Zelenski exigeix la fi dels atacs russos sobre Kíiv i insta al món a comprendre la gravetat del conflicte

El president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, ha condemnat amb fermesa l’atac rus ocorregut aquest dijous contra Kíiv, que ha provocat la mort de nou persones i ha deixat setanta ferits. Zelenski ha subratllat la importància que el món vegi i entengui l’impacte dels atacs russos, que continuen malgrat les peticions d’alto el foc.

En un missatge compartit a través de la xarxa social X, Zelenski ha recordat que han passat 44 dies des que l’administració dels Estats Units va proposar un alto el foc total. Malgrat això, Rússia ha continuat atacant. “Aquests 44 dies han estat marcats per la mort dels nostres ciutadans i el rebuig rus a les propostes de pau”, va assenyalar el president ucraïnès.

Durant l’atac, Zelenski ha informat que l’exèrcit rus ha llançat prop de 70 míssils, incloent míssils balístics, així com prop de 150 drones contra Kíiv, la qual cosa ha causat una destrucció significativa a la capital. “Tothom està rebent l’ajuda necessària”, va assegurar, enviant també les seves condolences a les famílies de les víctimes de l’atac.

Actualment, Zelenski es troba de visita oficial a Sud-àfrica, on ha donat instruccions al ministre de Defensa, Rustem Umerov, per iniciar contactes urgentment amb els aliats per a reforçar les defenses aèries d’Ucraïna. També preveu discutir la necessitat d’intensificar els esforços diplomàtics amb el president sud-africà, Cyril Ramaphosa.

“Els bombardejos han de detenir-se immediatament”, va afegir Zelenski, destacant la necessitat d’assolir un suport humanitari incloent la repatriació de nous presos i xiquets ucraïnesos segrestats per Rússia. Ha indicat que cancel·larà una part de la seva agenda per tornar a Ucraïna immediatament després de la reunió amb Ramaphosa.

D’altra banda, el ministre d’Exteriors ucraïnés, Andri Sibiga, ha estat designat per liderar les reunions necessàries durant la visita a Sud-àfrica i ha destacat que Rússia és l’obstacle evident per a la pau. En les seves declaracions, Sibiga ha afirmat que “la pressió ha de recaure sobre Moscou, no sobre Kíiv”, ressaltant que les accions de Putin demostren una clara falta de respecte pels debats de pau i que només la força pot detenir aquest terror.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.