Zelenski exigeix la fi dels atacs russos sobre Kíiv i insta al món a comprendre la gravetat del conflicte

El president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, ha condemnat amb fermesa l’atac rus ocorregut aquest dijous contra Kíiv, que ha provocat la mort de nou persones i ha deixat setanta ferits. Zelenski ha subratllat la importància que el món vegi i entengui l’impacte dels atacs russos, que continuen malgrat les peticions d’alto el foc.

En un missatge compartit a través de la xarxa social X, Zelenski ha recordat que han passat 44 dies des que l’administració dels Estats Units va proposar un alto el foc total. Malgrat això, Rússia ha continuat atacant. «Aquests 44 dies han estat marcats per la mort dels nostres ciutadans i el rebuig rus a les propostes de pau», va assenyalar el president ucraïnès.

Durant l’atac, Zelenski ha informat que l’exèrcit rus ha llançat prop de 70 míssils, incloent míssils balístics, així com prop de 150 drones contra Kíiv, la qual cosa ha causat una destrucció significativa a la capital. «Tothom està rebent l’ajuda necessària», va assegurar, enviant també les seves condolences a les famílies de les víctimes de l’atac.

Actualment, Zelenski es troba de visita oficial a Sud-àfrica, on ha donat instruccions al ministre de Defensa, Rustem Umerov, per iniciar contactes urgentment amb els aliats per a reforçar les defenses aèries d’Ucraïna. També preveu discutir la necessitat d’intensificar els esforços diplomàtics amb el president sud-africà, Cyril Ramaphosa.

«Els bombardejos han de detenir-se immediatament», va afegir Zelenski, destacant la necessitat d’assolir un suport humanitari incloent la repatriació de nous presos i xiquets ucraïnesos segrestats per Rússia. Ha indicat que cancel·larà una part de la seva agenda per tornar a Ucraïna immediatament després de la reunió amb Ramaphosa.

D’altra banda, el ministre d’Exteriors ucraïnés, Andri Sibiga, ha estat designat per liderar les reunions necessàries durant la visita a Sud-àfrica i ha destacat que Rússia és l’obstacle evident per a la pau. En les seves declaracions, Sibiga ha afirmat que «la pressió ha de recaure sobre Moscou, no sobre Kíiv», ressaltant que les accions de Putin demostren una clara falta de respecte pels debats de pau i que només la força pot detenir aquest terror.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.