La inflació es modera al setembre: l’IPC baixa un punt i mig fins al 9%

La inflació dona treva a les llars espanyoles. L’índex de preus de consum (IPC) ha baixat fins al 9% interanual al setembre, un punt i mig menys respecte a la taxa d’agost (10,5%), mentre que la inflació subjacent (que no inclou ni aliments frescos ni energia) s’ha moderat lleument -dues dècimes- i s’ha situat en el 6,2%.

Es tracta de la primera estimació de l’INE, que no detalla els components de la moderació dels preus. L’institut sí que explica, en tot cas, que la baixada en el preu tant de l’electricitat com gasolines van ser els principals responsables de la xifra final.

D’acord amb l’indicador avançat publicat aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la baixada de l’IPC general es deu principalment al descens dels preus de l’electricitat, que van pujar el setembre de 2021.
També influeix en la dada, encara que en menor mesura, el descens dels carburants, enfront de la pujada de l’any anterior, i la baixada del transport.

En termes mensuals els preus baixen un 0,6%. És el major descens mensual des que arrancara la sèrie històrica de l’IPC, en 1961. Una altra bona notícia de la dada d’aquest setembre, que haurà de ser confirmada a mitjan octubre quan es publique la dada definitiva, és la baixada de la inflació subjacent.

Tanca setembre en el 6,2%, dues dècimes menys que a l’agost. És la primera vegada en 14 mesos que retrocedeix aquest indicador, que elimina de l’IPC energia i aliments i assenyala, per tant, en quina mesura la pressió inflacionista afecta a sectors de l’economia on els preus són més estables.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.