Zelenski exigeix la fi dels atacs russos sobre Kíiv i insta al món a comprendre la gravetat del conflicte

El president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, ha condemnat amb fermesa l’atac rus ocorregut aquest dijous contra Kíiv, que ha provocat la mort de nou persones i ha deixat setanta ferits. Zelenski ha subratllat la importància que el món vegi i entengui l’impacte dels atacs russos, que continuen malgrat les peticions d’alto el foc.

En un missatge compartit a través de la xarxa social X, Zelenski ha recordat que han passat 44 dies des que l’administració dels Estats Units va proposar un alto el foc total. Malgrat això, Rússia ha continuat atacant. «Aquests 44 dies han estat marcats per la mort dels nostres ciutadans i el rebuig rus a les propostes de pau», va assenyalar el president ucraïnès.

Durant l’atac, Zelenski ha informat que l’exèrcit rus ha llançat prop de 70 míssils, incloent míssils balístics, així com prop de 150 drones contra Kíiv, la qual cosa ha causat una destrucció significativa a la capital. «Tothom està rebent l’ajuda necessària», va assegurar, enviant també les seves condolences a les famílies de les víctimes de l’atac.

Actualment, Zelenski es troba de visita oficial a Sud-àfrica, on ha donat instruccions al ministre de Defensa, Rustem Umerov, per iniciar contactes urgentment amb els aliats per a reforçar les defenses aèries d’Ucraïna. També preveu discutir la necessitat d’intensificar els esforços diplomàtics amb el president sud-africà, Cyril Ramaphosa.

«Els bombardejos han de detenir-se immediatament», va afegir Zelenski, destacant la necessitat d’assolir un suport humanitari incloent la repatriació de nous presos i xiquets ucraïnesos segrestats per Rússia. Ha indicat que cancel·larà una part de la seva agenda per tornar a Ucraïna immediatament després de la reunió amb Ramaphosa.

D’altra banda, el ministre d’Exteriors ucraïnés, Andri Sibiga, ha estat designat per liderar les reunions necessàries durant la visita a Sud-àfrica i ha destacat que Rússia és l’obstacle evident per a la pau. En les seves declaracions, Sibiga ha afirmat que «la pressió ha de recaure sobre Moscou, no sobre Kíiv», ressaltant que les accions de Putin demostren una clara falta de respecte pels debats de pau i que només la força pot detenir aquest terror.

Últimes notícies

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.