Mor la mezzosoprano Teresa Berganza

El món de l’òpera està de dol. La mezzosoprano Teresa Berganza ha mort als 87 anys d’edat en Sant Lorenzo de l’Escorial. Una trista notícia que han comunicat aquest divendres i de la qual no han transcendit els motius de la seua defunció. De moment, el que si que han comunicat és que, per exprés desig d’ella, no hi haurà vetla ni enterrament públic. Teresa era considerada com una de les mezzosopranos de la lírica espanyola, més valorades gràcies a la seua tècnica i musicalitat, característiques per la qual va rebre nombrosos guardons.

Entre alguns dels seus reconeixements més destacats es troben el de Premi Príncep Astúries de les Arts (1991), el Premi Nacional de Música (1996) o la Legió d’Honor francesa (2012). Sens dubte, uns premis amb els quals es va reconéixer la seua gran trajectòria professional, i és que gràcies a la seua tècnica vocal va aconseguir fer-se mereixedora de grans elogis tant del públic com de la crítica.

Nascuda a Madrid en 1933, Berganza no va dubtar a formar-se a fons. De fet, abans de començar amb el cant, l’artista va decidir estudiar piano, harmonia, música de cambra, composició, òrgan i violoncel.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.