Zelenski exigeix la fi dels atacs russos sobre Kíiv i insta al món a comprendre la gravetat del conflicte

El president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, ha condemnat amb fermesa l’atac rus ocorregut aquest dijous contra Kíiv, que ha provocat la mort de nou persones i ha deixat setanta ferits. Zelenski ha subratllat la importància que el món vegi i entengui l’impacte dels atacs russos, que continuen malgrat les peticions d’alto el foc.

En un missatge compartit a través de la xarxa social X, Zelenski ha recordat que han passat 44 dies des que l’administració dels Estats Units va proposar un alto el foc total. Malgrat això, Rússia ha continuat atacant. “Aquests 44 dies han estat marcats per la mort dels nostres ciutadans i el rebuig rus a les propostes de pau”, va assenyalar el president ucraïnès.

Durant l’atac, Zelenski ha informat que l’exèrcit rus ha llançat prop de 70 míssils, incloent míssils balístics, així com prop de 150 drones contra Kíiv, la qual cosa ha causat una destrucció significativa a la capital. “Tothom està rebent l’ajuda necessària”, va assegurar, enviant també les seves condolences a les famílies de les víctimes de l’atac.

Actualment, Zelenski es troba de visita oficial a Sud-àfrica, on ha donat instruccions al ministre de Defensa, Rustem Umerov, per iniciar contactes urgentment amb els aliats per a reforçar les defenses aèries d’Ucraïna. També preveu discutir la necessitat d’intensificar els esforços diplomàtics amb el president sud-africà, Cyril Ramaphosa.

“Els bombardejos han de detenir-se immediatament”, va afegir Zelenski, destacant la necessitat d’assolir un suport humanitari incloent la repatriació de nous presos i xiquets ucraïnesos segrestats per Rússia. Ha indicat que cancel·larà una part de la seva agenda per tornar a Ucraïna immediatament després de la reunió amb Ramaphosa.

D’altra banda, el ministre d’Exteriors ucraïnés, Andri Sibiga, ha estat designat per liderar les reunions necessàries durant la visita a Sud-àfrica i ha destacat que Rússia és l’obstacle evident per a la pau. En les seves declaracions, Sibiga ha afirmat que “la pressió ha de recaure sobre Moscou, no sobre Kíiv”, ressaltant que les accions de Putin demostren una clara falta de respecte pels debats de pau i que només la força pot detenir aquest terror.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.