La inflació es modera al setembre: l’IPC baixa un punt i mig fins al 9%

La inflació dona treva a les llars espanyoles. L’índex de preus de consum (IPC) ha baixat fins al 9% interanual al setembre, un punt i mig menys respecte a la taxa d’agost (10,5%), mentre que la inflació subjacent (que no inclou ni aliments frescos ni energia) s’ha moderat lleument -dues dècimes- i s’ha situat en el 6,2%.

Es tracta de la primera estimació de l’INE, que no detalla els components de la moderació dels preus. L’institut sí que explica, en tot cas, que la baixada en el preu tant de l’electricitat com gasolines van ser els principals responsables de la xifra final.

D’acord amb l’indicador avançat publicat aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la baixada de l’IPC general es deu principalment al descens dels preus de l’electricitat, que van pujar el setembre de 2021.
També influeix en la dada, encara que en menor mesura, el descens dels carburants, enfront de la pujada de l’any anterior, i la baixada del transport.

En termes mensuals els preus baixen un 0,6%. És el major descens mensual des que arrancara la sèrie històrica de l’IPC, en 1961. Una altra bona notícia de la dada d’aquest setembre, que haurà de ser confirmada a mitjan octubre quan es publique la dada definitiva, és la baixada de la inflació subjacent.

Tanca setembre en el 6,2%, dues dècimes menys que a l’agost. És la primera vegada en 14 mesos que retrocedeix aquest indicador, que elimina de l’IPC energia i aliments i assenyala, per tant, en quina mesura la pressió inflacionista afecta a sectors de l’economia on els preus són més estables.

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.