15.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Mor la mezzosoprano Teresa Berganza

El món de l’òpera està de dol. La mezzosoprano Teresa Berganza ha mort als 87 anys d’edat en Sant Lorenzo de l’Escorial. Una trista notícia que han comunicat aquest divendres i de la qual no han transcendit els motius de la seua defunció. De moment, el que si que han comunicat és que, per exprés desig d’ella, no hi haurà vetla ni enterrament públic. Teresa era considerada com una de les mezzosopranos de la lírica espanyola, més valorades gràcies a la seua tècnica i musicalitat, característiques per la qual va rebre nombrosos guardons.

Entre alguns dels seus reconeixements més destacats es troben el de Premi Príncep Astúries de les Arts (1991), el Premi Nacional de Música (1996) o la Legió d’Honor francesa (2012). Sens dubte, uns premis amb els quals es va reconéixer la seua gran trajectòria professional, i és que gràcies a la seua tècnica vocal va aconseguir fer-se mereixedora de grans elogis tant del públic com de la crítica.

Nascuda a Madrid en 1933, Berganza no va dubtar a formar-se a fons. De fet, abans de començar amb el cant, l’artista va decidir estudiar piano, harmonia, música de cambra, composició, òrgan i violoncel.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.