revisió del servici. 

 

La regidora de Mobilitat i portaveu de Podem, Karin Jansen, ha declarat que s’acaba d’aconseguir «una rebaixa del 40% en el preu del bitllet, més freqüència en hores punta i una nova línia de bus exclusiva per a Xirivella, però continuarem treballant perquè arriben com més prompte millor més millores». El portaveu popular, Enrique Ortí, per part seua, demana una connexió amb la parada de metro Faitanar com a alternativa més ràpida i directa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.