Zelenski exigeix la fi dels atacs russos sobre Kíiv i insta al món a comprendre la gravetat del conflicte

El president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, ha condemnat amb fermesa l’atac rus ocorregut aquest dijous contra Kíiv, que ha provocat la mort de nou persones i ha deixat setanta ferits. Zelenski ha subratllat la importància que el món vegi i entengui l’impacte dels atacs russos, que continuen malgrat les peticions d’alto el foc.

En un missatge compartit a través de la xarxa social X, Zelenski ha recordat que han passat 44 dies des que l’administració dels Estats Units va proposar un alto el foc total. Malgrat això, Rússia ha continuat atacant. «Aquests 44 dies han estat marcats per la mort dels nostres ciutadans i el rebuig rus a les propostes de pau», va assenyalar el president ucraïnès.

Durant l’atac, Zelenski ha informat que l’exèrcit rus ha llançat prop de 70 míssils, incloent míssils balístics, així com prop de 150 drones contra Kíiv, la qual cosa ha causat una destrucció significativa a la capital. «Tothom està rebent l’ajuda necessària», va assegurar, enviant també les seves condolences a les famílies de les víctimes de l’atac.

Actualment, Zelenski es troba de visita oficial a Sud-àfrica, on ha donat instruccions al ministre de Defensa, Rustem Umerov, per iniciar contactes urgentment amb els aliats per a reforçar les defenses aèries d’Ucraïna. També preveu discutir la necessitat d’intensificar els esforços diplomàtics amb el president sud-africà, Cyril Ramaphosa.

«Els bombardejos han de detenir-se immediatament», va afegir Zelenski, destacant la necessitat d’assolir un suport humanitari incloent la repatriació de nous presos i xiquets ucraïnesos segrestats per Rússia. Ha indicat que cancel·larà una part de la seva agenda per tornar a Ucraïna immediatament després de la reunió amb Ramaphosa.

D’altra banda, el ministre d’Exteriors ucraïnés, Andri Sibiga, ha estat designat per liderar les reunions necessàries durant la visita a Sud-àfrica i ha destacat que Rússia és l’obstacle evident per a la pau. En les seves declaracions, Sibiga ha afirmat que «la pressió ha de recaure sobre Moscou, no sobre Kíiv», ressaltant que les accions de Putin demostren una clara falta de respecte pels debats de pau i que només la força pot detenir aquest terror.

Últimes notícies

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.